Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تشکیل قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست تخصصی و مشورتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان که با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، مدیران آموزش شهروندی و جمعی از نوجوانان شهر تهران به میزبانی منطقه 2 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز دراین نشست گفت: متاسفانه امروز  مواد مخدر صنعتی به دلیل قیمت پایین به راحتی دردسترس نوجوانان قراردارد و این تهدیدی بزرگ برای این نسل است و با توجه به برنامه های مدیریت شهری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشنهاد می شود قرارگاه اجتماعی دراین زمینه و با حضور خود نوجوانان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نسل دهه 80 به دلیل آگاهی و دانشی که دراختیار دارند می توانند در برابر تهدیدهایی که زندگی و آینده آنها را هدف گرفته است ایستادگی کنند،افزود: با تشکیل قرارگاه اجتماعی این فرصت فراهم می شود دغدغه های نوجوانان توسط خود آنها بررسی و راهکاراهای موثر دست یافت.

کانون نوجوانان شهر تهران ایجاد می شود

مهدی امیری،  مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران دراین نشست با اشاره به تاکید شهردار تهران  در برنامه ریزی واهتمام جدی در موضوع  کاهش آسیب های اجتماعی گفت: با توجه به  دغدغه های مطرح شده مبنی بر اینکه  آسیب های اجتماعی،نسل نوجوان را تهدید می کند ، کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل و درپی ان برگزاری نشست تخصصی و مشورتی با گروه های هدف در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت برنامه های آموزش شهروندی است چرا که بهرتین راهکار برای کاهش آسیب ها، برنامه های آموزشی، آگاهی بخشی و پیشگیرانه است.

وی درادامه به ایجاد کانون نوجوانان در محلات اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد ساختارهای مشارکت جویانه در محلات،کانون نوجوانان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای تبادل آگاهی، بهره مندی از نظرات آنها و شکوفایی استعدادهای بالقوه و خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان تشکیل می شود.

اکرم رجایی ،سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه دو در ادامه این نشست ضمن تشریح برنامه های اجرایی در حوزه آموزش شهروندی و آسیب های اجتماعی بر آمادگی منطقه دو برای اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی نوجوانان قرارگاه آسیب های اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی نوجوانان قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران آموزش شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است