Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در تجاری‌سازی یافته‌های علمی و تولید علم کارهای ارزشمندی انجام داده است.

جعفر قادری چهارشنبه ۵ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به نقش این نهاد در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب است که در طول سال‌های مختلف کارهای ارزشمندی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌هایی که ورود کرده حوزه‌هایی بوده است که در آن‌ها کشور با مشکل مواجه بوده است، افزود: این نهاد انقلابی در تجاری‌سازی یافته‌های علمی و تولید علم کارهای ارزشمندی انجام داده است و همچنین در مباحثی نظیر توسعه آموزش‌ها، حل برخی از معضلات و مشکلات کشور به ویژه در بحث درمان ناباروری، سلول‌های بنیادین، ژن درمانی و به طور کلی در موضوعات مختلف علمی ورود پیدا کرده و به عنوان یک نهاد انقلابی بسیاری از مسائل و موضوعات کشور را حل کرده است.

قادری با تصریح اینکه جهاددانشگاهی از ظرفیت علمی متخصصان به خوبی استفاده کرده است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی بستر مناسبی را برای فعالیت متخصصین و نیروهای علمی و دارای فناوری‌های علمی فراهم کرده و زیرساخت‌های خوبی اکنون در کشور دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و همگام و همراه و همکار انقلاب اقدامات ارزشمندی انجام داده است، گفت: این نهاد در هر جا که ورود کرده، منشأ خیر و برکت و امیدآفرینی برای نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

او با یادآوری دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان جهاددانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در حوزه‌های دانش‌بنیان هم کارهای خوبی را در برخی از بخش‌های نفت و گاز، ساخت دکل و سکوهای دریایی و خشکی و غیره انجام داده است و از آن طرف هم در راه‌اندازی مراکز علمی ـ کاربردی و توسعه آموزش‌ها اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مجلس چه استفاده‌ای می‌تواند از ظرفیت جهاددانشگاهی داشته باشد، گفت: اگر در حوزه‌هایی که اکنون کشور مشکل دارد، مأموریت‌هایی به جهاددانشگاهی واگذار شود چون هم یک تشکیلات عمومی غیردولتی است قدرت مانورش به مراتب از دستگاه‌های دولتی بیشتر است زیرا هم غیرشخصی و هم غیردولتی است لذا اگر حمایت و کمکی به این نهاد شود، طبعاً مخالفتی وجود نخواهد داشت.

قادری تأکید کرد: چابکی و راحتی کار کردن با جهاددانشگاهی این فرصت را فراهم می‌کند که بتوان به آن مأموریت‌هایی واگذار کرد در جاهایی که کشور مشکل دارد و تلاش کرد از ظرفیت جهاددانشگاهی به صورت بهینه استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جعفر قادری مجلس شورای اسلامی ارزشمندی انجام داده نهاد انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

این بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند». 

طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین طالبان با تمام توان تلاش می‌کند تا ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز