Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بیش از 4 ساعت از انبار تمکلیکی بوشهر بازدید و اظهار کرد: وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در این منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و براساس تصمیمات گرفته شده عملیات اجرایی انجامخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سپاس؛‌ ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای‌  در سفری بدون پروتکل‌های تشریفاتی و با پرواز عمومی وارد استان بوشهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به ابلاغ دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حذف تشریفات و هزینه‌های زائد و لزوم اجرای یکپارچه و دقیق آن در قوه قضاییه سفر امروز رئیس دستگاه قضا به استان بوشهر نیز همانند سفرهای چندی پیش وی به استان‌های هرمزگان و اصفهان، بدون تشریفات مرسوم صورت گرفت.

اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌ها موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدامات، برنامه‌ها و سفرهای رئیس عدلیه محسوب می‌شود.

در همین راستا، رئیس دستگاه قضا در سفری از پیش اعلام نشده و بدون تشریفات، به استان بوشهر به عنوان استانی برخوردار از موقعیت استراتژیک و دارای منابع و صنایع مختلف سفر کرد تا در جهت رفع چالش‌ها و معضلات موجود در بحث مبارزه با قاچاق ، ساماندهی اموال تملیکی و دیگر مشکلات مبتلابه در این استان، با رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه ، اقدامات مقتضی صورت گیرد.

ورود کارشناسی و عملیاتی به مسائل قضایی و مشکلات مردم در حوزه حقوق عامه از اهداف و ویژگی‌های سفر‌های رئیس دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی مسئولیت عدلیه، صیانت مضاعف از حقوق عامه و بیت‌المال، پیشگیری از جرم و شکل‌گیری پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های کثیرالشاکی، ارتقاء خدمت‌رسانی و تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روند‌های معیوب را در دستور کار قرار داده که بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط، سفر‌های استانی، سفرهای بدون تشریفات و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و موضوعات مبتلابه جامعه با همین رویکرد انجام می‌شود.

بازدید 4ساعته از انبارک‌های تملیکی قفل 30 کانتینر بلاتکلیف را باز کرد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بیش از 4 ساعت از انبار تمکلیکی بوشهر بازدید و اظهار کرد: وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در این منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و براساس تصمیمات گرفته شده عملیات اجرایی انجامخواهد شد. 

این کانتنرها که از دهه 80 تاکنون بلاتکلیف بودند و در سامانه‌های  اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر سابقه‌ای از آنها ثبت نشده بود، با دستور رئیس قوه قضائیه قفل آن‌ها باز شد. 

برخی مسئولین استانی در حضور رئیس قوه‌ قضائیه اظهار کرند: از سال 88 تا کنون سامانه دستی ثبت کالاها در انبارهای نطقه ویژه اقتصادی بوشهر الکترونیکی شدند اما نسبت به ثبت این 30 کانتینر هیچ اقدامی نشده است. با توجه به بی توجهی وارد کننده این کالاها، درحال حاضر از محتوا و مالک این کانتینرها هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. 

تاکید رئیس دستگاه قضا برای ثبت کالاهای متروکه

رئیس دستگاه قضا در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر درباره این ۳۰ کانتینر، سه بحث اصلی وجود دارد؛ نخست آنکه چرا در ۱۳ سال گذشته کشتیرانی که صاحب ۱۱ کانتینر از این ۳۰ کانتینر بوده و قاعدتاً مجوز سایر کانتینر‌ها را صادر کرده، هیچ موقع سراغی از آن‌ها نگرفته است؟ نکته دوم اینکه مشخص نیست محتوای این کانتینر‌ها از ابتدا همین بوده یا خیر؟ و مواردی به آن اضافه یا کم شده است؟ چرا که برخی از این کانتینر‌ها حاوی محموله‌های متفرقه یا کارتن‌های خالی بوده است و نکته سوم آنکه در حال حاضر کدام دستگاه مسئول بررسی و تعیین تکلیف این محموله‌هاست؟

محسنی اژه‌ای افزود: در ۶ ماه آینده مجدد از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید خواهم کرد تا مطمئن شوم که ساماندهی کالا‌ها و محموله‌های بلاتکلیف و بلاصاحب و ثبت آن‌ها در سامانه‌های الکترونیکی محقق شده و مراتب این موضوع از سوی اداره بنادر و دریانوردی بوشهر به اداره گمرک اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کانتینر بلاتکلیف رئیس دستگاه قضا ویژه اقتصادی محسنی اژه ای حجت الاسلام ۳۰ کانتینر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ‌پاسدار اسماعیل تاجیک بعد از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان بوشهر گفت: سال گذشته در گفت‌وگو با خانواده و همرزمان شهید فرهنگی قنبر قنبری توانستیم مستندات کاملی از سیره زندگی این معلم جوان را آماده و نظر مثبت کمیته معرفی شهید شاخص استان بوشهر را جلب کنیم تا برای اولین بار یک شهید از شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان شهید شاخص استان بوشهر معرفی شود.

فرمانده سپاه عسلویه افزود: شهید قنبری از دانش‌آموزان شاخص این شهرستان در رشته علوم تجربی بود که در همان دوران دانش‌آموزی به فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای نشان می‌داد.

وی گفت: شهید قنبر قنبری با شروع جنگ تحمیلی و از ۱۸ مهرماه ۱۳۶۳ تا چهارم دی‌ماه ۱۳۶۴ که اندکی پس از ازدواجش در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو آسمانی شد، بارها در دفاع مقدس شرکت فعال داشت و پیکرش چهل روز بعد از شهادت به بیدخون بازگشت و در گلزار شهدا این شهر آرام گرفت.

سرهنگ‌پاسدار تاجیک ادامه داد: چهار کمیته فرهنگی‌هنری، علمی‌پژوهشی، پشتیبانی و رسانه و فضای مجازی برای معرفی این شهید به هم‌استانی‌ها تشکیل شده است که نشست‌های جداگانه و تخصصی خواهند داشت و برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی، یادواره‌های شهدا و رسانه‌های شهرستان و استان با هدف معرفی این معلم شهید در طول سال برگزار می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و شهید شاخص استان بوشهر در این سال هم معلم بودند، همایش ویژه‌ای با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و همرزمان آن شهید، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیدخون زادگاه این شهید برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه عسلویه همچنین از رونمایی تصویر این شهید شاخص در این همایش خبر داد و اظهار داشت: عسلویه ظرفیت مناسبی دارد تا این شهید و حتی شهرستان را به همه کشور معرفی کنیم و فرهنگ شهادت را به نسل نوجوان و جوان، به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تزریق کنیم.

کد خبر 6092313

دیگر خبرها

  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • شوم تار ؛ عرفان طهماسبی