Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی مساوات در گفتگو با خبرنگار مهر به نقش آفرینی‌های رزمندگان همدان در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: ۲۷ تیر ماه سال ۶۷ پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط مسئولین وقت همه بر این باور بودند که پایان جنگ است در این مقطع زمانی نیروهای لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) در ۳۵ کیلومتری جاده کرمانشاه به اسلام آباد در اردوگاه شهید شهبازی به فرماندهی سردار شهید حاج محمود شهبازی مستقر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: چندی نگذشت که عراق با نقض این قطعنامه و یا به عبارتی پاتک از سمت جنوب و اسلام آباد شروع به پیشروی کردند که گردان‌های ۱۵۲، ۱۵۳، ۱۵۸ طی تاریخ ۱ تا ۳ مرداد ۶۷ برای پشتیبانی عازم جنوب کشور شدند و گردان‌های ۱۵۴، ۱۵۵، ۱۵۶، ۱۵۷، ۱۵۹، ۱۵۱ اینها در اردوگاه شهید شهبازی آماده بودند.

پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همدان با بیان اینکه از بعد از ظهر روز سوم مرداد وضعیت در اسلام آباد غیر عادی شد و جاده اسلام آباد به کرمانشاه نیز یک طرفه شده بود که نیروهای منافقین با اسم عملیات فروع جاویدان طی ۵ مرحله در ۲۴ ساعت قصد ورود به کشور و پیشروی به سمت تهران و تصرف آن را داشتند؛ گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز سوم مرداد نیروهای منافقین شهر اسلام آباد غرب رو به تصرف خود در آوردند.

مساوات یادآور شد: در این روز تعداد زیادی از مجروحین جنگی و مردم را در بیمارستان اسلام آباد به صورت کاملاً بی رحمانه و ظالمانه به شهادت رساندند و آماده پیشروی به سمت کرمانشاه شدند.

وی با اشاره به اینکه در این حین سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی به عنوان فرمانده ستاد لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) با توجه به حضور بقیه فرماندهان در منطقه جنوب با وجود قطعی پاهای خود در عملیات قبل فرماندهی نیروهای لشگر را در دست گرفتند؛ تصریح کرد: با فرمان سردار سلگی، شهید هادی فاضلی فرمانده اطلاعات عملیات تیپ ۲ کربلا به همراه تعدادی از نیروها مأمور کردند تا با پیشروی از وضعیت نیروهای منافقین باخبر بشوند که نرسیده به شهر اسلام آباد با نیروی‌های منافقین درگیر می‌شوند و مجروح می‌شوند.

پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همدان یادآور شد: با خواست خدا به عقب برمی گردند و دیر حین برگشت تعدادی از نیروها رو در گردنه حسن آباد پیاده می‌کنند؛ در این مقطع زمانی گردان ۱۵۵ حضرت علی اصغر و گردان ۱۵۴ علی اکبر آماده‌ترین گردان‌ها بودند.

وی در ادامه صحبت‌های خود تشریح کرد: در ساعت ۲ بامداد روز چهارم مرداد این دو گردان در تنگه دوم چهار زبر مستقر شدند در ساعت ۵:۲۵ صبح درگیری بین نیروهای ایرانی با منافقین آغاز شد که وجود تسلیحات کم نیروهای ایرانی توانستند خودروهای منافقین رو مورد انفجار قرار دهند و راه را به صورت موقت در راستای پیشروی نیروهای منافقین مسدود کنند. شهید علیرضا میرزایی مطلوب اولین از بچه‌های اطلاعات عملیات اولین شهید و شهید داد علی عطاالله‌ی از روستای شوند رزن دومین شهید تنگه چهار زبر بود.

مساوات خاطرنشان کرد: در این درگیری‌ها در تنگه شیان شهید حاج بهرام مبارکی فرمانده گردان ۱۵۴ نیز به شهادت رسید شدت درگیری‌ها بیشتر در تنگه اول چهار زبر که اکنون محل یادمان شهدای چهار زبر است بیشتر بود که نیروهای هوانیروز نیز با استفاده از راکت‌ها آسیب‌های بزرگی به منافقین وارد کردند که در روز پنجم مرداد گردان ۱۵۳ قاسم بن الحسن تویسرکان به فرماندهی سردار شهید مهدی ملکی نیز تنگه دوم آزاد شد که جهت پاکسازی منطقه به دنبال منافقین رفتند و منطقه رو از دست آنان آزاد کردند.

کد خبر 5548561

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان عملیات مرصاد سپاه انصارالحسین همدان بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مدیریت بحران اردبیل شیوع کرونا ماه محرم بیست و نهمین سفر استانی دولت محرم 1401 استهبان ایلام نیروهای منافقین اسلام آباد چهار زبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست