Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@03:53:42 GMT

182 نفر مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۸۱۰۵

182 نفر مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در اردبیل

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۲ مورد مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در اورژانس‌ها و مراکز درمانی این استان ثبت شده است.

به گزارش جماران، جواد ابیش‌وند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار گزش با مار و عقرب در سال گذشته در استان را ۳۰۵ مورد ذکر کرد و افزود: یک سوم این آمار مربوط به گزش با مار و دو سوم آن مربوط به گزش با عقرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که گزش‌ها معمولا در خارج از شهرها رخ می‌دهد به مردم توصیه کرد در طبیعت در صورت مشاهده مار یا عقرب به آن نزدیک نشده و آنرا تحریک نکنند و با طبیعت کاری نداشته باشند.

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده چنین حیواناتی در خانه مراتب را به آتش‌نشانی اطلاع داده و در صورت گزش توسط حیوان نیز با پرهیز از روش‌های سنتی حتما در اسرع وقت به اورژانس و مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

ابیش‌وند به رایگان بودن هزینه سرم پادزهر مار و عقرب در مراکز درمانی این استان اشاره کرد و گفت: برغم قیمت جهانی بسیار بالای فرآورده‌های بیولوژیکی که در بیشتر منجر به تحمیل هزینه‌های میلیونی برای بیمار می‌شود ، این سرم به طور رایگان برای بیماران دچار مار و عقرب‌گزیدگی در استان اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پادزهر سموم مار و عقرب را به عنوان کالای اساسی مورد نیاز در تمام اورژانس‌ها و مراکز درمانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدام و اساسی‌ترین درمان استفاده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پادزهر (آنتی ونوم) است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مارگزیدگی عقرب گزیدگی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 26 آوریل؛ نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ اخبار WWE
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته