Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در گردهمایی مبلغین و مبلغات گلستان افزود: اگر خلیج گرگان خشک شود محیط زیست مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت و اثرات آن نه تنها گلستان بلکه دیگر استان‌های همجوار را نیز تهدید خواهد کرد.

وی بیان کرد: تبیین روشنگرانه برای رایزنی در مسیر کسب اعتبار لایروبی این طرح مورد نیاز است و همه دست‌اندکاران باید بدانند که گلستان در معرض خطر جدی ناشی از خشک‌شدن خلیج گرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت‌ها و کمبودهای برخی بخش‌های گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان از نظر ظرفیت‌های فوق العاده طبیعی در ردیف استان‌های برتر است اما تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و با وجود قابلیت‌های فراوان گلستان در زمینه شاخص های اقتصادی، رفاه، رشد، پیشرفت و توسعه در ردیف پنج استان آخر کشور قرار دارد.

زنگانه گفت: ۷۵ درصد از جمعیت روستاهای استان جزو پنج دهک کمتر برخوردار، ۳۷ درصد جمعیت روستایی جزو سه دهک کمتر برخوردار و  ۴۱ درصد جمعیت شهری جزو پنج دهک کمتر برخوردار قرار دارند.

استاندار گلستان با اشاره به درآمد سرانه پایین خانوارهای گلستانی که نصف میانگین کشوری است افزود: در برخی از شهرستان‌های استان ضریب فقر بسیار بالا و غیرقابل قبول است.

زنگانه ادامه داد:  زیرساخت‌های گلستان در بخش برق، آب، راه و کریدورهای ارتباطی مربوط به ۲ دهه قبل و نیازمند بهسازی است که برای بهبود این شاخص‌ها تلاش کرد.

وی به ضرورت افزایش ضربب تامین آب آشامیدنی در گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد آب آشامیدنی استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و این در حالی است که منابع آب‌های سطحی از جمله سیلاب به هدر می‌رود که می توان با احداث سدها آب مورد نیاز محیط زیست، صنعت و کشاورزی را تامین کرد.

استاندار گلستان گفت: در سفر دولت سیزدهم به استان اعتبارات خوبی برای زهکشی، تکمیل و توسعه زیرساخت های شهرک گلخانه ای، توسعه کشت اراضی شیب‌دار، تکمیل شبکه‌های آبیاری، توسعه تاسیسات زیربنایی پرورش میگو و ماهیان خاویاری، حوزه آب و برق، سدهای استان، آبرسانی به روستاهای نوار مرزی، تکمیل فاضلاب گرگان، دوربرگردان‌ها، آموزشی و فرهنگی اختصاص یافت ولی در برخی بخش ها نیاز به توجه ویژه‌تری دارد.

 گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آنان در مناطق روستایی زندگی کرده و از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می‌کنند

برچسب‌ها استانداری گلستان گرگان علی محمد زنگانه گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گلستان گرگان علی محمد زنگانه استانداری گلستان گرگان علی محمد زنگانه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت