Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس اداره‌ حقوقی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد استاندارد کردستان اظهار داشت: ۲ واحد تولیدی تیرچه بلوک و دانه بندی شن و ماسه در شهرستان مریوان با حکم دادستان این شهرستان پلمب شد.

عادل اشرفی افزود: استاندارد خرپای تیرچه، تیرچه‌ خرپایی و سنگدانه‌های بتن اجباری است و در صورتی که واحدی بدون مجوز استاندارد به توزیع، تولید و فروش این محصول بپردازد با آن برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیرو ارجاع پرونده‌ واحدهای تولیدی تیرچه بلوک و دانه‌بندی شن و ماسه شهرستان مریوان به واحد حقوقی اداره‌ کل، واحد مذکور به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین تولید و فروش محصول به بازار مصرف، با دستور دادستانی این شهرستان، پلمب شد.

رییس اداره‌ حقوقی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد استاندارد کردستان افزود: سنگدانه‌های مورد مصرف در بتن و خرپای تیرچه و تیرچه‌ خرپایی، باید شرایط تعیین شده در استاندارد ملی شماره ۱-۲۹۰۹ و ۳۰۲ را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد کردستان در نشست با رییس سازمان بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۴ استاندارد ملی در استان تدوین شده است، اظهار داشت: تدوین استاندارد در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با اولویت دهی به محصولات بومی الزامی است.

ژیلا یزدانی با تشریح وظایف، اهداف و خط مشی‌های سازمان استاندارد افزود: مشارکت فعالانه در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی امری ضروری است لذا تدوین استاندارد در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با اولویت دهی به محصولات بومی و نیز کالا و خدمات انجام می شود.

وی افزود: اداره‌کل استاندارد نیز  به منظور آشنایی نخبگان با نظام‌های ارزیابی انطباق، تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، پیگیر برگزاری دوره‌های آموزشی در صورت اعلام مکتوب نیازهای آموزشی بنیاد نخبگان خواهد شد.

رییس سازمان بنیاد نخبگان کردستان نیز با ارائه‌ تعریفی از شرایط نخبگی، با استناد به ماده ۶۴ بند ث قانون ششم توسعه در خصوص حمایت از نخبگان در سطح ملی، به تشریح وضعیت موجود در بنیاد کردستان پرداخت.

جمال سلیمی قول همکاری و پیگیری درخصوص ایجاد کارگروه متشکل از ادارات مختلف استان، با هدف حل مسائل و جستجوی راهکار عملی برای رفع چالش‌های موجود در صنایع استان را داد و گفت: آماده همکاری نسبت به ارسال پلتفرم تفاهم‌نامه بنیاد نخبگان با سایر ادارات استان برای لحاظ شرایط در تمدید تفاهمنامه قبلی با اداره کل استاندارد استان هستیم.

سمن‌های زیست محیطی با رویکرد علمی فعالیت کنند

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان در دیدار با سمن های زیست محیطی شهرستان مریوان با اشاره به اینکه انجمن های مردمی در حوزه محیط زیست باید با رویکردهای علمی و عملی در حفاظت از محیط زیست اقدام کنند، اظهار داشت: انجمن های مردم نهاد با حضور در میانه عامه مردم و ارتباط نزدیکتر با جوامع محلی با عنوان بازویی توانمند در صیانت و نگهداشت سرمایه های طبیعی عمل کنند.

خیرالله مرادی  با تقدیر از فعالیت های داوطلبانه این انجمن ها در بسیاری از چالش های محیط زیست، گفت:  تلاش می کنیم با توجه به قوانین و آموزش های تخصصی برای توانمند سازی انجمن ها در مباحث جوامع محلی و محیط زیست، همکاری های لازم را انجام دهیم.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان افزود: تغییر اقلیم، خشکسالی و آتش سوزی از چالش های محیط زیست استان در سال‌های اخیر به ویژه شهرستان مریوان و تالاب بین المللی زریوار بوده است.

مرادی یادآور شد: برداشت های بی رویه آب در مزارع و باغ های اطراف تالاب و تامین آب شرب شهر مریوان از کاسه آبی تالاب از مشکلات دیگر این پناهگاه حیات وحش است که با اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری مبنی بر راه اندازی تصفیه خانه آب شرب مریوان امیدواریم در راستای پایداری و حفاظت از تالاب گام های موثری برداشته شود.

تخصیص آب برای توسعه کشاورزی کردستان پیگیری می‌شود

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی وضعیت دام و طیور استان کردستان اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی کردستان یکی از استان های فعال در حوزه کشاورزی و  دام است و توانسته بعد از هدفمندی یارانه‌ها ثبات لازم در سطح بازار ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان،  حمید اورعی  با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه کشاورزی افزود: در حال حاضر کردستان به عنوان یکی از استان‌های برتر در پرداخت تسهیلات بانکی توانسته به منظور رونق تولید وحمایت از توسعه کشاورزی استان به ۲ هزار و ۱۱۹ نفر از تولید کنندگان، مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت کند.

وی با اشاره به شعار سال در خصوص حمایت از ایده‌های نوآورانه و نیروهای جوان عنوان کرد: در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری ها با نظرخواهی و مشورت با تشکل‌ها، تعاونی‌های بخش کشاورزی و دانش بنیان محقق خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: استان کردستان با دارا بودن استعدادهای خدادادی سرشار کشاورزی یکی از مناطق مهم کشور در تولید محصولات کشاورزی برای وصول به تامین امنیت غذایی مملکت است.

اورعی در خصوص اجرای برنامه تحول کشاورزی که از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی تهیه و ارائه شده است، گفت: این برنامه می بایست نقشه راه ما در همه ارکان و بخش های وزارتخانه تا پایین‌ترین سطوح سازمانی باشد.  

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان سازمان ملی استاندارد ایران سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان سازمان ملی استاندارد ایران وزارت جهاد کشاورزی کردستان سازمان ملی استاندارد ایران سنندج تدوین استاندارد کشاورزی کردستان شهرستان مریوان بنیاد نخبگان جهاد کشاورزی محیط زیست انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی حسین‌پور ظهر چهارشنبه در بازدید از شهربازی‌های اردبیل اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان ۱۲ دستگاه تجهیزات بازی غیر استاندارد به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره‌برداری از شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد پلمب شد.

وی خاطرنشان کرد: این تجهیزات شامل تاب زنجیره‌ای، کشتی صبا، یورو بانجی، هلیکوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان، دو مورد قطار بدون ریل، قطار کودک و ماشین برقی بود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: از همشهریان تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

حسین‌پور گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مغایر با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردمدار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مختلف یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6094272

دیگر خبرها

  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه