Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی "به وقت عمل ۲" در جمع فعالان رسانه ای و مجازی بسیج در دانشگاه آزاد مشهد گفت: در آستانه ماه محرم قرار داریم امیدواریم خداوند متعال به ما کمک کند تا همواره در اردوگاه حضرت امام حسین(ع) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیاثی با بیان اینکه بین امنیت و اقتدار امنیتی فرق است، ادامه داد: علیرغم همه تهدیدات موجود، کشور ما امنیت دارد و این به معنی اقتدار امنیتی است. دشمنان بزرگی داریم که باید در تراز آنان، منطقی و هوشمندانه عمل کنیم.

وی افزود: اگر امروز ما در تمام حوزه ها از اقتداری برخورداریم به برکت وجود ولی فقیه است. برای اینکه بتوانیم در مسیر نهضت ظهور حضرت و در زمره منتظران واقعی حرکت کنیم و همینطور اگر بخواهیم تمرین ولایت پذیری بکنیم و در تبعیت از مطالبه حضرت آقا در حوزه جهاد تبیین و روایت قدم برداریم، باید در این مسیر تلاش کنیم.

فرمانده سپاه استان با بیان این مطلب که امروز ما با جنگ روایتها مواجه هستیم، یادآور شد: اگر امروز دشمن در حوزه جنگ سخت و نیمه سخت نمی تواند توفیقی داشته باشد ولی در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و رسانه ای با تمام ابرازی که در اختیار دارد، تلاش می کند. جنگ نرم بسیار سخت تر از جنگی است که ما با آن روبه رو بودیم.

غیاثی ادامه داد: دشمن در جنگ سخت به سراغ سنگر ها می رود ولی در جنگ نرم، سراغ ایمان ها و معرفت ها می آید و تلاش می کند فرصت ها را از ما بگیرد و در این جنگ نابرابر به دنبال تاثیر گذاری بر جوان و نوجوان ما است. 

وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: اگر شمایی که باید در جنگ روایت و جهاد تبیین فعالیت کنید، در سخنان رهبری جستجو کنید می بینید که هیچ مطالبه ای از ایشان در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی وجود ندارد که در سخنان خودشان نسخه شفابخش آن را عنوان نکرده باشند.

فرمانده سپاه استان با بیان این مطلب که امروز در جنگ روایت ها، ناچار از بیان حقایق به صورت دقیق هستیم تا دچار تحریف نشویم، ادامه داد: از جهت تولید محتوای مناسب و حجم محتواها با توجه به مولفه هایی که در این حوزه وجود دارد، باید در تراز نیاز انقلاب حرکت کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم در بعضی مواقع، روایت در یک حادثه از اصل واقعه هم مهمتر است. همانگونه که اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبودند و روایت صحیحی بیان نمی شد، این واقعه مورد تحریف قرار می گرفت.

غیاثی با بیان اینکه جنگ روایتها محدود نیست، تاکید کرد: تا زمانی که حیات بشریت هست، ادامه دارد و باید خودمان را به روز کنیم و در مقابله با این اتفاق ما هم حقایق دوران را به نسلهای مختلف منتقل کنیم. 

فرمانده سپاه استان یادآور شد: جنگ روایتها، جهان شمول است و ما باید نسبت به جهان شمول بودن آن، به درستی تحلیل کنیم و آرایش منطقی خود را در میدان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت مراقبه بر خود، گفت: اگر ما می خواهیم اقتدارمان همواره تثبیت شده باشد باید الزامات آن همیشه فراهم باشد و هرآنچه ظرفیت مان هست پای کار بیاوریم و خدای نکرده طوری نشود که اراده هایمان ضعیف شود و مشمول این صحبت حضرت آقا شویم و با کار نکردنمان جای جهاد و شهید را عوض کنیم و برنامه تقابلی برای دشمنان انقلاب نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا ع مشهد فرمانده سپاه جنگ روایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند.  

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است.  

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال شنبه ۸  اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

فتوی پیرِ مُغان دارم و قولیست قدیم

که حرام است مِی آنجا که نه یار است ندیم

چاک خواهم زدن این دلقِ ریایی، چه کنم؟

روح را صحبتِ ناجنس عذابیست الیم

تا مگر جرعه فشانَد لبِ جانان بر من

سال‌ها شد که منم بر درِ میخانه مقیم

مگرش خدمتِ دیرین من از یاد برفت‌

ای نسیم سحری یاد دَهَش عهدِ قدیم

بعد صد سال اگر بر سرِ خاکم گذری

سر برآرد ز گِلم رقص کنان عَظمِ رَمیم

دلبر از ما به صد امّید سِتَد اول دل

ظاهراً عهد فرامُش نَکُنَد خَلقِ کریم

غنچه گو تنگدل از کارِ فروبسته مَباش

کز دم صبح مدد یابی و انفاسِ نسیم

فکر بهبود خود‌ای دل ز دری دیگر کن

درد عاشق نشود به، به مداوایِ حکیم

گوهرِ معرفت آموز که با خود بِبَری

که نصیبِ دگران است نِصابِ زر و سیم

دام سخت است مگر یار شود لطفِ خدا

ور نه آدم نَبَرد صرفه ز شیطانِ رجیم

حافظ ار سیم و زرت نیست چه شد؟ شاکر باش

چه به از دولتِ لطفِ سخن و طَبع سلیم

تعبیر و تفسیر غزل

با هزاران امید و آرزو دل به کسی سپرده ای، ولی گویا عهد و پیمانش را با تو فراموش کرده است، اما این مساله نباید تو را دلتنگ کند، زیرا اگر از این راه به مقصود نرسی راه‌های بهتری نیز وجود دارد. به دنبال معرفت اندوزی باش نه سیم و زر چرا که نعمت‌های خداوند در اختیار تو قرار دارد که از هر ثروتی گرانبهاتر است.

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود