Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان نهال امید با شعار قصه خوب نسل خوب و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار می‌شود.

در فراخوان دوسالانه نهال امید ارج نهادن سنت قصه گویی و تلاش برای خدمات جنبی کتابخانه‌ها، ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعداد‌ها تشویق و بهره مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه‌های عمومی و توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقاء دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان کتابداران قصه گو، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی از جمله قصه داستان و شعر در تعالی و مقاوم سازی فرهنگ مطالعه، تولید و توسعه محتوای منطبق بر گسترش فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه‌های عمومی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموم مردم مخاطب هدف این دوسالانه هستند که در دو گروه کتابداران شامل دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل نهادی مشارکتی و تمامی علاقه‌مندان شامل مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه‌ها (شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و غیره) به رقابت می‌پردازند.

دوسالانه نهال امید در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای باید با فیلمبرداری از قصه‌گویی خود به صورت حضوری و بر صحنه، بدون استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری، تدوین و به وبگاه جشنواره ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه گویی دیجیتال نیز باید قصه‌گویی خود را در بستر نرم افزار‌های دیجیتال و به صورت الکترونیکی (ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه گویی، انیمیشن و غیره) تهیه و فایل ویدئویی خود را به وبگاه جشنواره به آدرس WWW.SAMAKPL.IR ارسال کنند.

در این دوسالانه که با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» آغاز بکار کرده، موضوعاتی، چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، سبک زندگی ایرانی اسلامی، شعار سال، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین (موضوع ویژه) به عنوان موضوعات محوری با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است.

مراحل اجرایی دوسالانه نهال امید

علاقمندان برای شرکت در جشنواره تا ۳۱ مرداد ماه فرصت دارند پس از ثبت نام در وبگاه، ویدئویی از قصه گویی خود را (حداکثر ۴ اثر) فیلمبرداری را ضبط  و به وبگاه جشنواره ارسال می‌کنند که پس از بررسی آثار ارسالی و داوری افراد واجد شرایط به تفکیک استان انتخاب می‌شوند.

مرحله مقدماتی این دوسالانه که به اجرای مسابقات استانی اختصاص دارد؛ طی آن منتخب برگزیدگان مرحله شناسایی با اجرای قصه گویی در مقابل داوران استانی و مدعوین به رقابت پرداخته و منتخبین هر استان انتخاب و معرفی می‌شوند.

مرحله نیمه نهایی نیز که به برگزاری مسابقات منطقه‌ای (تقسیم بندی کشور به ۸ منطقه) و معرفی برگزیدگان اختصاص دارد؛ طی آن منتخب برگزیدگان مرحله مقدماتی با اجرای قصه گویی در مقابل داوران منطقه‌ای و مدعوین، به رقابت می‌پردازند و معرفی منتخبان  از سوی داوران منطقه‌ای معرفی می‌شوند.

مرحله نهایی نیز که به برگزاری مسابقه قصه گویی در سطح ملی و معرفی برگزیدگان کشوری می‌پردازد طی آن نفرات راه یافته به مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت پرداخته و با رای اولیه داوران و آرای نهایی مدعوین نفرات اول تا سوم انتخاب می‌شوند.

جوایز دوسالانه نهال امید

در مرحله نهایی این دوسالانه به برگزیدگان گروه‌های هدف در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی جوایزی اهدا می‌شود که بر این اساس در مرحله مقدماتی استانی از ۱۲ نفر برتر این مرحله (به ازای کسب نمره ۱۸ به بالا) در سطح استان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی (۷ میلیون ریالی) به نسبت میزان مشارکت در دو بخش (هر بخش سه نفر) قصه گویی صحنه‌ای و دیجیتال از ۶ نفر کتابدار با ۶ نفر سایر شرکت کنندگان تقدیر می شود.

در مرحله نیمه نهایی منطقه‌ای نیز از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح منطقه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی تقدیر خواهد شد. همچنین در مرحله «نهایی کشوری» از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر آلبوم اجرا و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی تقدیر می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فراخوان جشنواره قصه گویی قصه گویی صحنه ای بخش قصه گویی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان، دومین بازی از سری نیمه‌نهایی لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، از ساعت ۱۶ امروز (دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و طبیعت تهران برای دومین بار به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی اصفهانی‌ها به پایان رسید تا سری را یک - یک به تساوی بکشد.

بر خلاف بازی نخست، این دیدار در حالی به پایان رسید که شاگردان مهران حاتمی به عنوان میزبان، از همان ابتدا نبض بازی را در اختیار گرفته و با نتیجه ۶۴ - ۶۸ مقابل شاگردان مهران شاهین‌طبع به پیروزی دست یافتند.

بجز کوارتر سوم که با پیروزی ۱۳ - ۲۳ طبیعت به پایان رسید، در کوارترهای اول، دوم و چهارم این تیم ذوب‌آهن اصفهان بود که به ترتیب با نتایج ۱۸-۱۲، ۱۷-۱۲ و ۲۰-۱۷ به برتری رسید تا در مجموع با ۴ امتیاز برتری، دومین بازی سری را با برد پشت سر بگذارند.

سری‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر ایران به صورت سه از پنج برگزار می‌شود و هر تیمی که سه بازی از پنج بازی را مقابل حریفش پیروز شود، سری را برده و راهی فینال لیگ برتر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال| شکار گاندوها در دومین نیمه نهایی
  • ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت