Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی  نمازجمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران گفت: سیلابی که غافلگیرانه به راه افتاد یک هشدار بود تا ستاد بحران شهرستان با آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران حاضر شود و اصلاح زیر ساخت‌ها برای کاهش خسارات با مطالعه اساسی و کارشناسی در دستور کار قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارها، اظهار داشت: شهروندان قوانین و هشدارها را در زمان بروز بحران جدی بگیرند برای امداد رسانی به مناطق سیل زده همجوار آمادگی داشته باشند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: عزاداری و هیات‌داری فقط یک دهه، دور هم جمع شدن وانجام یکسری اعمال سلیقه ای و بدون چهارچوب و قانونِ کاری انجام دادن نیست، ما نماینده و منتخب هستیم تا فرهنگ عاشورا که یک فرهنگ غنی هست را درک و در جامعه پیاده کنیم.

حسینی با اشاره به شعار محرم امسال که «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» گفت: زنده نگهداشتن اخلاق حسینی، جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا، نهادینه شدن نظم اجتماعی، تبلیغ و رعایت حجاب، بیان و رعایت حقوق مردم، قرائت و تفسیر قرآن در هیات عزاداری و اهتمام ویژه به برگزاری نماز جماعت را در هیات های مذهبی و عاشورایی رعایت کنید تا بتوانیم زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

مصادیق گناه و منکرات از دیدگاه مقام رهبری

وی ادامه داد: بنا بر منویات رهبری؛ گناهکار ‌فقط بدحجاب نیست، خلاف‌های سیاسی، خلاف‌های اقتصادی، خلاف در کسب و کار، خلاف در کار اداری، خلاف‌های فرهنگی،  این‌ها همه خلاف است، غیبت، دروغ، ناراضی تراشی، دزدیدن مال  مردم، بردن آبروی مردم، توطئه همه این ها منکر است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان است: یعنی مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهندآن هم نه به صورت خواهش و تقاضا بلکه باید از آن‌ها بخواهند وبالاترین تخلف، آن تخلّف‌ها و جرایمی است که پایه‌های نظام را سُست می‌کند.

حسینی با بیان اینکه از دیگاه مقام رهبری جایگاه استثنایی نماز جمعه در میان فرائض دینی حتی فراتر از حج است، توضیح داد: نمازجمعه ای که  جایگاه استثنایی در میان فرائض دینی دارد و حتی از حج هم بالاتر است زیرا هر هفته این اجتماع مردمی بدون وقفه برگزار می‌شود و می‌توان در همه موضوعاتی که مردم و کشور نیاز به آن دارد مطرح و برای آنها راه حل پیدا کرد و با همفکری و همکاری های مردم و بسیج شدن مردم، بسیاری ازمشکلات را برطرف کرد.

افزایش ۱۰ برابری سرمایه گذاری بخش انرژی در پی نشست تهران

امام جمعه شهرستان به دستاوردهای اقتصادی نشست تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با توافقات جدید، میزان سرمایه گذاری‌ها به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید یعنی افزایش ۱۰ برابری در سطح همکاری‌های انرژی. باتوجه به این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها، تولیدات نفت و گاز ایران در آینده با مشارکت روس‌ها افزایش خواهد یافت. به گفته مقامات ایرانی، این بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است.

حسینی ضمن گرامیداشت  ۱۲ مرداد، چهل و دومین سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، توضیح داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کشور، تحولات بسیار عظیمی را در حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی در مراسم ها و برنامه های مذهبی و ملی ایجاد کرده و تجلی مردمی بودن در آیینه راهپیمایی‌های سراسری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وشهود و عیان است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس ستاد اقامه نماز کشور سیل نوای محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس ستاد اقامه نماز کشور سیل شهرستان پردیس ستاد اقامه نماز کشور سیل نوای محرم امام جمعه شهرستان شهرستان پردیس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود