Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: برنامه های ماه محرم با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان اجرا خواهد شد.

کرمی افزود: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۸ مرداد لغایت ۵ مهرماه سالجاری، همزمان با اول ماه محرم لغایت آخر ماه صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در سه سطح اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه آیین های عزاداری در سه سطح مختلف با توجه به ظرفیت، امکانات و فضای موجود فیزیکی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: در همین ارتباط برای ایجاد هر چه بیشتر هماهنگی و استفاده بهینه از این ایام طی روزهای گذشته همچنین نشست های خاصی با زاکرین اهل بیت و مسئولان هیات های مذهبی برگزار شد.

کرمی با اشاره به اینکه امسال، گفت: حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) روستای حاج سیران زنجان امامزاده زید الکبیر (ع) شهرستان ابهر، امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان ابهر، امامزاده یعقوب (ع) شهرستان ابهر، بقعه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر شهرستان طارم میزبان برنامه‌های محرم هستند.

وی ادامه داد: از برنامه‌های محرم در دهه نخست اقامه نماز در سه نوبت، سخنرانی، عزاداری، اطعام، خیمه های معرفت با حضور روحانیون، مشاوره خانوادگی و مذهبی توسط روحانیون، برگزاری دسته های عزاداری، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در یوم العباس، دسته زینبیه اعظم زنجان در ۱۱ محرم، ذبح قربانی و توزیع گوشت گرم مابین شهروندان مناطق مختلف زنجان و استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این مراسمات با توجه به امکان اوج گیری دوباره بیماری کرونا با رعایت شیوه نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در فضاهای بسته انجام خواهد شد و دسته های عزاداری حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم زنجان برگزار خواهد با اتخاذ تدابیر حفاظتی و بهداشتی لازم برگزار گردید.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۰ مبلغ اعزامی دوره دیده سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع و امامزادگان و مناطق کم برخوردار تا پایان برنامه های ماه محرم مستقر خواهند شد، اضافه کرد: همچنین در این ایام ۱۰ مبلغ بومی نیز به ارائه خدمات گوناگون اجرای نماز جماعت سخنرانی و روضه خوانی اجرای مشاوره و و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان اختصاص به عزاداری امام حسین (ع) دارد، از همین رو اجرای نیات واقفین خیر اندیش با موضوع تعزیه داری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اطعام عزاداران حسینی نیز در این ایام طبق نیات واقفین عزیز در دستور کار ادارات اجرایی قرار دارد.

کد خبر 5550405

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف زنجان ماه محرم سیلاب بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا وقوع سیلاب مدیریت بحران کرمانشاه ماه محرم بارش باران همدان آمار کرونا سیل کرمان سی امین سفر استانی دولت اردبیل استان زنجان اعظم زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاس شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز _یکشنبهنهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه، دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاس بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاس روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاس شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاس شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پوربهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاس تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاس مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دو هزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود