Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:01:52 GMT

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت حبیب الله صادقی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۸۰۹۷

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت حبیب الله صادقی

حبیب‌الله صادقی، هنرمند پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی صبح چهارشنبه (پنجم مرداد ماه) بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. در پی این اتفاق پیام‌های تسلیتی از سوی مسوولان حوزه فرهنگ و هنر منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در پیام‌هایی جداگانه‌ای درگذشت حبیب الله صادقی، هنرمند نقاش را تسلیت گفتند.

عبادرضا اسلامی کولایی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران در پیام تسلیت خود چنین نوشته است: «حبیب الله صادقی هنرمند ارزشمند، سال‌ها در جریان حرفه‌ای و آموزش دانشگاهی هنر نقش فعالی داشت و فعالیت های این هنرمند و استاد هنر نتایج و آثار پایداری برای فرهنگ و هنر کشور دارد.»

اسلامی در ادامه این پیام نوشته است: «صادقی در عرصه مدیریت هنری از جمله به عنوان رییس موزه هنرهای معاصر تهران به هنر و هنرمندان خدمت کرد. درگذشت هنرمند گرانقدر زنده یاد حبیب الله صادقی را به خانواده ارجمندش و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و بهترین درجات را از درگاه خداوند متعال برای ایشان خواستارم.»

عبدالرضا سهرابی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی نیز در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفته است. او در این پیام چنین نوشته است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسّف و تالّم، خبر جانکاه درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، دکتر حبیب‌الله صادقی را دریافت کردم.

دکتر حبیب‌الله صادقی از پیشگامان وارسته هنر انقلاب و از هنرمندان صاحب‌سبک رشته نقاشی بود که از عنفوان انقلاب شکوه‌مند اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس و سال‌های متمادی پس از آن، عمر شریف و پربرکت خود را صرف رشد و اعتلای هنر انقلاب و تربیت نسل ارزنده‌ای از هنرمندان متعهد و انقلابی ساخت.

بدون‌شک تلاش‌های مجاهدانه و خدمات ارزنده این استاد پارسا که سرمایه‌ای بی‌بدیل برای هنر انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آمد، فراموش‌ناشدنی و فقدان او ثلمه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر برای هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی خواهد بود.

در پایان، درگذشت این هنرمند مخلص و متعهد را به خانواده معزّز صادقی، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و تمامی شیفتگان و دلبستگان آن استاد ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید فرهیخته، رحمت و غفران واسعه و برای عموم سوگواران و تعزیت‌داران، صبر و اجر جزیل مسئلت دارم ".

عبدالرضا سهرابی
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی
۵ مرداد ۱۴۰۱»

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام خود برای درگذشت این هنرمند نوشته است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت اندوه‌بار هنرمند متعهد، انقلابی و پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک  استاد حبیب الله صادقی، موجب تألم و تأثر فراوان اینجانب شد.

استاد حبیب الله صادقی شخصیت بزرگی که عمر پربرکت خویش را با عشق و هنرمتعهدانه درهم آمیخته و سالها با جان و دل خود در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با آثارش کنار مردم بود و باورها و آرمان های مردم را نقش زد؛ انقلابی بود و تفکر آرمانی داشت، همواره به دنبال ایجاد تحول، تجلی، قرائت و رهیافت جدید از روحیه انقلابی با زبان هنر، ثابت قدم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاد.

یقینا نام وآثار هنری این استاد و هنرمند پیشکسوت ارزشمند روایتگر انقلاب و حماسه برای همیشه در تاریخ هنر ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

اینجانب فقدان این هنرمند پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان، اصحاب فرهنگ و هنر تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.»

همچنین امیرحسین سمیعی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتشار پیامی درگذشت این هنرمند را چنین تسلیت گفته است: «حبیب الله صادقی یکی از درخشان‌ترین گوهرهای هنر متعهد انقلاب از میان ما رفت. او را یکی از مهم‌ترین نقاشان انقلاب و دفاع مقدس می‌دانند. دکتر حبیب‌الله صادقی سال‌ها به عنوان مدرس و استاد دانشگاه فعالیت کرد و شاگردان بسیاری را تربیت کرد. و از این راه نسل‌های متعهدی را به همراهان ایران و انقلاب اضافه کرد.
در نقاشی هایش آثاری بدیع با ترکیب‌بندی‌های مدرن و عناصر نقاشانه وجود دارد. او با شناخت فرم و آگاهی کافی نسبت به انقلاب، دفاع مقدس و امامان شیعه آثاری ماندگار در حوزه نقاشی از خود به یادگار گذاشت. صادقی نذر کرده بود هر سال در عاشورای حسینی یک اثر برای سرور و سالار شهیدان خلق کند. در آثار عاشورایی اش با رنگ و نور و شناختی دقیق فضایی عزتمندانه و امیدوارانه خلق کرده است.
آخرین اثری که از حبیب الله صادقی دیده شد و اخبارش در همه جا منتشر شده، تابلویی یگانه و منحصر به فرد بودبا عنوان «در رثای سیمرغ تجلی»، یک ترکیب بندی نمادین و ۱۰۰ مترمربعی در تعداد زیادی بوم اجرا شده بود. این اثر هنری در حقیقت روایتی تصویری از وقایع مهم تاریخ معاصر است و به موضوعاتی چون انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، جنایات داعش و رشادت‌های سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخته شده است. بی شک، نام و یاد دکتر حبیب‌الله صادقی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین نقاشان جریان انقلاب و هنر متعهد در یاد و خاطر تمام علاقه‌مندان باقی خواهد ماند. امیدوارم ادامه‌دهندگان راهش بتوانند به نیکی از میراث او  حفاظت کنند و راهش را ادامه دهند.»

این گزارش در صورت ارسال پیام‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حبیب الله صادقی حبیب الله صادقی درگذشت درگذشت این هنرمند انقلاب اسلامی هنرهای تجسمی هنر انقلاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان مرجعیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، خانواده بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام
سید محمد خاتمی،‌۱۴۰۳/۲/۶

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود