Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: آماده باش رهبر کره شمالی برای جنگ با آمریکا، ورود طرفداران مقتدی صدر به پارلمان عراق، واکنش سازمان ملل به اعتراض‌ها در بغداد، افزایش تنش با حرکت ناوگروه تهاجمی آمریکا به سمت تنگه تایوان و رایزنی وزرای خارجه عربستان و ترکیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده باش رهبر کره شمالی برای جنگ با آمریکا

- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که این کشور آماده جنگ با آمریکا است.

به گزارش رویترز، رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد تا نیروهای خود را برای بازدارندگی هسته‌ای آماده کند.

کیم جونگ اون همچنین با علام اینکه این کشور آماده جنگ با آمریکا است به دولت یون سوک‌یول در کره جنوبی و ارتش آن هشدار داد که در صورت انجام اقدامات خطرناک ممکن است با نابودی مواجه شوند.

کره شمالی تاکنون چند بار کره جنوبی را در صورت اقدام "خطرناک " به واکنش سخت تهدید کرده است.

اگرچه آمریکا در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور مذاکراتی را با کره شمالی برای کاهش تنش آغاز کرد، اما این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت و روابط دو کشور همچنان پر تنش است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا اخیرا سعی کردند در شورای امنیت تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کنند که با مخالفت روسیه و چین ناکام ماند.

آمریکا هشدار داده است که کره شمالی احتمالا به زودی یک آزمایش هسته‌ای انجام خواهد داد.

کشورهای غربی و همچنین سازمان ملل بارها آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرده‌اند.

ورود طرفداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

پس از ورود معترضان به منطقه حفاظت شده سبز بغداد در اعتراض به معرفی محمد الشیاع السودانی از سوی چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری آینده عراق، مقتدا صدر رهبر جریان صدر خواستار بازگشت آنها به خانه هایشان شد. در همین حال چارچوب هماهنگی شیعه هم از ملت خواست مانع بروز فتنه شوند.

 در توییت مقتدا صدر با دو هشتگ «انقلاب محرم الحرام» و «گوشمالی» آمده است: انقلاب اصلاح و رد ظلم و فساد/ عزیزان، پیام شما رسید و فاسدان را ترساندید/ دو رکعت نماز بخوانید و به سلامت به خانه هایتان بازگردید.

از سوی دیگر، چارچوب هماهنگی شیعه در عراق با بیانیه ای نسبت به ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و نوشت:

« ملت عزیز عراق... پس از آنکه نیروهای چارچوب هماهنگی، گام های عملی را برای آغاز تشکیل دولت خدمتگزار ملی کامل کردند و با اجماع برای نامزدی شخصیتی ملی که کفایت و پاکدستی او مشهور است، توافق کردند، از روز گذشته، تحرکات و فراخوان هایی مشکوک رصد شد که تحریک به آشوب و فتنه و هدف قرار دادن ثبات داخلی می کرد و آنچه امروز در حوادث سریع اتفاق افتاد و اجازه دادن به تظاهرات کنندگان برای ورود به منطقه خاص دولتی (منطقه سبز) و اشغال پارلمان و موسسات قانونی و نیز عدم اقدام نیروهای مربوطه در انجام وظیفه خود، شبهات زیادی را به وجود آورده است. از این رو ما دولت پیشبرد امور را مسئول کامل درباره امنیت و سلامت دوایر دولتی و کارکنان آن، نمایندگی های دیپلماتیک و اموال عمومی و خصوصی می دانیم و از دولت می خواهیم تدابیر جدی برای حفظ امنیت و نظم و ممانعت از آشوب و اقدامات غیرقانونی اتخاذ کند.»

در ادامه این بیانیه چارچوب هماهنگی شیعی آمده است: «از ملت عزیز عراق نیز می خواهیم که هوشیارتر باشند، از حیله دشمنان برحذر باشند و مانع هر فتنه ای شوند که ملت و فرزندان آن را طعمه آتش خود خواهد کرد. به توده های عزیزمان می گوییم که ما با شماییم و بین شما، اهتمام ما حفظ امنیت و سلامت ملت عزیزمان است؛ شما را سرافکنده نخواهیم کرد و از شما می خواهیم که بیدار باشید، هشیار بمانید و برای هر وضعیت فوق العاده ای آمادگی داشته باشید.»

در همین حال، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز در بیانیه ای، ورود معترضان به عرصه های پارلمان در منطقه سبز را تجاوز به منطقه حفاظت شده از سوی نیروهای امنیتی و نقض آشکار تظاهرات مسالمت آمیز قانونی دانست و از دولت عراق خواست به مسئولیت خود در حمایت او وضعیت امنیتی و جلوگیری از خونریزی بین عراقی ها عمل کند.

کمتر از دو هفته پیش و در جریان برگزاری نماز جمعه صدری ها در شهرک صدر بغداد، مقتدا صدر گفته بود که «صدای نماز جمعه بلندتر از هر اعتراضی خواهد بود و من وارد فتنه دیگری نخواهم شد.»

وی افزوده بود: انتخاب با ملت است و من همان طور که قبلا هم بوده ام در آینده هم حامی ملت خواهم بود اگر بخواهد در کنار اصلاح بایستد.

پس از ورود معترضان به معرفی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری آینده عراق به منطقه سبز بغداد، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر اعلام کرد که « این یک پیام عالی خودجوش، مردمی و اصلاح طلبانه بود» و از معترضان تشکر کرد.

پس از ورود معترضان به منطقه حفاظت شده سبز بغداد در اعتراض به نامزدی محمد شیاع السودانی، کاندیدای چارچوب هماهنگی شیعی برای نخست وزیری آینده عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در جایگاه فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای خواستار ترک فوری منطقه سبز از سوی معترضان شد و نوشت: فرماندهی کل نیروهای مسلح از فرزندان تظاهرات کننده اش می خواهد به مسالمت آمیز بودن اعتراضات پایبند باشند، از اموال عمومی و خصوصی محافظت کنند و به دستورات نیروهای امنیتی مسئول در قبال حمایت آنان بر اساس ضوابط و قوانین گوش دهند و فورا از منطقه سبز خارج شوند.

این بیانیه افزوده است: نیروهای امنیتی ملتزم به حمایت از موسسات دولت، نمایندگی های دیپلماتیک و منع هرگونه اخلال در نظم و امنیت خواهند بود.

روز چهارشنبه، دهها معترض در میدان التحریر بغداد در اعتراض به نامزدی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری تجمع کردند.

خیابان منتهی به میدان التحریر در بغداد از سمت خیابان کراده مریم در مسیر پل جمهوری بغداد بسته شد اما تظاهرات کنندگان از پل الجمهوری (در مسیر میدان التحریر) به سمت منطقه سبز بدون مانع گذشتند؛ برخی از دیوارهای بتونی منطقه سبز بغداد بالا رفتند و نهایتا وارد منطقه سبز بغداد شدند.

واکنش سازمان ملل به اعتراض‌ها در بغداد

سازمان ملل متحد در واکنش به اعتراض‌های امروز در بغداد بر محافظت از اموال عمومی و خصوصی تاکید کرد.

دفتر سازمان ملل در عراق روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: حق اعتراض مسالمت آمیز برای دموکراسی ضروری است.

سازمان ملل در عین حال تصریح کرد که این اعتراض باید همگام با احترام به نهادهای دولتی و محافظت از اموال عمومی و خصوصی باشد.

سازمان ملل تاکید کرد مسالمت آمیز بودن اعتراضات و مطابق با قانون بودن آنها ضروری است.

افزایش تنش با حرکت ناوگروه تهاجمی آمریکا به سمت تنگه تایوان 

علی‌رغم هشدارهای چین درباره تردد کشتی‌های جنگی غربی در آبراه تایوان و گزارش‌ها درباره آماده‌شدن پنتاگون برای حافظت نظامی از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، اکنون از به‌راه افتادن ناوگروه تهاجمی آمریکایی به سمت این جزیره خبر می‌رسد.

روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» بامداد پنجشنبه به نقل از یک گروه تحلیلی محلی گزارش داد که ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا در شرق آسیا به سمت تایوان در حال حرکت است.

طبق این گزارش، کشتی‌های جنگی آمریکایی در حالی به سمت این جزیره حرکت می‌کنند که احتمال سفر پلوسی به تایوان باعث افزایش خشم و نارضایتی مقامات چین شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، دو هفته پیش بود که ناوگان هفتم آمریکا گزارش داد که این گروه در دریای جنوبی چین فعالیت می‌کند و عملیات امنیت دریایی انجام می‌دهد.

به گفته کارشناسان این گروه تحلیلی، ناو هواپیمابر «یو.اس.اس رونالد ریگان» به همراه گروه رزمی خود بامداد پنجشنبه سنگاپور را ترک کردند. آمریکا نقطه پایانی مسیر کشتی‌ها را فاش نکرده است، اما تحلیلگران می‌گویند که آنها به سمت خلیج تایوان می‌روند.

پیشتر خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از مقامات واشنگتن گزارش داده بود که پنتاگون در حال تدوین طرحی برای اقدامات احتمالی در صورت سفر پلوسی و همچنین امکان جذب نیرو و ابزار اضافی در منطقه است. آنها در عین حال اقدام چین را علیه هواپیمای پلوسی بعید می‌دانند، اما معتقدند برخی «اشتباهات محاسباتی یا سوء تفاهم» می‌تواند امنیت آن را به خطر بیندازد.

چین تایوان را یک استان می‌داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است. پکن همواره با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

سفر پلوسی به تایوان اولین سفر یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سال ۱۹۹۷ به این جزیره خواهد بود. گفته می‌شود ارتش آمریکا در حال بررسی حرکت ناوهای هواپیمابر یا ارسال جنگنده‌ها برای پشتیبانی نزدیک هوایی به عنوان بخشی از این سفر است.

رایزنی وزرای خارجه عربستان و ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه این کشور با فیصل بن فرحان همتای سعودی وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه ترکیه و عربستان در این تماس تلفنی پیرامون روابط دوجانبه رایزنی کردند.

همکاری در محافل بین المللی بویژه سازمان همکاری اسلامی از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار چاوش اوغلو و بن فرحان اعلام شده است.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین هم که اخیراً در استانبول ترکیه امضا گردید به گفتگو پرداختند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین عراق اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم ناوگروه تهاجمی آمریکا اموال عمومی و خصوصی منطقه سبز بغداد ورود معترضان برای نخست وزیری چارچوب هماهنگی رهبر کره شمالی کره شمالی جنگ با آمریکا اعتراض ها مسالمت آمیز سازمان ملل بیانیه ای مقتدا صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران