Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعبانی گفت: نگاه تمدنی یکی از موضوعاتی است که امروز مدارس و دانش آموزان ما به آن نیازمند هستند و باید این نگاه را ترویج و تشریح کنیم تا دانش آموزان ما با تعیین هدف در این مورد آن را سر لوحه راه خود برای ساختن آینده روشن این انقلاب قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از کُردتودی، آئین تجلیل از کمیته های هماهنگی و پشتیبانی برتر بسیج دانش آموزی و همایش توجیهی عوامل اجرایی راهیان نور کردستان صبح امروز با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با تبریک به مناسبت پیروزی افتخار آفرین عملیات مرصاد اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب دغدغه مقام معظم رهبری در مورد نوجوانان و جوانان به روشنی نشان داده شده است تا آنجا که ایشان می فرمایند، به دنبال تربیت بهترین افراد و برجسته ترین متفکرین  و نخبگان کشور در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی باشید.

شعبانی با اشاره به اینکه تربیت نیروی متعهد و پای کار وظیفه ی مسئولین و کارگزاران است که در این مورد باید اهتمام ویژه را به کار ببرند افزود: با مطالعه سند تحول پی خواهیم برد که کلمات ،جملات و واژه های وجود دارد که در واقع ماموریت سازمان تربیتی آموزش و پرورش ما را کاملا مشخص می کند.

وی گفت: مهمترین بخش از سند 10 ساله اعتلای بسیج بخش تعلیم و تربیت است که از ما یک نگاه عمیق به موضوع تعلیم و تربیت را می خواهد چرا که این سند به دنبال تربیت و پای کار آوردن 8 میلیون جوان انقلابی پای کار است و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تهیه و تنظیم شده است که در آن نوجوانان، و جوانان و دانشجویان از اهمیت خاصی برای یک حرکت زمینه در جهت تحقق تمدن انقلاب اسلامی ایجاد و فراهم نماییم.

شعبانی عنوان داشت: نگاه تمدنی یکی از موضوعاتی است  که امروز مدارس و دانش آموزان ما به آن نیازمند هستند  و باید این نگاه را ترویج و تشریح کنیم تا دانش آموزان ما با تعیین هدف در این مورد آن را سر لوحه  راه خود برای ساختن آینده روشن  این انقلاب قرار دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که دشمن در آن بسیار فعالیت می کند و ما باید به آن توجه خاص داشته باشیم امید به آینده است چرا که امید به آینده در بین جوانان و نوجوانان  آینده این انقلاب را می سازد و افتخار به گذشته این انقلاب می تواند این امید را در آنها بیشتر کند.

شعبانی بیان داشت: جامعه هدف آموزش و پروش و بسیج برای آبادانی این انقلاب در تربیت نسل انقلابی یکی است بنابراین بایستی به دنبال هم اندیشی بسیتر و خرد جمعی  در جهت هم افزایی برای تربیت نسل انقلابی در طراز انقلاب باشیم.

وی گفت: امروز و  بعد از جنگ 8 ساله  که دشمن در مقابل اراده ما شکست خورد و  با توجه به راهبردهای که این انقلاب در جامعه بین الملل برای خود تعریف کرده است دشمن ما را رها نمی کند و به هر شکلی در صدد ضربه زدن به ما است و در این راه علیه جوانان و نوجوانان ما نقشه را طراحی و پله به پله در صدد اجرا کردن آن است و امروز ما را درگیر یک جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی هستیم که دشمن در آن از انواع و اقسام روش ها استفاده می کند تا هنجار های جامعه انقلابی ما را عوض کند و قدرت انتخاب را از جوانان ما بگیرد پس ما در مقابل این آسیب ها باید آگاهی لازم را داشته باشیم و با تربیت شایسته جوانان و نوجوانان را از این نقشه شوم آگاه کنیم.

تشکل‌های بسیج دانش آموزی بازوان توانمند برای تحقق سند تحول بنیادین

در ادامه نریمانی معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش اظهار داشت: همه در بسیج دانش آموزی در تلاش هستیم برای خدمت به نسلی که آینده کشور را در دستان آنان است.

وی افزود: دخالت و مشارکت دادن دانش آموزان در عرصه های تعلیم و تربیت به عنوان مهمترین هدف این جامعه یکی از اهداف بلند مدت آموزش و پرورش است.

نریمانی بیان داشت: تشکل های دانش آموزی یکی از مهمترین و والاترین ظرفیت ها برای تحقق ماموریت آموزش و پرورش است که در سند تحول بنیادی از آن یاد شده است. بنابراین اگر ما میخواهیم در تحقق اهداف به نتیجه مطلوب برسیم باید حتما از ظرفیت بسیج دانش آموزی استفاده نماییم.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی از اسناد بالا دستی است که عصاره و هدف اصلی  این بیانیه توجه ویژه به تربیت نسل جوان برای آینده این نظام است.

وی با اشاره به اینکه بحث تربیت اعتقادی دانش آموزان ،تربیت زیستی، تربیت دینی دانش آموزان برای ما بسیار مهم است افزود: بسیج دانش آموزی میتواند در این حوزه ها نقش بسزایی داشته باشد.

نریمانی خاطر نشان کرد: مهمترین ظرفیت در بین همه تشکل ها بسیج دانش آموزی است چرا که این تشکل میتواند در حوزه های مختلف و تاثیر گذار یاریگر آموزش و پرورش باشد.

وی گفت: امروز ما نیازمند ویژه به این ظرفیت داریم چرا که همانگونه همه ما مستحضر هستیم دشمن در حوزه های مختلف عقیدتی سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه ما را آماج حملات خود قرار داده است و در این بین جوانان و نوجوانان بیش از همه  نقطه هدف این هجمه ها و آسیب ها هستند.

نریمانی گفت: برنامه های که امروزه خوشبختانه در بسیج دانش آموزی به عنوان برنامه های رسمی مورد اجرا قرار می گیرد میتواند بر نسل جوان و نوجوان تاثیر مثبت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جوانان و نوجوانان بسیج دانش آموزی دانش آموزان ما آموزش و پرورش سند تحول تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود

معاون اول رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیسی: آموزش و پرورش مسئله اول کشور استمخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

وی با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چراکه این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مخبر در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه درخصوص بازماندگان از تحصیل، گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

وی آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چراکه هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

مخبر همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعی بسیار پراهمیت به‌شمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش‌آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از 6 پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هرچه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج