Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر انتشار توئیتی در حساب رسمی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین روزنامه آمریکایی، نیویورک تایمز به شدت جنجالی شده است؛ توییتی با محتوای «آدم‌خواری»!

سرویس جهان مشرق- همزمان با این که در سه ماه آخر، سیر آتش‌سوزی‌های وسیع، پرحجم و وحشتناک در مزارع و جنگل‌ها و تلف شدن دام‌ها و ماکیان در اقصی نقاط جهان به طرز معناداری رو به صعود است، «مبارزه با تغییرات اقلیمی» و دعاوی و مدعیات مربوط به «تغییرات اقلیمی» نیز ظاهرا به دستور کار اصلی نظام حاکم بر دنیا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با از بین رفتن میراث طبیعی بشر در جای جای دنیا، که دیگر به هیچ عنوان نمی توان آن را طبیعی و غیرسازمان‌یافته دانست، و انتشار ویدئوهایی از بالگردها و هواگردهایی که عمدا در حال آتش زدن جنگل‌ها هستند، فشار گلوبالیست‌ها برای کاهش شدید زراعت و دامداری توسط بشر اوج گرفته است.

نمونه پیشتاز و اصطلاحا پایلوت آن، سیاست‌های جدید ابلاغی دولت هلند کشور به کشاورزان این کشور است که به بهانه مبارزه با افزایش دی اکسید کربن، مقررات سفت و سختی را حاکم کرده‌اند که عملا باعث ورشکستگی زراعت و دامداری در این کشور می شود.

البته کشاورزان و دامداران هلندی هم بیکار ننشسته‌اند و چند هفته‌ای است که با تراکتورهای خود، خیابان‌های آمستردام و سایر شهرهای بزرگ هلند را به صحنه اعتراض تبدیل کرده‌اند. خبر رسیده که دولت جاستین ترودو در کانادا قصد دارد به زودی همان برنامه دولت هلند را پیاده کند و این برنامه به صورت زنجیره‌ای در سایر کشورهای تحت امر اجرا خواهد شد.

اما آن‌چه که به شدت بر ابعاد مشکوک این ماجرا می افزاید، نقشی است که رسانه‌های جریان اصلی و سلبریتی‌های اجیر شده برای تبلیغ و ترویج ذائقه‌های غذایی جدید و عمیقا غیرانسانی بر عهده گرفته‌اند.

حدودا سه هفته قبل، ویدئویی از «نیکول کیدمن»، بازیگر استرالیایی‌تبار هالیوود منتشر شد که برای تبلیغ اقلام غذایی جدید، دو عدد کرم زنده را به دهان می گذارد و می خورد.

کمی بعدتر، این‌بار کیم کارداشیان، ستاره معروف آمریکایی، در ویدیوی دیگر ظاهر شد که در آن خوردن گوشت مصنوعی (گوشت حاصل از تکثیر سلول در آزمایشگاه)  محصول شرکت «بیاند میت» لس انجلس را تبلیغ می‌کند، مساله‌ای که «بیل گیتس»، از مدتی قبل به شدت به دنبال جاانداختن آن در بین مردم است.  

البته، نخستین بار در سطح سلبریتی‌های مشهور، این آنجلینا جولی -سفیر تبلیغاتی شبکه زرسالاران جهانی- بود که  در سال 2017 در کامبوج به تبلیغ آشپزی با حشرات از قبیل عقرب، عنکبوت، جیرجیرک و ملخ پرداخت.

کمی بعدتر از انتشار این ویدئو، این بار مجمع جهانی اقتصاد (که عناصر بدنامی چون کلاوس شواب و یووال نوح هراری بر آن سلطه دارند)، رسما و عملا به میدان آمد و در ویدئویی مدعی مزایای مختلف خوردن حشرات برای انسان و زمین شد! در این ویدیو، به اصطلاح «کارشناسان» از مردم، به ویژه در اروپا و آمریکا می‌خواهد به دلیل کمبود مواد غذایی و احتمال قحطی در آینده نزدیک به خوردن غذاهای غیر معمول از جمله حشرات روی بیاورند!

مقاله منتشر شده در وبسایت رسمی مجمع جهانی اقتصاد: غذا/حشره‌ی خوب: چرا به زودی حشره‌خوار می شویم(کلمه grub هم به معنی لارو حشره و هم غذا است)

این در حالی است که حشرات به طور کلی دارای مواد و عناصر خطرناکی از جمله «chitin» هستند که ورود آن‌ها به بدن می تواند موجب بروز واکنش‌های شدید آلرژیک با خطر بالای مرگ ، تغییر شکل بافت‌های انسانی و کاهش پاسخ‌دهی سیستم ایمنی بدن شود.

اما این تبهکاری وحشتناک و سازمان‌یافته علیه «غذای» مردم جهان، در همین سطح باقی نماند. در روزهای اخیر، انتشار توئیتی در حساب رسمی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین روزنامه آمریکایی، نیویورک تایمز، به شدت جنجالی شد:[1]

ترجمه این توئیت  از این قرار است:

"آدم‌خواری زمان و مکان خود را دارد. برخی شوها، فیلم‌ها و کتاب‌های جدید پیشنهاد می کنند که حالا زمان آن رسیده است. آیا شما می توانید این را هضم کنید؟"

جالب این‌جاست که شبکه‌های اجتماعی بزرگ همچون اینستاگرام که کوچک‌ترین انتقاد و حتی صدای کمی متفاوت با برنامه‌ها و اولویت‌های محافل گلوبالیستی را به شدت زیر تیغ سانسور می‌برد، عملا کوچک‌ترین واکنشی به صفحاتی که به طور عیان تبلیغ آدم‌خواری (و از آن بدتر، کودک‌خواری) می‌کنند، نشان نمی‌دهد. از آن‌ جمله، صفحه اینستاگرامی یک مثلا «آرتیست» روان‌پریش اهل سنگاپور به نام شیشوان لیم با نام مستعار  «کیمی شیمی» است که چیزهای بسیار مشمئزکننده و دهشتناکی به عنوان غذا و شیرینی‌جات شبیه جنین و نوزاد انسانی درست میکند. این صفحه در اینستاگرام  218 هزار دنبال‌کننده دارد!

همین حالا، یک شرکت آمریکایی به نام «بایت‌ لَبز»، این‌گونه تبلیغ می‌کند که با کشت سلول سلبریتی‌های معروف از گوشت آن‌ها سالامی و برگر و...درست می‌کند و به طرفداران آن‌ها می‌فروشد!

این کمپانی از سال 2014 کار خود را آغاز کرده است و امروز می‌بینیم که کار به جایی رسیده که خوردن گوشت مصنوعی، در حال تبدیل شدن به یکی از سرفصل‌های تبلیغاتی رسانه‌ها و سلبریتی‌های وابسته به این جریان شده است.

امروز امثال بیل گیتس و کارداشیان از لزوم خوردن گوشت مصنوعی می گویند و همزمان، نیویورک‌تایمز و امثال آن، گوشت تهیه‌شده از سلول انسان را هم به این «منو» اضافه می کنند.

در اسفندماه سال گذشته بود که انتشار تصویری تغییریافته از یک تابلوی نقاشی بسیار مشهور در حساب توئیتری مرغ سرخ‌شده کنتاکی (کی اف سی)، معروف‌ترین برند مرغ سوخاری در دنیا، جنجال‌ساز شد. این تصویر در واقع برگرفته از نقاشی معروفی از  فرانسیس گویا، نقاش معروف اسپانیایی قرن هجدهم و نوزدهم بود. در اساطیر رمی،  ساتورن، خدای زمان (در یونانی تایتان کرونوس)، مرتبط با سیاره زحل است. نقاشی گویا، ساتورن را در حال خوردن پسر خود نشان می دهد و نام تابلو اصولا «ساتورن پسرش را می خورد» است.

روشن است که قرائن درباره‌ی یک طراحی شوم برای سفره‌ی بشر، آن هم از سوی کسانی که ژست دلسوزان نوع بشر را به خود گرفته‌اند، بسیار بیش از آن شده که بتوان با برچسب «توهم توطئه» آن را به زیر فرش جارو کرد. این‌جاست که لزوم در پیش گرفتن سیاست‌های فوری، جامع و لازم‌الاجراء در کشورهایی چون ایران برای استقلال غذایی، دست‌کم در اقلام پرمصرف، بیش از پیش رخ می نماید.

[1] https://www.msn.com/en-us/news/opinion/twitter-disgusted-by-new-york-times-piece-suggesting-theres-a-time-and-place-for-cannibalism/ar-AAZTViE

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت نیکول کیدمن آنجلینا جولی هالیوود بیل گیتس گلوبالیست ها حشره خواری آدمخواری اخبار داغ نیویورک تایمز مجمع جهانی اقتصاد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است

ایتنا - محققان ام‌آر‌ای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.
«مغز بزرگ برَد را ببینید!» چقدر آگاه و باهوش است

شاید بسیاری از شما این جمله معروف فیلم «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) به کارگردانی کوئنتین تارانتیونو را به خاطر داشته باشید. امروز محققان بر این باورند که احتمال دارد این ادعای فیلم واقعیت داشته باشد، چرا که نتایج یک پژوهش اخیرا نشان داده مغز انسان ممکن است به مرور زمان بزرگ‌تر شود.

به گزارش نیویورک‌پست این نتایج می‌تواند به پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به زوال عقل ناشی از افزایش سن کمک کند.

دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) دریافته‌اند حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ متولد شدند، ۶.۶ درصد و مساحت آن هم ۱۵ درصد بیشتر است. این پژوهش در ماه مارس در مجله مغز و اعصاب جاما (JAMA Neurology) منتشر شد.

چارلز دی کارلی، نویسنده این مطالعه و استاد برجسته مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «در تعیین اندازه مغز، ژنتیک نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نتایج ما نشان داد که عوامل خارجی مانند عوامل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم ممکن است تاثیر داشته باشند.»

 
محققان به این منظور شواهد به‌دست‌آمده از «تحقیق قلب فرامینگهام» (Framingham Heart Study) را بررسی کردند؛ مطالعه‌ای بلندمدت درباره عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی که از سال ۱۹۴۸ در شهر فرامینگهام ایالت ماساچوست در ایالات متحده آغاز شد و حدود ۷۵ سال ادامه یافت و در حال حاضر شرکت‌کنندگان نسل دوم و سوم را بررسی می‌کند.

محققان ام‌آر‌ای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

بر این اساس، در طول دهه ۱۹۳۰، متوسط حجم مغز یک هزار و ۲۳۴ میلی‌مترمکعب بود اما در دهه ۱۹۷۰ میانگین حجم مغز به یک هزار و ۳۲۱ میلی‌مترمکعب رسید که افزایشی ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد. سطح قشر مغز (سطح مغز) هم افزایش یافت و از دو هزار و ۵۶ سانتی‌مترمربع در متولدهای دهه ۱۹۳۰، به دو هزار و ۱۰۴ سانتی‌متر مربع در متولدان دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت.

محققان این افزایش اندازه را در ماده خاکستری، ماده سفید و هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز که با یادگیری و حافظه مرتبط است) نیز مشاهده کردند.

دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این نتایج دلگرم‌کننده‌اند، زیرا می‌توانند به معنای کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن، مانند آلزایمر باشند. به این معنی که داشتن مغز بزرگ‌تر می‌تواند نشان‌دهنده بهبود رشد و سلامتی مغز باشد، همچنین از ذخیره مغزی بزرگ‌تری خبر می‌دهد و ممکن است آثار دیرهنگام بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل را که به افزایش سن مربوط می‌شوند،‌ کاهش دهد.

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • (ویدئو) تصاویر هولناک از کفتار‌هایی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند | خوردن گوش یک کفتار توسط دوستش!
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید