Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:47:39 GMT

۶ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در آبادان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۷۳۵۵

۶ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در آبادان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در آیین افتتاح این آموزشگاه‌ها گفت: این آموزشگاه‌ها در راستای مهارت آموزی به جوانان ساکن در منطقه آزاد اروند و به همت بخش خصوصی راه اندازی شدند.

جلیل بیت‌مشعلی اظهار داشت:  چهار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته‌های مراقبت و زیبایی، یک آموزشگاه فنی و حرفه آزاد در رشته صنایع غذایی و یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته گیاهان دارویی در شهرستان آبادان و در راستای توسعه و ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خوزستان ۱۸۲ آموزشگاه آزاد، مرکز جوار کارگاهی و مراکز کارآموزی راه‌اندازی شده تا بتوان در امر مهارت آموزی که منجر به اشتغال می‌شود گام برداشت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان افزود: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد تغییر کرده و این نگاه به دنبال توسعه، رشد، رونق و بالندگی است و امروز آموزشگاه‌های آزاد از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند کمک یار مردم باشند.

بیت‌مشعلی گفت: سیاست دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات کامل برای راه‌اندازی کسب و کار جوانان است که در قدم اول صدور مجوز که قبلا تا ۲ سال زمان می‌برد اکنون به سه روز کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تسهیلات مناسبی برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد در خوزستان مدنظر قرار گرفته و تمامی زمینه‌های لازم برای فعال سازی حضور جوانان خوزستانی مهیا شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان اظهار داشت: در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی طرحی به نام طرح نخلستان طراحی شده ضمن اینکه به دانشجویان همراه با تحصیل ،در رشته‌های مختلف مهارت آموزی می‌شود.

بیت‌مشعلی از گروه‌های جهادی خواست با اخد مجوز تاسیس آموزشگاه در زمینه مهارت آموزی به جوانان ورود کنند تا در زمینه اشتغال نیز نقش آفرینی کرده باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهیم در توسعه دارند که باید به این ظرفیت بیشتر توجه شود.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کارآفرینی خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کارآفرینی خوزستان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کارآفرینی خوزستان آبادان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آموزشگاه فنی و حرفه استان خوزستان مهارت آموزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر