Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب صدیقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بارش‌های موسمی از ساعاتی پیش در شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، باغملک و بهبهان در شمال، شرق و جنوب شرق خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها، شرایط تاکنون عادی بوده و مشکل خاصی از قبیل آبگرفتگی یا مسدود شدن مسیرها و یا ورود آب به منازل نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی اضافه کرد: در شهرستان‌هایی که محل استقرار عشایر است هشدارهای لازم داده شده و تعدادی از آنها که تمایل داشتند، به مناطق امن جابجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه توده بارش‌ها در حال حرکت به سمت سایر مناطق استان (به طور نمونه شوشتر) است، ادامه داد: هشدار سطح قرمز به ویژه در ناحیه شرقی خوزستان همچنان پابرجاست و به تناسب شرایط در ساعات آینده بسته به موقعیت هر شهرستان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

صدیقی همچنین تاکید کرد: با توجه به ادامه هشدارها و احتمال بارندگی شدید و وقوع سیلاب، شهروندان، روستاییان و عشایر باید از رودخانه‌ها، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها فاصله بگیرند و در اطراف این مناطق تردد نکنند.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ظهر جمعه ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، نیز با اعلام آماده باش در استان، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، مسجدسلیمان، لالی، دزپارت، ماهشهر و هندیجان هشدار داده بود.

همچنین سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال جاری شدن سیل در همه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق استان از جمله رودخانه‌های زرد، اعلاء، مارون، جراحی، زهره، خیرآباد، شور دشت بزرگ، شور لالی، شور اندیکا و رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به آنها هشدار داد و از  خوزستانی ها درخواست کرد از ساعات اولیه روز جمعه ۶ مرداد تا ۱۱ مرداد، از نزدیک شدن به بستر و حریم این رودخانه‌ها به طور جد خودداری کرده و نسبت به جمع آوری هرگونه تجهیزات، تاسیسات و ... از این مناطق اقدام کنند.

در این رابطه، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای برای مناطق مختلف کشور در سه روز آینده هشدار نارنجی صادر و اعلام کرد: در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه احتمال خسارت گسترده ناشی از فعالیت سامانه مونسون در کشور زیاد است.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی خوزستان استانداری خوزستان مدیریت بحران بارش باران خوزستان سیل اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی خوزستان استانداری خوزستان مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خوزستان استانداری خوزستان مدیریت بحران بارش باران خوزستان سیل اهواز رودخانه ها مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است