Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: طرح برندینگ باید در معرفی ظرفیت های منطقه آزاد ارس مورد استفاده هر چه بیشتر قرار گیرد برای اینکه ارس حتی در سطح ملی نیز در شان این مجموعه شناخته شده نیست.
مجید کیانی در نشست هم اندیشی با  اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی افزود: از آنجایی که اکوسیستم هاب ارس به حالت پایدار رسیده لازم است از این پتانسیل به صورت هاب صادراتی برای خدمات دهی به شرکت های دانش بنیان استفاده بهینه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یاد آورشد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری  از مهم ترین مقوله هاست و این منطقه  درحوزه شرکت‌های دانش‌بنیان زیرساخت‌های بسیار مساعدی را داشته  و جلساتی که با مسؤولان حوزه دانش بنیان استان داشتیم، پیشنهاد شد که مناطق آزاد ارس به‌عنوان هاب صادراتی شرکت‌های دانش بنیان معرفی گردد.

کیانی در خصوص  افتتاح مرکز بین‌المللی آموزش فنی حرفه‌ای در ارس نیز خاطر نشان شد: این مرکز با همکاری اداره کار سازمان منطقه آزاد ارس می‌تواند در مهارت‌آموزی و توانمندسازی شاغلین و کارجویان نقش مهم و محوری ایفا کند و بخشی از دغدغه واحدها را در تامین نیروی انسانی ماهر به حداقل برساند.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس عنوان داشت: جهت تقویت و ایجاد شرکت های دانش بنیان، تقویت مهارت آموزی نیروهای جویای کار ایران و همین طور جمهوری نخجوان ظرفیت خوبی  رخ داده است  و از جمله افتتاح مرکز فنی و حرفه ای در ارس از  اقدامات توسعه ای است که در جهت تقویت و ایجاد شرکت های دانش بنیان، تقویت مهارت آموزی نیروهای جویای کار ایران و همین طور ارایه خدمات به جمهوری نخجوان، عملیاتی شده است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در خصوص برخی از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: نبود بیمارستان و امکانات بهداشتی و درمانی  از خواسته های به حق مردم منطقه هست که باید به این دغدغه ها چاره اندیشی گردد .

وی تصریح کرد: امکانات بالقوه ای در این شهرستان وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل که تا با ایجاد صنایع دستی در راستای اشتغال زایی و تولید رونق بیشتری شامل حال مردم شود که می توان از آنها به وجود بزرگترین گلخانه کشور در منطقه آزاد ارس ،افتتاح بزرگ ترین واحد گاوداری کشور با 10 هزار راس ظرفیت و بزرگترین واحد پرورش ماهی مسقف  در حال ساخت اشاره نمود .


 مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس  مهمترین اهداف این منطقه را در آینده توسعه متوازن و برنامه محوری زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: این فرآیند افزایش داده ها را قطعا تکمیل خواهدکرد.

وی  منطقه خداآفرین را نیز یکی دیگر از ظرفیت های منطقه آزاد ارس ذکرد و تصریح نمود:با توجه به ظرفیت طرح کشت و صنعت شهید قاسم سلیمانی که در این منطقه در حال اجراست با عملیاتی شدن نهایی آن  می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک شایانی بکند و در تولید خوراک دام و ذرت علوفه ای نقش اساسی را در بر گیرد.
مدیرعامل منطقه تجاری و صنعتی ارس  اشاره ای هم به امکانات و ظرفیت های گردشی منطقه کرد و اظهار نمود: درحوزه گردشگری و زیست محیطی پتانسیل و  ظرفیت‌های بالقوه ای  وجود دارد و با اجرای طرح برندینگ این حوزه ها باید و به  تناسب آن  حوزه گردشگری نیز در اولویت اساسی قرار گیرد .
وی یادآور شد: با بروز شدن طرح جامع تمامی واحد های سازمان ضرورت دارد به برنامه های مرتبط با حوزه کاری خودشان مسلط باشند و ارزیابی تحقق برنامه های طرح جامع از سوی واحد های سازمان در مقاطع 3 ماهه مبنای بسیاری از تصمیمات در حوزه منابع انسانی و مدیریتی خواهد بود
وی تاکید کرد؛ خوشبختانه کارگروه بررسی مسایل و مشکلات تولید و واکاوی بیش از 20 مورد از شرکت‌های تولیدی‌ در این کار گروه طی مدت کوتاهی حل وفصل شد و برای رفع مشکل  سه واحد دیگر موارد آنها برای طرح در  هیأت‌مدیره ارایه گردید.

وی در پایان به ایجاد سامانه جامع املاک ( GIS ) اشاره کرد و افزود:راه‌اندازی سامانه‌ی جامع املاک ( GIS ) و عدم تجمیع اطلاعات سازمانی درخصوص قطعات صنعتی، تجاری و گردشگری در یک سامانه و پراکندگی آن‌ها در بخش‌های مختلف موجب سردرگمی طولانی‌مدت سرمایه‌گذاران می‌شد چراکه با سامانه‌ جی‌آی‌ اس  در لایه‌های مختلف همه‌ی اطلاعات مربوط به املاک دسته‌بندی می شود و این سامانه در کمتر از یک ماه راه‌اندازی شد و بخش‌های مختلف شروع به درج داده‌ها در آن  نموده اند .

گفتنی است منطقه آزاد ارس درحاشیه رود ارس (شمال غرب ایران) و در منطقه صفر مرزی کشورهای آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان واقع شده است. درواقع ارس به عنوان بخشی از آذربایجان شرقی درنزدیکی شهرهایی مثل مرند و نوردوز قرار دارد. این منطقه آزاد به عنوان 5  بخش منفصل در میان مرزهای پارس‌آباد، خمارلو، نوردوز و اصلاندوز تقسیم شده است و فاصله تبریز تا منطقه آزاد ارس در حدود 137 کیلومتر است. محمدرضا ایازی خبرگزاری آریا در آذربایجانشرقی

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارس شرکت های دانش بنیان تجاری و صنعتی ارس مدیرعامل منطقه منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده