Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره طرح کالابرگ الکترونیک و اینکه دولت هنوز تصمیم قطعی در این رابطه نگرفته است، گفت: قرار بود بعد از آماده شدن مقدمات این موضوع در یکی از جلسات رسمی دولت مطرح شود و رئیس جمهوری تصمیم نهایی را ابلاغ کنند، اما بهتر است پاسخ این سوال بعد از آن جلسه داده شود تا پاسخ درستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان خاندوزی، در حاشیه اختتامیه مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به حرکت به سمت انضباط‌بخشی نظام پرداخت‌ها و نظام مالی که در دستور کار قانون‌گذار بوده، جلساتی با رئیس کل بانک مرکزی برگزار شده است. اراده مشترک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مبنی بر این است که در سال ۱۴۰۱ ماجرای تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری که برای خیلی از مردم نارضایتی و مسئله ایجاد کرده بود، به سرانجام برسد.

وی همچنین درباره قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، گفت: این قانون باید خردادماه سال گذشته اجرا می‌شد. اما زمانی که ما شروع به کار کردیم، هنوز بخش‌های زیادی از مقدمات فنی کار و اتصال بخش‌های اقتصادی به سامانه انجام نشده بود. بنابراین مهلتی از مجلس گرفته شد تا ابتدای امسال عقب ماندگی‌های قبلی جبران شد.

او ادامه داد: از ابتدای تیرماه عملا اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی شروع شده هم اطلاعیه‌هایی برای فراخوان گروه‌های مختلف ارسال شده تا عضویت خود را در سامانه مودیان تکمیل کنند، از زمانی که اطلاعات افراد بر آن بستر بارگذاری می‌شود، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده مودیانی که عضو شدند، بر اساس سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی صورت خواهد گرفت؛ این موضوع به زودی از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام خواهد شد.

طرح کالابرگ در انتظار تایید نهایی

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال ایسنا، درباره اینکه آیا طرح کالابرگ الکترونیک تا پایان امسال اجرا می‌شود؟ تصریح کرد: دولت هنوز تصمیم قطعی در این رابطه نگرفته است. قرار بود بعد از آماده شدن مقدمات این موضوع در یکی از جلسات رسمی دولت مطرح شود و رئیس جمهوری تصمیم نهایی را ابلاغ کنند. بهتر است پاسخ این سوال بعد از آن جلسه داده شود تا پاسخ درستی باشد./ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: احسان خاندوزی طرح کالابرگ کالاهای اساسی طرح کالابرگ الکترونیک سامانه مودیان طرح کالابرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود

سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

به گزارش تسنیم، وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • تصمیم قطعی رئال برای جشن قهرمانی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان