Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس ستاد مدیریت بحران شاهین‌شهر و میمه از جاری شدن روان‌آب‌ها و نفوذ آن به برخی منازل مسکونی در مناطق روستایی، خسارات وارده بر راه‌های مواصلاتی و زمین‌های زراعی در بخش کشاورزی و هشدار به تخلیه برخی دامداری‌ها در این شهرستان، خبرداد.

سید محمد رضا کاظمی طبا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کارگروه مدیریت بحران شهرستان همزمان با اعلام سطح نارنجی هواشناسی در شاهین‌شهر و میمه، اظهار کرد: بر اساس شرایط جوی کنونی در راستای مدیریت بهینه حوادث احتمالی پیش‌رو هماهنگی‌های بین دستگاهای خدماتی انجام و مقرر شد؛ بخشداری‌ها،دهیاری‌ها،شهرداری‌ها،هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی به حالت آماده باش باشند همچنین تمام مرخصی‌ها تا خروج شهرستان از شرایط جوی موجود لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه این شهرستان در دو بخش مرکزی و میمه با حرکت روان‌آب‌ها روبرو است، افزود: در بخش مرکزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با گذشت یک‌ ساعت از بارندگی‌ها و سرکشی‌های انجام شده از مناطق حادثه خیز مشخص شد قسمتی از سدخاکی روستای باغمیران تخریب و آب به سمت روستای مورچه‌خورت در جریان است که با تمهیدات پیشگیرانه کارگروه مدیریت بحران شهرستان و هماهنگی‌های بین دستگاهی، جاده قدیم نطنز مسدود و انحراف مسیر حرکت آب به سمت صحراهای اطراف مورچه خورت با موفقیت انجام شد.
 
فرماندار شاهین‌شهر و میمه با اشاره به حرکت روان آب‌ها در گردنه داس واقع در بین مورچه خورت و شهر میمه، ادامه داد: در این منطقه هیچگونه حادثه جانی رخ نداده و خسارت مالی چندانی نیز ایجاد نشد و تنها یک خودرو سنگین که پیش از وقوع سیل دچار نقص فنی شده بود در مسیر سیلاب گرفتار شد. 

کاظمی طبا با اشاره به آب گرفتگی ۱۰ منزل مسکونی در روستای سُه، تصریح کرد: با امتداد بارش‌ها روان آب‌ها در روستای سُه جاری و منجر به آب گرفتگی معابر و اختلال در دسترسی به راه‌های اصلی روستا به شهر شده است که این موضوع  از طریق بخشداری و دهیاری در حال پیگیری است، همچنین به دلیل احتمال حادثه خیز  بودن دو سد "پشت لا" و "امامزاده"  در راستای مدیریت بهینه شرایط و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، دستور تخلیه دامداری‌های اطراف صادر و به منازل مسکونی مستقر در مجاورت رودخانه نیز هشدارهای لازم در راستای ایمن سازی داده شده ‌است. 

رئیس ستاد مدیریت بحران شاهین‌شهر و میمه با اشاره به محدوده جغرافیایی بخش میمه و مجاورت آن با رشته کوه‌های کرکس و نزدیکی به استان مرکزی، خاطرنشان‌ ‌کرد: در بخش میمه بارش‌های باران چندان حادثه آفرین نبود، اما از ارتفاعات کرکس در ضلع شرقی میمه و در بخش شمالی از سمت استان مرکزی و ارتفاعات حسن رباط، شاهد حرکت روان آب‌ها به سمت میمه و روستای ونداده بودیم که با همکاری دستگاه‌های امدادی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تمهیدات موثر در راستای جلوگیری از ورود آب به مراکز جمعیتی اندیشیده و مسیر سیلاب منحرف شد. 

فرماندار شاهین‌شهر و میمه افزود: در محور میمه به روستای حسن رباط نیروهای امدادی هلال احمر به سرنشینان خودروی سواری آسیب دیده امدادرسانی کرده و اکنون در شرایط مطلوب به سر می‌برند. همچنین در گردنه قرقچی میمه نیز به چندین خودرو دیگر نیز امدادرسانی شد، اما بیشتر خسارات وارده در این بخش متوجه احشام و زمین‌های زراعی و نیز راه‌های مواصلاتی بوده و وجود روان آب‌های چندشاخه در مسیر میمه، روستای زیادآباد و شهر وزوان نیز به برخی منازل مسکونی خساراتی را وارد کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شاهین‌شهر و میمه با اشاره به شرایط جوی موجود و تداوم بارش‌ها بر لزوم رعایت نکات ایمنی برای عبور از این رویداد تاکید و خاطرنشان کرد: آگاهی از امکان بروز حادثه فرصت اجرای تمهیدات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز خسارات بیشتر و گاهی جبران ناپذیر را مهیا می‌کند به همین دلیل همه دستگاه‌های اجرایی خدماتی دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به منظور مدیریت بهینه و پیشگیرانه از حوادث احتمالی تا زمان خروج از شرایط جوی موجود به حالت آماده باش خواهند بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سیلاب بارش باران شاهین شهر و میمه منازل مسکونی مدیریت بحران روان آب ها شرایط جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • پرآب شدن سدخاکی در روستای خانمکان با بارش باران + فیلم