Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال های اخیر به نقش کارآفرینان در تسهیل توسعه اقتصاد و بهبود بهره وری توجه فوق العاده ای شده است تا آنجا که برخی، کارآفرینی را عاملی بر رشد و توسعه اقتصادی در جامعه امروز می شناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات و تنگناها، الگوها و راه حلهای جدید و متفاوتی را طلب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی شده اند و از آنها نیز به عنوان قهرمانان ملی یاد می شود و چرخ های توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت درمی آید.
 
نقش کارآفرینان در اقتصاد یک جامعه زمانی مشخص می‌شوند که این افراد با ابتکاری که دارند، نیازهای مردم را به درستی تشخیص و با ایده‌هایی که اجرایی می‌کنند، می‌توانند گام‌های مهمی برای ایجاد بازار رقابتی و رونق اشتغال و کسب و کار بردارند.
 
کارآفرینان می‌توانند با طرح کسب و کاری که دارند، برای دیگران شغل ایجاد کنند هرچند کارآفرینی همیشه یکی از پرچالش‌ترین شغل‌ها به حساب می‌آید که ریسک بالایی می‌طلبد اما، اگر راه‌اندازی یک کسب و کار به سوددهی منجر شود، ارزش آن همه ریسک کردن و شاید بیشتر از آن را هم داشته باشد.
 
کسب و کارهای خانگی یکی از عوامل مهمی است که باعث کاهش نرخ بیکاری و تحول در کارآفرینی می شود و نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد کشور دارد.
 
 کارآفرین باید خلاق و ایده های ذهنی داشته باشد

مطهره احمدی امین، کارآفرین در حوزه صنایع دوخت سنتی لباس در استان در میزگرد دفتر عصرهامون با اشاره به تعریفی از کارآفرینی بیان کرد: تعریف کارآفرین؛ شخصی که قدرت ریسک پذیری بالا و خلاق و ایده های ذهنی دارد و بتواند تعدای از افراد را در یک راستا هدایت و در یک مجموعه گردآوری کند تا به یک هدف مشخصی برسند.
 
وی افزود: از پنج سال قبل آموزش ها را در مراکز فنی و حرفه ای آغاز کردم و پس از تکمیل ۱۰ تا ۱۲ رشته و دوره مرتبط حدود سه سال است که با توجه به علاقه و ایده های ذهنی وارد بازار کار شدم و تصمیم گرفتم یک کارآفرین شوم.
 
وی ادامه داد: از ابتدای کار افراد زیادی کنار من آموزش دیدند و جدا شدند و در حال حاضر سه نفر به صورت مستقیم و هشت نفر بطور غیرمستقیم برای بازار فروش مشغول کار هستند.
 



شجاعت و ریسک پذیری؛ رمز موفقیت در مسیر کارآفرینی

کارآفرین در حوزه صنایع دوخت سنتی لباس با اشاره به رمز موفقیت در مسیر کارآفرینی تصریح کرد: شجاعت و ریسک پذیری در کار باعث موفقیتم شد و کار را از ابتدا در خانه آغاز کردم و با شروع شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفتم کار از محیط خانه جدا شود و در شرایط نامطلوب و جو روانی منفی و بدون هیچ سرمایه ای و با گرفتن یک وام درصد بالا از بانک و با اجاره از یک مکان کوچیک اما با پشتکار توانستم کارگاه را تجهیز و از ابتدا تنها بودم و کمی که کار پیشرفت کرد تصمیم گرفتم در کنارم هنرجو و همکار داشته باشم.
 
وی گفت: ریسک پذیری و تلاش شبانه روزی دراین کار جواب داد، در ماه های ابتدایی شروع کار ساعت های زیادی به کار اختصاص می دادم و حدود ۱۲ ساعت در روز به کار اختصاص می دادم تا به ایده آلی که دلخواهم بود برسم ولی الان حدود ۸ ساعت و دو شیفت است.
 
احمدی مقدم با اشاره به عدم حمایت در مسیر کار اذعان کرد: در این سه سال کاریم هیچ حمایتی از هیچ ارگانی دریافت نکردم با اینکه مراجعه هم کردم اما تسهیلات و پاسخی دریافت نکردم و در ابتدا سرمایه اولیه نداشتم و با توجه به آموزش هایی که در فنی و حرفه ای دیدم و انتظاراتی که داشتم اما برآورده نشد، سعی کردم که خودم به صورت خودجوش و بدون هیچ حمایت و پشتوانه ای شروع کنم و تنها افرادی که بهم انگیزه دادند خانواده و دوستانم بودند.
 
وی افزود: یکی از مشکلاتی که من به عنوان خانم در بازار کار هستم نبود یک بازار فروش و محیطی برای ارائه محصولات است و همچنین برای تامین مواد مصرفی دچارمشکل هستم و درحال حاضر مواد اولیه برای تولید یک محصول خیلی بی کیفیت و هزینه های هنگفتی دارند و انتظار می رود یک بازارفروش دائم برای محصولات ایجاد شود.
 
کارآفرین برتر ادامه داد: انتظار می رود صندوق کارآفرینی امید، سازمان صنعت و معدن و تجارت و فنی و حرفه ای، جوانانی که مثل من خود اشتغالی و در مسیر کارآفرینی هستند حمایت کنند و تسهیلات برای پیشرفت و گسترش کاری و تجهیز کارگاه در اختیارمان بگذارند.

فضای مجازی فرصتی برای اشتغال کسب و کار خانگی
 
وی با اشاره به فروش فضای مجازی تشریح کرد: در شراطی کرونا شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کمک خیلی زیادی به فروش کرد و یکسری کارهایی در استان آنچنان فروشی ندارد و استقبال کمتر می شد ما از این طریق توانستیم محصولات را به دیگراستان ها ارائه دهیم و با توجه به اینکه دوخت سنتی سیستان و بلوچستان مشتری پسند است و کار بروزآوری کردیم و استقبال بسیار خوبی شد.
 
احمدی گفت: ۲ نمایشگاه در سطح شهر زاهدان از طریق سازمان فنی و حرفه ای برپا شده بود و انتظاری که می رود برای نمایشگاه های کشوری و بین المللی فعالیت و تلاش بیشتری برای دیده شدن هنر سنتی استان شود چراکه دوخت با تلفیق ها و بروزآوری هایی که در این هنر است طرفداران خاص خود را دارند.

تلاش و پشتکار رمز موفقیت کارآفرین زاهدانی

سعید اسعدزاده، کارآفرین برتر حوزه کیف و کفش بیان کرد: آموزش ابتدایی را در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری گذراندم و دوره های تکمیلی از جمله بازار یابی فضای مجازی که کمک زیادی با توجه به موضوع کرونا و به صورت حضوری خرید کم شده بود فنی و حرفه ای آن دوره گذاشت.

وی با اشاره به رمز موفقیت خود در این کار افزود: در کنار اینکه خود فرد باید سعی و تلاش خود را بکند حضور افراد تاثیر زیادی دارد بد شانس و خوش شانس وجود ندارد و لطف مردمی که به عنوان خریدار با من در ارتباط بودند یکی از رمز موفقیت خودم در این کار است.

این کارآفرین بازاریابی را مسئله اصلی پیشرفت بازار کار و کارآفرینی موفق می‌داند و گفت: برای دیده شدن کار، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بسیار مهم است.

اسعدزاده بیان کرد: خیلی چیزها با برنامه ریزی پیش می رود، شما وقتی وارد یک سازمان می شوید می گویید: یک تدوین چارت سازمانی دارم و با برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت پیش می رود.



لازمه تحقق اهداف مدیریت و اخلاق خوب است

وی گفت: روش مدیریت، برخورد، اخلاق و دیدگاهی که در کارتان دارید میتواند شما را موفق یا ناموفق کند نمیشود گفت شانس است، شانس یک چیز گذرا و مقطعی است.

کارآفرین برترادامه داد: مدیریت هیچ وقت روی شانس جلو نمی رود بلکه برنامه ریزی است که او را پیش می برد، به همین دلیل اگر توانستید برای مسیری که می روید نقشه یک شروع و خاتمه داشته باشید و همچنین یک مسیر تعیین کنید موفق می شوید.

اسعدزاده تصریح کرد: خرید به صورت حضوری کم شده بود فنی و حرفه ای این دوره را برگزار کرد که بسیار مفید بود و با کمک سازمان های مختلف آموزش ها را تکمیل کردم.

وی افزود: کارآفرین باید از ابتدا باشیم و از دوران کودکی کسی استعداد دارد یا نه، من کارمند سه سازمان بودم اما باز رها میکردم بالاخره توانستم کار خودم را داشته باشم و کارمند سه سازمان بودم اما باز رها کردم و بالاخره توانستم کار خود را شروع کنم.

وی ادامه داد: به صورت سه سال است که حرفه خود را آغاز و حدود یک سال و نیم که به صورت موفق و تمام وقت کار شروع کردم.

کارآفرین در حوزه کیف و کفش با اشاره به سرمایه اولیه در این کار گفت: در ابتدا سرمایه زیادی در اختیار نداشتم و کم کم توانستم سرمایه به دست بیارم و به درآمد دلخواه خود برسم.

دست یاری فنی و حرفه ای به سوی همه کارآفرینان است

شکور سارانی، معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: کارآموزان دیروز، کارآفرینان امروز و همراهان و همکاران فردای فنی و حرفه ای هستند.
 



وی با بیان اینکه دست یاری فنی و حرفه ای به سوی همه کارآفرینان است، افزود: با توجه به سیاست های اخیر آموزش فنی و حرفه ای که حمایت زیادی از کارآفرینان دارند که در آینده جوانان ما آموزش ها و دانش های مهارتی را حضوری و در کارگاه های کارآفرینان در سطح شهر به صورت عینی ببینند که بسیار مفیدتر از آموزش کارگاهی است و فنی و حرفه ای مدیریت این کار را انجام می دهد و آموزش های بازاریابی و کارآفرینی برای هنرجویان دایر است.
 
وی با بیان اینکه مشکلات در بحث کارآفرینی همیشه وجود داشته و نیاز به تدبیر دارد، تصریح کرد: در وهله اول بحث ریسک پذیری افراد است که وارد بازار کار شوند به خودشان جرات و جسارت دهند و پس از تکمیل دوره ها و گرفتن گواهینامه مهارت بین المللی می توانند بحث وام از صندوق کارآفرینی امید و جواز کسب و فعالیت در بازار فعالیت خود را آغاز کنند تا جوانی در استان بی کار نباشد.
 
وی گفت: فنی و حرفه ای حمایت های آموزشی، مشاوره ای و استعدادیابی انجام می دهد و در بحث حمایت مالی در حال حاضر وامی ندارد و استاندار در آینده ای نزدیک خبر داد که به مهارت آموختگان فنی وحرفه ای مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وان کم بهره تعلق گیرد که نویدی برای جوانان برای بحث اشتغالزایی است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مسیر کار رمز موفقیت فضای مجازی ریسک پذیری بازار کار کسب و کار آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در دیدار با سید مجید هدایت، مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت و تیم اقتصادی وزارت کشور اظهار کرد: امید است که خروجی این حضور منتج به یک تحول بسیار خوب با هدف جهش تولید و مشارکت مردم در استان شود.
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله: منابع نفت، گاز، کشاورزی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت با توجه به نزدیکی مرز مهران با کشور عراق است که البته در این حوزه‌ها در استان کار شده است؛ اما باید بیش از گذشته با حمایت مسئولان ارشد کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بهرام نیا با بیان این که در حوزه بهره وری، چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز و صنعت مورد توجه بوده است، افزود: ۱۸ کمیته زیرمجموعه ذیل این چهار بخش اصلی به منظور بهره وری و ارتقاء تولید و رشد در استان تشکیل شده است.
استاندار ایلام تشریح کرد: استان ایلام، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بالقوه است و باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاه استان استفاده شود.
وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان پتروشیمی ایلام، شرکت ارغوان گستر و پتروشیمی ایلام است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال و جهش تولید در استان باشیم.

وی با بیان این که در حوزه مهار آب‌های سطحی در سطح استان اقدامات و گام‌های بزرگی در دولت سیزدهم در مقام مقایسه با سال‌های گذشته برداشته شده است، اضافه کرد: سد میمه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و انتظار می‌رود که به زودی به بهره برداری برسد.
استاندار ایلام تصریح کرد: پارک پلی پروپیلن منطقه آزاد هم در دست اقدام است و فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان به شمار می‌رود که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
بهرام‌نیا با اشاره به این که مرحله اول سامانه گرمسیری تکمیل شده است و پیش بینی می‌شود، مرحله دوم تا پایان سال به بهره برداری برسد، ابراز کرد: پتروشیمی دهلران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و صبا انرژی دهلران، می‌تواند یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد کند.

استاندار ایلام با اشاره به این که در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه تعطیل در استان احیاء و فعال شده است، تصریح کرد: تمام انرژی ما به منظور چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحد‌های نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.
وی بیان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که در ظرف چند سال آینده به یکی از استان‌های برخوردار کشور تبدیل می‌شود و با این همه ظرفیت و پتانسیل که در استان وجود دارد، همت و تلاش دولت برای توسعه استان بسیار جدی است.
بهرام نیا با بیان این که وحیدی یکی از وزرای جهادی کشور است، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در ایام اربعین در استان چندین بار حضور داشتند و نگاه ویژه‌ای به استان ایلام دارند که این استان توانمند شود.
هیأت اقتصادی و صنعتی به سرپرستی سید مجید هدایت، مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، به پیشنهاد وزیر کشور به مدت ۲ روز به منظور بررسی ظرفیت‌ها و مسائل اقتصادی و صنعتی ایلام به این استان سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم