Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه هشدار نارنجی در استان تا روز دوشنبه هفته آینده صادر شده است گفت: اکنون سامانه بارشی مونسون در ۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر فعال شده است. - اخبار استانها -

زهرا راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر،با اشاره به اینکه اکنون سامانه مونسون در استان فعال است اظهار داشت: فعالیت سامانه مونسون، ضمن افزایش ناپایداری جوی، وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش تند باد لحظه‌ای در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی، خطر برخورد صاعقه به زمین و برخورد به سازه‌های شهری، تأسیسات برقی و مخابراتی، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا را از جمله مخاطرات سامانه یاد شده دانست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه هشدار نارنجی در استان تا هفته آینده صادر شده است گفت: اکنون سامانه بارشی مونسون در 50 درصد شهرستان‌های استان بوشهر فعال شده است.

راستگو از آغاز بارش باران در شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر، تنگستان و بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون برخی رودخانه‌ها و دره‌ها و میزان بارش در دشتستان رو به افزایش است.

وی با اشاره به احتمال وقوع جاری شدن سیل از مردم در خواست کرد: با توجه به شرایط بارشی پیش‌رو، امکان وقوع سیلاب در سطح رودخانه‌ها، آبراه‌های فصلی و مسیل‌های استان بوشهر دور از ذهن نیست که از مردم تقاضا می‌شود از توقف و عبور و مرور در این محدوده‌ها پرهیز کنند.

وی میزان بارش باران را رو به افزایش دانست و ادامه داد: در شرایط سیلاب حضور در حاشیه رودخانه‌ها، آبراه‌ها و شبکه‌های آبیاری برای عکاسی و فیلمبرداری امری بسیار خطرناک است و احتمال بروز آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه دارد.

مصدوم شدن یک نفر بر اثر صاعقه در شهرستان دیر

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از مصدوم شدن یک نفر بر اثر صاعقه در شهرستان دیر خبر داد و افزود: در پی فعالیت سامانه بارشی که همراه با رعدوبرق و باد بود، یک نفر در شهرستان دیر به علت برخورد صاعقه دچار آسیب، اما به سرعت درمان شد.

باران امشب تمام مناطق استان هرمزگان را فرا می‌گیردبارش سنگین باران استان قزوین را فرامی‌گیرد/ احتمال رخ دادن سیل وجود داردهواشناسی ایران 1401/05/01؛ بارش 5روزه باران در برخی استان‌ها/ هشدار هواشناسی درباره سیلاب ناگهانی

کوروش دهقان با اشاره به خسارت‌های جزیی سامانه بارشی تاکنون، ادامه داد: همچنین صاعقه به تعدادی از ترانس برق در شهرستان کنگان خسارت وارد کرد که سبب قطع برق و  مشکل به سرعت برطرف و برق وارد مدار شد.

وی بیان کرد: مرکز دیسپاچینگ برق در شهر شنبه دشتی نیز دچار خسارت شد و در پی آن قطعی موقت برق پیش آمد که این مشکل هم برطرف و برق وصل شد.

انتهای پیام/190

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه بارشی استان بوشهر رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • فارس بارانی می‌شود
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه