Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین درویشی گفت: بعد از اعزام کارشناس و اطلاع رسانی به آن‌ها، این خانوارها، اعضای خانواده و اثاثیه خود را به مکان‌های ایمن منتقل کردند.

او ادامه داد: عمده این خانوار‌ها در منطقه شلا بودند که برای کشت شلتوک و گذران تابستان به حاشیه رودخانه‌ها روی آورده بودند.

رییس اداره امور عشایر اندیکا می‌گوید: بخشی از جمعیت عشایری استان به استان‌های همجوار کوچ کرده اند که اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی به آن‌ها انجام شده، اما در مناطق ییلاقی و نیمه ییلاقی استان نیز از طریق کارشناسان اداره، نصب بنر، شورا‌ها، مدیران عامل توزیع و دیگر رابطان به صورت حضوری اخطار‌های لازم به عشایر داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع سامانه مونسون در استان به ویژه از شمال تا جنوب شرق استان هشدار قرمز صادر کرده است.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

شهرستان اندیکا با بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری بخش زیادی از جمعیت عشایری خوزستان را به خود اختصاص داده است.
براساس آخرین سرشماری، این خانوار‌های عشایری دارای ۲۱۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین هستند.

اندیکا که در فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر اهواز قرار دارد در سال ۸۶ به شهرستانی مستقل تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال عشایر مناطق پرخطر هشدار هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند