Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جهانی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل کارخانه زاگرس خودرو بروجرد برگزار شد، افزود: لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال است و باید تلاش کنیم ظرفیت های لرستان به بالفعل تبدیل شود، یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی در خودرو سازی بروجرد امیدوارکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: انتظار داریم نیروهای بومی منطقه به کار گیری شود شهرستان بروجرد و لرستان دارای نیروهای متخصص و آماده به کار است که شایسته است به کار گیری شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در این سه سایت مجموع تولید داخلی به ۳۵ درصد می سد، اما تلاش بر این است که افزایش تولید تا ۴۵ درصد داشته باشیم.

جهانی اضافه کرد: با فعال شدن شرکت فردا موتورز که جایگزین عظیم خودرو بروجرد شده است میزان تولید داخل به ۳۵ درصد می رسد و زنجیره تولید خودرو در بروجرد تکمیل خواهد شد.

قائم مقام شرکت خودروسازی فرداموتورز گفت: این شرکت سه سایت تولید در سمنان، سلفچگان و بروجرد دارد که ظرف ۲ هفته آینده با زدن استارت تولید، زنجیره تولید خودرو در بروجرد تکمیل می شود.

عوض دیدار با اشاره به اینکه تا ۲ هفته آینده استارت تولید زده خواهد شد، ادامه داد: امسال سه محصول تولید خواهد شد که این محصولات شامل خودروی شاسی بلند، یک خودروی سواری و تولید یک کامیون ۶/۵تن است.

وی با بیان اینکه فردا موتورز سه سایت تولیدی خودرو دارد و خودرو سازی برای این شرکت حیاتی و استراتژیک است، گفت: اشتغال زایی هزار و ۲۰۰ نفری هدف گذاری شده است و در طول پنج سال ۱۰ خودرو تولید خواهیم کرد.

دیدار ادامه داد: فاز اول به طول ۶ ماه مونتاژ انجام و سپس رنگ و بدنه انجام خواهد شد. 
وی گفت: اشتغال از ۳۰۰ نفر شروع خواهد شد و به یک هزار و ۲۰۰ نفر خواهد رسید و ۵۰ تولید خودرو نیز از هزار دستگاه در سال در طول چند سال آینده به ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

قائم مقام شرکت خودروسازی فرداموتورز با بیان اینکه هدف این است که ۴۵ درصد تولید در کشور انجام شود، گفت: سه خودروی شاسی بلند و یک خودروی سواری و تولید یک کامیون ، سه هزار دستگاه امسال از ۲ محصول در بروجرد تولید خواهد شد.
وی افزود: سال آینده ۲۵‌ هزار دستگاه  در دستور کاراست و ۹۹ درصد پرسنل از منطقه خواهد بود و تا آخر مرداد اولین محصول وارد بازار می شود.

راه اندازی خودروسازی و امید به اشتغال جوانان
امام جمعه اشترینان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رفع مشکل اشتغال جوانان ارزشمند است گفت: راه اندازی مجدد شرکت خودرو سازی یک اقدام خوب در منطقه محروم اشترینان و بروجرد است.
حجت الاسلام مهدی زیدعلی بیرانوند بیان کرد: مردم قدر دان خدمات مسووولان هستند و مسوولان نیز از سرمایه گذاران که برای تولید و اشتغال اقدام می کنند حمایت خواهند کرد.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس نیز در این نشست خبری با رسانه ها گفت: بزرگترین خدمت به نظام، خدمت به مردم است. اشتغال و رفع معظل بیکاری از مطالبات مردم و رهبری است.

فاطمه مقصودی گفت: پیگیر رفع مشکل تعطیلی کارخانجات در شهرستان بروجرد هستیم در این راستا با مسئولان استانی و کشوری رایزنی داشته و خواهیم داشت

برچسب‌ها بروجرد عظیم خودرو لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد عظیم خودرو لرستان بروجرد عظیم خودرو لرستان هزار دستگاه شرکت خودرو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان