Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:24:02 GMT

حبیب الله صادقی به گاندی بدقول شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۰۹۵

حبیب الله صادقی به گاندی بدقول شد

نیک‌نام حسینی‌پور یکی از مسئولان صندوق اعتباری هنر است. او در متنی که در اختیار ایسنا قرار داده، درباره خاطره آخرین دیدار خود با حبیب الله صادقی نوشته است.

حسینی پور در ابتدای این یادداشت نوشته است: «روز پنجم تیرماه سال ۱۴۰۱ از طرف «صندوق اعتباری هنر» برای عیادت و احوالپرسی رفتم بیمارستان گاندی خدمت «استاد حبیب‌الله صادقی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عطر سلام و آرزوی صحت، گرم گل‌گفتن و گل‌شنفتن بودیم و از هر دری سخنی می‌گفتیم. با صادقیِ هنرمند و باانگیزه از نقاشی و وضعیت هنر و... صحبت کردیم. جویای احوالش شدم، گفت: چیزیم نیست، اما دکتر اینجا دوستم هست و گفته باید چکاپ بشی». ظاهراً مشکل قلبی داشت و به همین خاطر بستری شده بود. همسرش می‌گفت: توفیق اجباری است که کمی استراحت کند، آخه اصلاً به خودش استراحت نمی‌دهد.»

او در ادامه نوشته است: «لابلای این گپ‌وگفتِ سرشار مهر، این هنرمند نقاش افسوس می‌خورد که تصویر خوبی از گاندی در بیمارستان نیست و قول داد بعد از مرخصی یک نقاشی خوب و با اصالت از گاندی بکشد و اهدا کند تا در لابی بیمارستان نصب کنند. صحبت حول محورِ شخصیت گاندی، ما را به تعامل تاریخی هنر ایران و هند رهنمون کرد. صادقی از ظرایف هنر ایرانی گفت و من هم اشاراتی داشتم به سابقه و اصالت این دو تمدن بزرگِ روزگار نه‌چندان دور و اینکه هنوز در کتابخانه‌های هند تعداد زیادی نسخ خطی به زبان فارسی هست که شناسایی و فهرست‌برداری نشده‌اند.»

مدیرعامل سابق موسسه هنرمندان پیشکسوت و از مسئولان صندوق اعتباری هنر در ادامه این یادداشت بیان کرده است: «سال ۹۸ جایزۀ جهانی کتاب سال را در هند برگزار کردیم و با چه اقبال و استقبال باشکوهی مواجه شدیم؛ آنجا فهمیدم که متأسفانه زبان فارسی و فرهنگ ایرانی سال‌ها مورد غفلت واقع شده است. به حضرت استاد گفتم آقای خواجه‌پیری فعالیت‌هایی در هند دارند و می‌توانید از ایشان هم کمک بگیرید و همچنین از سفارت هند و... اما چه حیف که اجل مهلتش نداد و ناگهان بانگی برآمد خواجه مُرد...»

حسینی‌پور در آخر چنین نوشته است: «او در از خاطرۀ دیدار صمیمانه‌مان یک‌ماه گذشت و امروز خبردار شدیم در ناگهانی از بُهت «استاد حبیب‌الله صادقی» دوست خوب، نقاش توانمند و هنرمندِ پژوهشگر میهن‌مان جهان هنر را تنها گذاشت و به دیار باقی شتافت. روحش آرام و چراغ یادش همواره پرفروغ در جوار رحمت حق.
نیکنام حسینی‌پور سی‌سخت»

حبیب‌الله صادقی، هنرمند پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی صبح چهارشنبه (پنجم مرداد ماه) به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر این هنرمند روز شنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از ابتدای خیابان مظفر (روبه روی در موسسه صبای فرهنگستان هنر) تا موزه فلسطین تشییع و سپس در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حبیب‌الله صادقی ، حبیب الله صادقی درگذشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حبیب الله صادقی حبیب الله صادقی درگذشت حبیب الله صادقی حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد