Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار است با نادیده گرفتن موارد نقض حقوق بشر،  از بن سلمان ولیعهد عربستان در پاریس استقبال و با وی ملاقات کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر از مبدا پاریس افزود:  امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علی رغم انتقادات مبنی براینکه این دعوت کاملا نامناسب و با چشم پوشی از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در حدود چهار سال پیش صورت گرفته است؛ روز پنجشنبه میزبان محمد بن سلمان در پاریس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد:  این ملاقات تازه ترین اقدام در عرصه بین الملل در  پذیرش بن سلمان بعنوان مقام اصلی در عربستان، پس از ملاقات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  در اوایل ماه جاری با وی است، موضوعات این دیدار نیز حول محور انرژی و نگرانی درباره کمبود برق به علت حمله روسیه به اوکراین و همچنین مساله منطقه ای خواهد بود.

ابراز تاسف عفو بین الملل از ملاقات پاریس

درهمین حال «اگنس کالامار» (Agnes Callamard) ، دبیرکل عفو بین‌الملل درباره این ملاقات به خبرگزاری فرانسه گفت: «من عمیقاً از این دیدار ناراحت هستم، چرا که این دیدار چه معنایی برای جهان و  چه معنایی برای جمال (خاشقجی) و افرادی مانند او دارد، چراکه بن سلمان فردی است که هیچگونه مخالفتی را برنمی تابد».

به گزارش ایران اکونومیست، هم اکنون بن سلمان درحال انجام سفر اروپایی است وی سه‌شنبه گذشته (۴ امردادماه ۱۴۰۱)  وارد یونان شد و پس از آن قرار است که به عازم فرانسه شود.

بن سلمان در سفر به آتن با  «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان درباره راه‌های گسترش روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها گفت وگو کردند و به تبادل نظر در زمینه اوضاع  منطقه‌ای و بین المللی کنونی پرداختند، دو طرف در این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری‌های راهبردی بین دو کشور در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی، نظامی و دفاعی تاکید کردند.

ولیعهد عربستان و نخست وزیر یونان توافق کردند همکاری‌ها بین ریاض و آتن را در زمینه انرژی، تولید برق و انتقال آن به یونان و از طریق این کشور به اروپا افزایش دهند.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عربستان سعودی ، پاریس ، امانوئل مکرون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عربستان سعودی پاریس امانوئل مکرون خبرگزاری فرانسه بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که رودخانه سن برای بازی های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امانوئل مکرون معتقد است که رودخانه سن برای بازی‌های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. این سیاستمدار پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد قبل از شروع المپیک در رودخانه شنا کند.

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک 2024

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: یک گام کلیدی برای شنا کردن در رودخانه سن - تصفیه‌خانه آب باران در Champigny-sur-Marne آماده است! آب در رود سن خنک اما شفاف خواهد بود. من می توانم این را برای شما تأیید کنم!

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴