Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:33:01 GMT

کلافگی اهالی گلزار دهدشت از بوی فاضلاب+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۷۱۱۵

کلافگی اهالی گلزار دهدشت از بوی فاضلاب+عکس و فیلم

ساکنان منطقه گلزار شهر دهدشت در گرمای تابستان نمی‌توانند کولر روشن کنند چرا که بوی بد فاضلاب بیرون به داخل خانه‌ها منتقل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، می‌توان از نیازهای اولیه هر جامعه ای برای داشتن یک زندگی بدون دغدغه و مزاحمت‌هایی که می‌تواند آرامش مردم و شهروندان را به هم بزند اشاره کرد،  مسئولان باید برای ایجاد این ارامش در جامعه تلاش کنند، گاهی بی‌توجهی و سهل انگاری مسئولان در برخی مسائل موحب ایجاد مشکلات متعددی برای مردم شده که زندگی روزمره آن‌ها را با اختلال مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مواردی که بی‌توجهی مسئولان و متولیان شهری است موضوع فاضلاب در منطقه گلزار دهدشت است که به دلیل انتشار بوی تعفن و عدم توجه به لایه روبی مرتب و مسقف کردن آن مردم این مناطق را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

شدت بوی فاضلاب در این مکان  به حدی است که ساکنان این منطقه برای جلوگیری از بوی تعفن مجبور هستند در گرمای تابستان از روشن کردن کولر های آبی خودداری کرده تا از ورود بیشتر این بوی آزار دهند به درون ن خانه تا حدودی جلوگیری کنند.

 ساکنان این منطقه در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری برای نظافت خواستار توجه جدی مدیریت شهری به این موضوع شدند.

ساکنان منطقه گلزار عنوان کردند: بوی تعفن و آزاردهنده ای که از این کانال روباز در هوا پخش می شود علاوه بر اینکه آسایش را از اهالی محل سلب کرده موجب هجوم انواع حشرات  به درون خانه های آنها شده است.

یکی از ساکنان همجوار این کانال رو باز گفت: بوی بد فاضلاب به خاطر گرمای هوا موجب آزار و اذیت مردم این منطقه است و در این روزها که هوا به شدت گرم است نه تنها  پنجره های خانه را نمی توان باز کرد بلکه با روشن کردن کولر این بو به داخل خانه آمده و آسایش را از اهالی سلب می شود.

همه ساکنان این منطقه شهر دهدشت از یک درد مشترک که سالیان سال است بر این منطقه سایه انداخته و در بی توجهی شوراهای شهر ،شهرداران، بخشداران، فرمانداران و ... پاس کاری شده و فکری برای رفع این مشکل اندیشده نشده است ناله سر می دهند.

عدم ساماندهی کانال های سطحی آب و عبور کانال های روباز از جلوی منازل در این منطقه از شهر دهدشت علاوه بر ایجادبوی بد و متعفن ، مکانی مستعد را برای رشد انواع گیاهان و حشرات و جانواران را فراهم کرده است که سلامت مردم را تهدید می کند.

یکی از ضرورت های مهم برای مسؤلان و مدیران شهری باید رسیدگی به مناطقی باشند که با مرکز شهر فاصله زیادی ندارند.

 در تصاویر مشکل فاضلاب در منطقه گلزار  گویا است، انتظار می رود مسئولان شهرداری شهر دهدشت برای ساکنان این مکان چاره اندیشی کنند و مردم را از این شرایط نجات دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه گلزار شهر دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ۵۰ ساله ساکنان جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مشکل ۵۰ ساله اسناد مالکیت مردم قشم در سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان حل شد و اهالی قشم سندهای خود را از دست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گرفتند.

از حدود ۵۰ سال پیش، صدور اسنادی موسوم به رفسنجان سبب شده بود دعاوی حقوقی متعددی در جزیره قشم ایجاد شود و افراد حقیقی متعددی مدعی مالکیت زمین‌های مردم و اهالی این جزیره و حتی ساختمان‌های دولتی شوند. اکنون با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، ساکنان این جزیره در آب‌های نیلگون خلیج فارس، سندهای مالکیت خود را از دست محسنی اژه‌ای گرفتند.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، اظهار کرد: چالش اسناد رفسنجان یکی از مشکلات مهم در جزیره قشم بود که براساس آن، از حدود ۵۰ سال پیش، ۷۱۴۲ فقره سند موسوم به اسناد رفسنجان بدون تعیین محدوده دقیق تحویل افراد شده بود که این موضوع هم مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده و هم موانعی را در پیشبرد عمران و آبادانی این جزیره ایجاد کرده بود.

وی بیان کرد: محدوده اسناد موسوم به رفسنجان تعریف نشده بود و به همین دلیل در سال‌های متمادی تعارض‌های متعددی به‌وجود آمده و پرونده‌های زیادی تشکیل شده بود که این موضوع موجب کاهش ثبات مالکیت در جزیره قشم شده بود. بر این اساس، دستگاه قضایی استان هرمزگان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، دستگاه‌های اجرایی متولی و منطقه آزاد قشم به موضوع تعیین تکلیف اسناد رفسنجان جزیره قشم ورود کرد و به یُمن سفر رئیس قوه قضائیه، شاهد گره‌گشایی از این مشکل ۵۰ ساله مردم قشم و تحویل اسناد اهالی این جزیره توسط محسنی اژه‌ای بودیم.

او یادآوری کرد: پیش از این، با ورود دستگاه قضایی، منطقه آزاد و دستگاه‌های اجرایی به این موضوع، بودجه‌های لازم در این رابطه پیش‌بینی شده بود و به موازات آن، تعدادی از شرکت‌های خصوصی پای کار آمدند و عملیات نقشه‌برداری و تعیین محدوده دقیق اراضی موضوع این اسناد انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: مردم قشم پیش از این به‌دلیل مشخص نبودن تعداد و محدوده اسناد موسوم به رفسنجان دچار مشکلات زیادی بودند و صاحبان آن‌ها به‌دلیل همین مشکلات نمی‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند که با پیگیری موضوع توسط دستگاه قضایی، تعداد و محدوده دقیق این اسناد مشخص شد.

وی تأکید کرد: با سفر محسنی اژه‌ای و تعیین تکلیف اسناد رفسنجان، علاوه بر اینکه یک چالش مهم حقوقی از پیش روی مردم قشم برداشته شد، این موضوع موجب افزایش ثبات مالکیت در این جزیره نیز شد و با ایجاد ارزش افزوده، منافع متعددی برای مالکان این اسناد به همراه داشت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه با تعیین تکلیف اسناد رفسنجان از لحاظ مساحت و مختصات هیچ تغییری در این اسناد ایجاد نشده است، افزود: با این اقدام ضمن تعیین محدوده اراضی، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به همان میزانی که در اسناد موسوم به رفسنجان قید شده است، اسناد تک برگ برای مردم صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  •  مشکل ۵۰ ساله ساکنان جزیره قشم حل شد
  • حل مشکل ۵۰ ساله ساکنان جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • هشدار شهرداری منطقه چهار یزد به صاحبان منازل فرسوده
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد