Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،محمود رضایی شامگاه پنجشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان فارس،افزود: پیرو گزارشات هواشناسی و اعلام وضعیت قرمز عوامل ستاد بحران در سطح این استان آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در فارس طی ۲ روز گذشته اعلام کرد: پراکندگی بارش‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان وجود داشته اما بارندگی در بخش جنت داراب ۵۲ میلی متر گزارش شده که مشکل جانی در پی نداشته اما بخش قابل توجهی از زیرساخت های ازجمله راه، پل، کشاورزی و دامداری این شهرستان تخریب و خسارت دیده است که بنا به دستور استاندار فارس مقرر شده که خسارت‌ها در داراب جمع بندی و برای پیگیری به مرکز استان ارجاع داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با بیان اینکه خساراتی که در سطح استان به ستاد بحران کشور ارایه شود به نوعی جبران خواهد شد،گفت: امروز پنجشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۱ بارش‌ها در جنوب ،غرب و شمال و مرکز استان بارش ها بصورت متفاوت بوده و عوامل در سطح شهرستان ها در حال خدمات رسانی و یا در حالت آماده باش هستند که در صورت بروز مشکل وارد عمل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه بارش ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد گفت: موضوع استفاده از این بارش ها و ذخیره آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: بارش های این فصل سال اغلب موسمی است و نحوه عملکرد آن از بارش های دیگر سال متفاوت است و آثار آن نیز قابل پیش بینی نیست و به همین دلیل سطح آماده باش در استان به وضعیت قرمز ارتقاء داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: اطلاعات شهرستان ها بصورت مداوم در حال بررسی است تا متناسب با وضعیت هر شهرستان کمک‌ها و امداد به سوی هر منطقه اعزام شود.

وی با بیان اینکه قطعا این بارش ها فواید زیادی نیز برای استان درپی دارد،افزود: از شهروندان درخواست می شود که تا اواسط هفته آینده ترددهای غیرضروری بین شهری را انجام نداده و در مجاورت رودخانه ها نیز اتراق نکنند و عشایر استان نیز از تردد در مسیر روخانه ها جدا خودداری کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه اخبار و اطلاعات درباره بارش‌ها از طریق مراجع رسمی پیگیری شود و مردم،کشاورزان ،دامداران و عشایر فارس اطلاعات و هشدارهای رسانه های رسمی را جدی بگیرند،گفت: امیدداریم که این سامانه بارشی با کمترین خسارت مدیریت و پشت سر گذاشته شود.

برچسب‌ها مدیریت بحران سیل فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران سیل فارس مدیریت بحران سیل فارس آماده باش بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان