Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزازش خبرگزاری فارس در بارش های شدید مونسون نیروهای جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در حال خدمات رسانی به حادثه دیدگان این سیل هستند.

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اخطارها و پیش بینی های هواشناسی کشور از روز قبل از شروع بارش های سامانه موسمی مانسون در مناطق عشایری و روستایی و محل عبور سیلاب ها و آبراهه ها به صورت میدانی حضور یافته و ساکنان و مسافرین را با اعلام خطرات و ارایه توصیه های ایمنی مطلع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ابتدا تاکنون نیز بنا به مراجعات و تماس‌های برقرار شده با سر شماره ندای امداد (۱۱۲) و همچنین اعلام نقاط حادثه دیده از سوی مدیریت بحران استان و خانه‌های هلال مستقر در شهرستان‌ها و روستاها، تیم های ارزیاب به منطقه اعزام و پس از بررسی های اولیه تیم های امداد و نجات و پشتیبانی به محل های حادثه‌دیده مراجعه کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیروهای هلال احمر استان با توزیع اقلام امدادی و تخلیه آب گرفتگی به امداد مردم هم استانی شتافتند.

فلاحی دوست عنوان کرد: تعداد ۵۲ نیروی امدادی در قالب ۱۶ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۴ دستگاه خودروی کمک دار و امدادی در ۴۸ ساعت گذشته موفق به توزیع ۱۶۷ تخته پتو ۱۵۲ تخته موکت ۲ هزار و ۸۴۱ کیلوگرم نایلون و ۵۲۴ بسته امدادی ۷۲ ساعته و خدمت رسانی به ۲هزار و ۵۸۹ نفر حادثه‌دیده( ۵۱۸ خانوار )شدند.

وی گفت: تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر عشایر که سرپناه خود را از دست داده بودند نیز در مکانهای امن ( پایگاه های امداد نجات و مهمانسرای اداری جمعیت شعب) اسکان داده شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: از تمامی مردم استان به خصوص مناطق روستایی و عشایری تقاضامدیم تا با استقرار در مناطق امن و دور از مسیر عبور آب راهه ها و سیلاب ها( دره ها و حواشی رودخانه ها) و جدی گرفتن هشدارها و اخطارهای صادره از مدیریت بحران، هواشناسی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در امدادرسانی هرچه بهتر و سریعتر به هم استانی های عزیز کمک کنند.

فلاخی دوست بیان کرد: در صورت وجود هر گونه نیاز امدادی با سر شماره ( ۱۱۲ ) ندای امداد تماس گرفته تا در اسرع وقت مطابق با وظایف جمعیت هلال احمر با آنها خدمت رسانی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فلاحت دوست کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر