Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان فارس از اجرای پویش حسینی (ع) طرح نذر خون همزمان با آغاز ماه محرم در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیماران به گروه‌های خونی خونی O منفی و A منفی نیازمند هستند. - اخبار استانها -

مجید اکبر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز ، ضمن فرارسیدن ایام ماه محرم با اشاره به اینکه در آستانه 9 مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون قرار داریم، از اجرای پویش حسینی (ع) طرح نذر خون همزمان با آغاز ماه محرم در استان خبر داد و گفت: این نذر تا پایان ماه صفر ادامه دارد که امیدواریم در ایام ماه محرم و با اجرای پویش نذر خون بتوانیم کمبود اهدای خون را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گرمای هوا و پیک مجدد کرونا ضمن دعوت  شهروندان به این کار خیر، از تمام ارگان‌ها، ورزشکاران، جامعه فرهنگی استان، آحاد مردم، مسئولان و عزاداران سیدالشهدا خواست تا در کمک به اهدای خون بیماران نیازمند حضور مستمری داشته باشند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با اشاره به اینکه این استان با دارا بودن 5 دانشگاه و دانشکده معین شش استان در جهت درمان در جنوب کشور است، بیان کرد: می‌بایست در تامین خون و فرآورده‌های خونی فعالیت‌های خود را گسترش کنیم.

 اکبرزاده از شهروندان و اهدکنندگان خون خواست نسبت به اهدای خون اقدام کنند و نگران ابتلای به ویروس کرونا نباشند و نظافت مستمر انجام و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سن اهدای خون در استان از 18 تا 70 سال است که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و با توجه به تشخیص پزشک از این افراد خونگیری می‌شود.

وی با اشاره اینکه برخی از افراد با سن بالا بنا به بیماری‌ها و کهولت سن دیگر قادر به اهدای خون نیستند، گفت: باید جمعیت و  اهداکنندگان خون سالم که شرایط اهدای خون را دارند جایگزین این افراد شوند به ویژه بانوانی که بنا بر علت‌یابی‌های صورت گرفته این نگرش اشتباه که زنان به دلیل مسائل فیزیولوژی در صورت اهدای خون با مشکل مواجه می‌شوند موجب کم رغبتی آن‌ها به اهدای خون شده است.

اهدای خون در استان کردستان 30 درصد افزایش یافت/ برپایی پایگاه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا اهدای خون در کاشان 14 درصد کاهش داشته است

این مقام مسئول در استان در ادامه گفت: پارسال حجم ذخائر خونی پنج روز بود، در حالی که از اواخر سال 1400 با توجه به سیاستگذاری ها‌ی سازمان انتقال خون کشوری حجم ذخایر خونی به 10 روز افزایش پیدا کرده است

 اکبرزاده، بیشترین حجم مصرفی فرآورده‌های خونی را مربوط به بیماران تالاسمی، سرطانی، اعمال جراحی، تصادف، زایمان اعلام کرد و از نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در این استان بوده ویژه گروه‌های خونی O منفی و A منفی خبر داد.

 وی همچنین با بیان اینکه پایگاه انتقال خون فارس با داراب ودن 14 پایگاه فعال بزرگترین اداره انتقال خون از لحاظ تعداد آمار در کشور است و در اهدای خون رتبه دوم هستیم، به چالش‌های دیگر این اداره‌کل درخصوص مشکلات مالی، ردیف بودجه، کمبود تجهیزات و  نیروی انسانی  اشاره کرد و گفت:  نیازمند کمک خیران در این  زمینه هستیم تا شاهد افزایش نسبی کیفیت فرآورده‌ها در بیمارستان‌ها باشیم.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه پیشرفت صنعت انتقال خون نیازمند حمایت مسئولان به ویژه نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی است، ساماندهی نیرو‌های بلاتکلیف اداره انتقال خون استان با پیگیری و هماهنگی‌ها و مقامات ارشد برطرف خواهد شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با تصریح بر اینکه سرمایه گذاری در سازمان انتقال خون کمک به کل کشور است، گفت: تجهیزات اداره کل انتقال خون فارس به دلیل ماهیت کار، پیشرفته و گران قیمت است لذا نیازمند بروز رسانی است و یکی از دغدغه‌های اصلی جهت بهبود عملکرد کیفی و کمی در استان و گسترش فعالیت‌ها کمبود شدید تجهیزات است.

انتهای پیام/424/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان انتقال خون انتقال خون فارس گروه های خونی اهدای خون ماه محرم نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند