Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد چکشیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در اداره کل تعاون قزوین برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بر بحث مردمی بودن دولت تاکید چندباره داشته اند.

وی با بیان اینکه از دولت مردمی دو مفهوم برداشت می شود افزود: یک مفهوم این است که باید به مردم خدمت کنیم چراکه آنان ولی نعمت ما هستند و وظیفه مدیران خدمتگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چکشیان گفت: یک مفهوم بالاتر نیز وجود دارد؛ در این نگاه باید مردم در مقام کنشگری وارد شوند و مردم نقش جدی در اداره دولت داشته باشند. سازمان بهزیستی در بدنه دولت در این بخش پیشتاز است و اکثر کارها و ماموریت های این سازمان، توسط گروه های مردمی انجام می شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید بحث مردمی سازی به لحاظ نگرشی در دستگاه های زیرمجموعه نهادینه شود گفت: در این راستا نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران در تهران برگزار شد تا ظرفیت های مردمی در حکمرانی بیشتر معرفی شود.

چکشیان خاطر نشان ساخت: باید بررسی کرد چه بخشی از امور از چه روش‌هایی قابل واگذاری به مردم است و تجربه های دستگاه ها را در این زمینه مورد بررسی قرار داد زیرا در مردمی سازی با موانعی مواجه هستیم.

وی افزود: یکی از این موانع، نگرش مدیران است که بسیار با مردمی سازی فاصله دارد؛ اگرچه رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید فرمودند و  رییس جمهور و بسیاری از وزرا نیز این مهم را مورد تاکید داشتند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دومین مساله در این موضوع، فقدان شناخت ظرفیت های مردمی است؛ بسیاری از مدیران  ظرفیت ها و مجموعه های مردمی را نمی شناسند و از این بخش فاصله دارند. 

چکشیان گفت: تلقی ناقص از مردمی سازی چالش دیگر ما است؛ تصور بر ای است که مدیران باید در اتاق دربسته بنشینند و امور خود را برای اجرا به دیگران واگذار کنند درحالیکه منظور از مردمی سازی، طراحی، مساله شناسی، برنامه ریزی، نظارت، اجرا و سیاستگذاری است.

وی در پاسخ به ادعای برخی مدیران که به دنبال استفاده از ظرفیت مجموعه های مردمی هستیم ولی به کمک ما نمی آیند، افزود: مجموعه های مردمی نخبه که حل مساله می کنند و حرف گفتمانی دارند قطعا برای اجرای ایده های مدیران به سراغ آنها نخواهند رفت.

چکشیان خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که کتاب مدیران انقلاب اسلامی است و مسوولان و مدیران باید آن را درک و زندگی کرده باشند تاکید و سفارش کرده اند کلید اساسی همه قفل ها نگاه خوشبینانه به آینده است و اگر مدیری ناامید باشد اصلا انگیزه حرکت نخواهد داشت و کاری از پیش رو برداشته نمی شود.

وی گفت: ایشان تاکید فرمودند که ما ظرفیت های مادی و معنوی استفاده نشده داریم که در این زمینه در دنیا شاخص هستیم و از این ظرفیت ها مانند سرمایه انسانی و نیروی جوان باید به بهترین نحو استفاه کرد.

چکشیان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، یک نوع نگرش را منتقل می کند؛ نگرش اینکه باید به گذشته احترام گذاشت و عظمت راه طی شده را بررسی کرد، نقص ها، ضعف ها، مشکلات و ظرفیت های غیرفعال گذشته را بررسی و فعال نمود، اینکه قرار بوده کجا برویم و الان کجا هستیم و چقدر با هدف فاصله داریم.

برچسب‌ها مردم سالاری سازمان های مردم نهاد استان قزوین مشارکت های مردمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مردم سالاری سازمان های مردم نهاد استان قزوین مردم سالاری سازمان های مردم نهاد استان قزوین مشارکت های مردمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی کار و رفاه اجتماعی مجموعه های مردمی مردمی سازی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت توسط دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و با حضور مدیران 50 گروه‌ جهادی و مردمی در محل معاونت علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.

 حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران در ابتدای این نشست به نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت.

وی ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی را در جهش تولید دارای اهمیت مضاعف دانست و اشاره کرد: این گروه ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه های میانی می توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت های بومی داشته باشند.

شکری، همچنین به توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.

مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت های دانش بنیان و گروه های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه بر سهم و جایگاه گروه های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه های جهادی و مردمی است.

از این رو، به گفته وی، حضور گروه های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم آورده است.

شکری در ادامه به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتربرخوردار می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه داشته باشند.

مدیر برنامه ملی آبادیران در پایان به نمونه هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستاها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگوهای تدوین اسناد پیشرفت منطقه ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.

همچنین رضا غلامزاده، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می کند.

وی در پایان آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!