Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:33:00 GMT

سیلاب مسیر ارتباطی ۲ روستای بهبهان را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۶۳۸۰

سیلاب مسیر ارتباطی ۲ روستای بهبهان را مسدود کرد

رستم عیدی‌پور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده ارتباطی روستاهای خائیز و دره بازار به بهبهان (مرکز شهرستان) که جزو مناطق کوهستانی هستند، به دلیل بارندگی شدید و سیلاب در یکی از مسیل‌ها قطع شده است.

وی با اشاره به بازدید میدانی از این مسیر، افزود: هم اکنون بخشدار مرکزی و رییس راهداری در محل مستقر هستند و در صورت فروکش نکردن این آبگرفتگی، مسیر جایگزین برای تردد ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیدی‌پور با بیان اینکه بارندگی از حدود ساعت ۱۸ امروز در بهبهان آغاز و هم اکنون قطع شده، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت مالی و جانی در اثر بارندگی امروز گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در شهر منصوریه نیز به دلیل بارندگی دچار آبگرفتگی شده که خسارتی بوجود نیاورده و تیم‌های شهرداری در حال کارکردن برای رفع این مشکل هستند.

عیدی‌پور همچنین گفت: در این شهرستان رودخانه‌های مارون و خیرآباد و تعدادی رودخانه فصلی وجود دارد که این رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی فعال می‌شود، در حال حاضر در بخش تشان و بخش زیدون مشکلی نداریم و در حوضه آبریز خیرآباد نیز با وجود بارش سنگین مشکل خاصی رخ نداده و سیلاب در شرایط عادی است.

وی با اشاره به هشدار به دامداران و کشاورزان این شهرستان از دیروز، اظهار داشت: به دامداران و کشاورزان هشدار داده شده که از مسیر مسیل‌ها فاصله بگیرند و پمپ‌ها و ادوات کشاورزی را از این مناطق جمع آوری کنند، امروز نیز شوراها و نیروی انتظامی دوباره به این محل‌ها اعزام شدند تا تذکرات لازم را بدهند.

عیدی‌پور افزود: مسیرهای گردشگری نیز از دیروز مسدود و به گردشگران هشدار داده شده تا از تردد در این مسیرها خودداری کنند.

فرماندار بهبهان در ادامه درباره رودخانه فصلی تشان که چند سال پیش بر اثر طغیان منجر به کشته شدن چند نفر شده بود، گفت: طبق آسیب شناسی که در این مسیر انجام شده، مسیر رودها و نهرها و زیرآب‌گذرها، لایروبی و نخاله‌ها از مسیر برداشته و یکی دو کانال نیز ایجاد شده است.

به گفته وی، بندهای آبخیزداری نیز با توجه به هشدارها استحکام بخشی و تقویت شده است.

بر اساس این گزارش، آبگرفتگی جاده بهبهان- رامهرمز در سال ۱۳۹۰ به دلیل فعال شدن مسیل تشان، ۱۳ کشته به دنبال داشت.

سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان عصر امروز (جمعه) از آغاز بارش‌های مونسون در ارتفاعات شمال، شمال شرق و جنوب شرق شامل شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، سردشت دزفول و بهبهان خبر داده که این سامانه‌ها در حال گسترش به سمت مرکز و شمال و شرق استان است.

اداره کل هواشناسی خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ظهر جمعه ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، نیز با اعلام آماده باش در استان، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، مسجدسلیمان، لالی، دزپارت، ماهشهر و هندیجان هشدار داده بود.

همچنین سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال جاری شدن سیل در همه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق استان از جمله رودخانه‌های زرد، اعلاء، مارون، جراحی، زهره، خیرآباد، شور دشت بزرگ، شور لالی، شور اندیکا و رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به آنها هشدار داد و از  خوزستانی‌ها درخواست کرد از ساعات اولیه روز جمعه ۶ مرداد تا ۱۱ مرداد، از نزدیک شدن به بستر و حریم این رودخانه‌ها به طور جد خودداری کرده و نسبت به جمع آوری هرگونه تجهیزات، تاسیسات و ... از این مناطق اقدام کنند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند. گزارش‌ها حاکیست سامانه بارشی مونسون بارش شدید و وقوع سیلاب را در چندین استان کشور به دنبال داشته که چندین کشته برجای گذاشته و خسارت‌های بسیاری نیز داشته است.

برچسب‌ها بهبهان استانداری خوزستان مدیریت بحران بارش باران خوزستان سیل اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهبهان استانداری خوزستان مدیریت بحران بهبهان استانداری خوزستان مدیریت بحران بارش باران خوزستان سیل اهواز رودخانه ها عیدی پور شمال شرق مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان