Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بهمن می‌گوید: مکان احداث بازارچه مشترک مرزی با کشور عراق در منطقه صفر مرزی در فکه جا نمایی شده و با پیگیری نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان شوش و سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان منتظر پاسخ و اعلام آمادگی طرف عراقی برای احداث بازارچه هستیم.

به گفته او، برای تسریع در ایجاد و راه اندازی این بازارچه مشترک مرزی آمادگی لازم در شهرستان شوش وجود دارد، برخی زیر ساخت‌ها از جمله جاده و برق برای ایجاد بازارچه مشترک مرزی در شهرستان شوش فراهم شده و سایر زیرساخت‌های ضروری نیز به محض اعلام آمادگی طرف عراقی احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شوش به مرز ۹ کیلومتری شهرستان شوش با کشور عراق اشاره کرد و گفت:  ایجاد بازارچه مرزی مشترک در شوش زمینه صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان را فراهم می‌کند.

آقای بهمن ایجاد بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در شهرستان شوش را ظرفیتی برای صادرات تولیدات کشاورزی منطقه شمال خوزستان دانست و گفت: شهرستان شوش ۹ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد بازارچه مرزی مشترک برای انجام مبادلات تجاری با کشور عراق در راستای رونق اقتصادی منطقه شمال استان خوزستان بهره گرفت.

او با اشاره به تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در منطقه شمال استان خوزستان و مشکل بازاریابی برای فروش این محصولات گفت: با ایجاد بازارچه مرزی در شوش نیازی به انتقال تولیدات کشاورزی منطقه شمال استان خوزستان و نیز استان‌های همجوار به مرز چذابه نبوده و محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی استان‌های مرکزی کشور و نیز منطقه شمال خوزستان با سرعت و در زمان کمتری به کشور عراق صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شوش ادامه داد: در حال حاضر تولیدات کشاورزی منطقه شمال خوزستان با طی چندین کیلومتر مسافت باید به مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان و در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری شوش منتقل تا از این منطقه مرزی به کشور عراق صادر شود.

محمد بهمن راه اندازی بازارچه مرزی مشترک در شوش را در راستای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه مهم دانست و گفت:شهرستان شوش دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه آب و خاک، کشاورزی و صنعت است که با ایجاد بازارچه مرزی می‌توان نسبت به صادرات تولیدات منطقه به کشور عراق استفاده کرد.

 رضا فتوحی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اخیرا با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه مشترک مرزی شوش گفت: راه اندازی این بازارچه مرزی موجب رونق تجاری و اشتغال مرزنشینان منطقه خواهد شد لذا فرمانداری شوش موظف است از طریق وزارت خارجه با استان میسان عراق رایزنی کرده و گزارش دقیقی از وضعیت زیرساخت‌های بین ۲ کشور در این منطقه برای بهبود مبادلات تجاری ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازارچه مرزی مشترک صادرات محصولات کشاورزی ایجاد بازارچه مرزی منطقه شمال خوزستان بازارچه مشترک مرزی بازارچه مرزی مشترک استان خوزستان کشور عراق شهرستان شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح