Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام شافعی (رض) افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به بیان مطالبی بسیار عمیق در برکات نماز جمعه و ابعاد ربانی و مردمی آن اشاره فرمودند و به بیان صفات خطیب و خطبه اراده شده و قدرت جذب مردم و بصیر و آاگاه بودن خطبا مطالب ارزشمندی فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در ادامه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب به بیان اقتدار نظام اسلام و موضعگیری های نظام در سطح جهانی و منطقه ی پرداختند و با بیان اهمیت زن ایرانی که نقشه های غرب را به باد داده و آنان را به تکاپو انداخته تا به بحث حجاب روی بیاورند اشاره کردند.

ماموستا مرادی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که زن ایرانی با حجاب خود در تمام عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی حتی در سطح جهانی درخشید و عقیده غربیان را در مورد جدایی دین و اخلاق  زن و حضور او  در جامعه را به نیستی تبدیل نمود،اشاره داشتند.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین فرمودند که زن ایرانی نمونه اخلاق و ادب و حرمت و شرافت هستند و دشمنان با این توطیه ها کاری از پیش نمی برند.

ماموستا مرادی همچنین به فرا رسیدن ماه محر نیز اشاره کرد و گفت: در قرآن الله رب العالمین می فرماید: همانا تعداد ماه‌های سال نزد الله دوازده ماه است در کتاب الله ، لوح المحفوظ از روزی که آسمان ها و زمین خلق شده اند که چهار ماه از این دوازده ماه ،ماه های حرام هستند ( یعنی با حرمت هستند و باید حرمت آن ماه ها نگاه داشته شود از قتل و کشتار و ظلم جلوگیری شود).

وی در ادامه افزود: اعراب قبل از اسلام نیز این ماه ها را حرمت گرفته و در آن جنگ و جدال نمی کردند تنها گروه اندکی بودند که بجای چهار ماه در سال هشت ماه را بر خود حرام نموده بودند.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: ظلم و ستم و جنگ در ماه های حرام گناه بسیار بزرگی است و از ماه های غیر حرام جرمش بیشتر است ، هرچند که ظلم و ستم و جنگ وجدال ذاتا منفور است.

ماموستا مرادی افزود: بدانیم که سال دوازده ماه دارد و کلمه شهر که بمعنی ماه است دوازده بار در قران ذکر شده که این از اعجاز عددی قرآن است و عدد دوازده عدد مبارکی است که در قرآن بارها به آن اشاره شده است.

وی یادآوری کرد اما احترام ماه های حرام تا زمانی است که دشمن از آن سوء استفاده نکند والا اگر حمله و هجوم شد دفاع بر ما واجب است ولو در ماه حرام باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش گفت: در آیه دیگری از قرآن کریم آمده است: ای پیامبر در مورد ماههای حرام و جنگ در آنها از تو سوال می پرسند بگو جنگ و خون ریزی در آن گناهی بسیار بزرگ است ولی به مشرکین یاداور شو که مانع راه خدا شدن و کفر ورزیدن و مانع داخل شدن در بیت الله الحرام و اخراج اهل مکه (پیامبر و یاران باوفای ایشان و مهاجرین ) از جنگیدن در ماه های حرام بس بزرگتر و گناهی نابخشودنی تر است.

ماموستا مرادی افزود: در این آیه همچنین خطاب به مشرکین آمده است: ایجاد فتنه (شرک و کفر ،شکنجه مومنین اخراج آنان و منع از توحید و عبادت ) از حرمت ماه های حرام مهم تر بود که شما مشرکین فراموش نمودید !.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: در حادثه ای که جمعی از مسلمین با مشرکین روبرو شده و باهم جنگ نمودند که گویا در ماه حرام روی داد و مشرکین این را مستمسک قرار دادند تا مسلمین را مورد اتهام قرار دهند اما الله تعالی ضمن بیان حرمت ماه های حرام ،بدی اعمال مشرکین را گوشزد فرمودند.

ماموستا مرادی افزود: اما پیامبر فرموده است: بهترین روزه بعد از رمضان روزه ماه محرم است و بهترین نماز بعد از نماز واجب نماز شب است و همچنین فرمودند: روزه گرفتن روز عاشورا سبب پاکی گناهان سال گذشته می شود .

برچسب‌ها اهل سنت اهل تسنن قرآن کریم کرمانشاه قرآن مکه عاشورا رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهل سنت اهل تسنن قرآن کریم اهل سنت اهل تسنن قرآن کریم کرمانشاه قرآن مکه عاشورا رهبر معظم انقلاب جمعه اهل سنت کرمانشاه رهبر معظم انقلاب ماموستا مرادی ماه های حرام ماه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب