Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:45:44 GMT

لزوم برقراری ارتباط جامعه دانشگاهی با سیاسی کشور

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۹۰۸۱

لزوم برقراری ارتباط جامعه دانشگاهی با سیاسی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی ظهر امروز در افتتاحیه مراسم تانا که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری و رویدادهای علمی مثل «توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها» شتاب‌بخشی به حرکت علمی کشور است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: این جای خوشحالی دارد که دانشگاه میل پیدا کرده که نیازسنجی کند و براساس مسائل حکمرانی حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ارتباط دانشگاه و صنعت باعث و بانی خیر شده، ارتباط جامعه دانشگاهی با حکمرانی و سیاسی کشور هم برقرار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اینکه 141 نیاز احصا و 69 راهکار برای رفع این نیازها ارائه شده است، جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد: در فضای نوآوری باید نوآورانه‌تر عمل کنیم، خود نوآوری هم نیاز به نوآور شدن دارد، وقت زیادی نداریم که در رابطه با اکتشافات و علومی که کشف شده و مسئله مهم امروز ما نیست، دوباره حرکت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: باید حوزه‌های جدید و ساحت‌های جدید علم را کاوش کنیم و موضوعاتی که متناسب با نیاز ما در کشور و استان هستند مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید از علومی که منفعتی برای ما ندارند امتناع کنیم، نوآوری نباید به موضوعات اختصاصی خلاصه شود، ما قبل از موضوعات اقتصادی و کسب و کار باید به توسعه فرهنگی بپردازیم.

رمضانی اضافه کرد: باید با اقدامات نوآورانه سبک زندگی، مدل اندیشیدن و مواردی از این دست تغییر پیدا کند و برای این کار جامعه فکور و فهیم دانشگاهی تکریم شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین عنوان کرد: جامعه دانشگاهی باید نسبت به این آب و خاک غیرت داشته باشند و با بسترسازی فکری و فرهنگی، سرمایه‌های علمی کشور را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران و دانشمندان ما باید خود را متعلق به این آب و خاک بدانند و توسعه و پیشرفت کشور به دغدغه مهم آنها تبدیل شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: جامعه علمی جامعه دانشگاهی اقدامات نوآورانه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها «گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت» ترجمه دکتر «مریم تفرجی‌یگانه»، به همت انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.
نشانه شناسی شکلک‌ها نوشته «مرکل دنسی» است که با ترجمه خانم مریم تفرجی یگانه عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام ترجمه شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: نوشتن به معنای اشتراک گذاری بخشی از وضعیت بشری در خصوص خواستن و به اشتراک‌گذاری چیز‌ها است.
 فرهنگ لغت پائولو (۱۹۴۷) سال آکسفورد تنها رویداد سال ۲۰۱۵ میلادی نبود که اهمیت اجتماعی و ارتباطی رو به رشد شکلک‌ها را استخراج کرد.
موسیقی دانان، هنرمندان، سیاستمداران و تبلیغ کنندگان در میان بسیاری دیگر در توئیت‌ها در وب سایت‌ها و در سایت حوزه‌های دیجیتال شروع به استفاده از آن‌ها کردند. حتی هنرمندان مشهور حوزه موسیقی مانند: «سرپاول مک کارتنی از بیت لس» با استفاده از اسکایپ برای ایجاد ۱۰ شکلک شاد و سرزنده با نام شکلک‌های عاشقانه در برنامه جدیدش استفاده کرد.
اسکایپ قبلاً به معرفی شکلک‌های زنده سفارشی پرداخته بود که به داخل هر چیزی از تصاویر استودیو‌های بزرگ سینمایی تا آن پادشاهی‌های سمبلیک با سنت‌های ایتالیایی ضربه بزنید این کار برای اسکایپ غیر معمولی و عجیب نیست. برای جامعه مدرن، نوعی ضرورت به نظر می‌رسد که قادر باشد شکلک‌ها را به گونه‌ای با هم ادغام کند که بتواند یک سبک تازه و نوین از نوشتار و برقراری ارتباط را ایجاد کند و این ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان دیجیتال نیست؛ بلکه می‌تواند به هر کسی از پاول مک کارتنی تا هیلاری کلینتون ارتباط پیدا کند. شکلک‌های سیاستمداران آمریکایی برای کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید ساخته شد و موسوم به هیل موجی بودند.

اشاعه و گسترش شکلک‌ها چندین سؤال اساسی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط و به ویژه دلایل برقراری ارتباط را به شیوه کمدی مطرح می‌کند.
 قبل از هر گونه تلاش برای بررسی این پرسش لازم است به عقب برگردیم و نگاهی به نوع و نقش سیستم‌های نگارشی و نوشتاری و چگونگی تکامل آن‌ها در زندگی بشر بیندازیم.
 این مباحث تاریخی که به من اجازه ایجاد چهارچوبی نظری می‌دهد که لازمه بحث در مورد پدیده شکلک‌ها از نظر نشانه شناسی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود