Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:55:28 GMT

«نماز پیامبر (ص) و رویدادهای واقع در آن» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۸۲۹۶

«نماز پیامبر (ص) و رویدادهای واقع در آن» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات دلیل ما مجموعه دو جلدی «نماز پیامبر (صلی الله علیه و آله) و سلسله رویدادهای واقع در آن» نوشته آیت الله سید علی شهرستانی و ترجمه سید هادی حسینی را در مجموع ۸۵۸ صفحه و بهای دوره ۴۵۰ هزار تومان منتشر کرد. این کتاب ترجمه‌ای است از: «صلاة النبی وسلسلة المحدثات الداخلة فیها».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقل است که ابوحمید ساعدی که خود از اصحاب پیامبر است در جمع ۱۰ نفر از یاران پیامبر گفت: من به نماز پیامبر از شما داناترم. گفتند: چطور؟ شما که بیشتر از ما از پیامبر پیروی نکرده و بیشتر از ما با ایشان مصاحبت و همراهی نکرده‌ای؟ گفت: بله. اصحاب گفتند: نماز رسول الله را به ما نشان و معرفی نما. جواب داد: رسول خدا وقتی به نماز می‌ایستاد، دست‌ها را تا محاذی شانه‌هایش، بالا می‌برد، سپس تکبیر می‌گفت تا این که بدن ثابت و بی تحرک می‌شد. حمد و سوره، قرائت می‌فرمود و به هنگام رکوع دست‌ها تا شانه بالا و تکبیر می‌گفت و سپس به رکوع می‌رفت.

در رکوع، بدن حضرت مستقیم بود، طوری که دست‌ها روی زانو قرار داشت. سر را نه خم و نه بلند می‌کرد. وقتی سر از رکوع بر می‌داشت، می‌فرمود: سمع الله لمن حمده. سپس دست‌ها را تا محاذی شانه بلند کرده و در حال قیام و سکون بدن، می‌فرمود: الله اکبر و به سجده می‌رفت. در سجده دست‌ها را از بدن دور می‌کرد، در حالی که انگشتان پای حضرت، باز بود. حضرت بین دو سجده روی پای چپ می‌نشست. همین طور ادامه می‌داد تا سلام آخر که حضرت روی پای چپ نشسته و تکیه داده بودند. همه آن ۱۰ صحابی گفتند: راست گفتی! نماز رسول الله همان است که نقل کردی.»

ابوحمید ساعدی که خود نماز پیامبر را دیده و به قدری توجه دارد که وضعیت انگشتان حضرت در سجده را گزارش می‌دهد، اگر رسول خدا دست بسته نماز می‌خواند، حتماً نقل می‌کرد؛ زیرا دست بسته نماز خواندن آشکارتر از انگشتان باز پا در سجده است. همچنین اگر پیامبر دست بسته نماز می‌خواند، ابوحمید ساعدی که به این موضوع اشاره نکرده - عمداً یا از روی فراموشی - ۱۰ صحابی پیامبر حتماً تذکر می‌دادند، بنابراین قطعاً پیامبر دست بسته نماز نخواندند.

مسئله آیت الله سیدعلی شهرستانی در کتاب «نماز پیامبر (ص)» به بررسی منشأ اختلاف در اذان، وضو و نماز، ازدواج و طلاق، حج، دیات و… می‌پردازد. او در این باب نوشته است که: آیا جز این است که اُمرایی آمدند و تعبد به کتاب و سنت اصیل را وا نهادند و درک و فهم خویش را ملاک و معیار قرار دادند و بر اساس مصلحت اندیشی‌های خویش و ذوق و سلیقه هاشان عمل کردند؛ و از آنجا که عوام مردم بر دین ملوک‌اند، سخن از سنت فلان و فلان به میان آمد و گویا شریعت و دینی از نو زاده شد! آیت الله شهرستانی با تتبع در حقایق، کوشیده غبارها را از چهره گزاره‌های شریعت بزداید و نقاب از اشخاص مرموزی بردارد که به جان دین افتادند و آن را وارونه ساختند.

کد خبر 5550581 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز تازه های نشر انتشارات دلیل ما پیامبر اکرم ص معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور رایزنی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ترجمه نقد کتاب فرهنگسرای اندیشه معرفی نشریات یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر کتابخانه های عمومی دست بسته نماز نماز پیامبر دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)

آیت الله سید محمد سعیدی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با رشد کمی و کیفی بیش‌تری برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های دهه کرامت باید اصلاح خانواده‌ها باشد، افزود: در دهه کرامت اقدامات مبلغین، نیرو‌های انتظامی و رسانه‌ها بسیار اثرگذار است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بازتاب این اتفاقات یک اقدام الهی است، بیان کرد: امروز در دانشگاه‌های خاص آمریکا شاهد اتفاقاتی هستیم که سابقه نداشته و این به برکت اخلاص در امور است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دهه کرامت امسال ویژه است، عنوان کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند به این نظام آسیب وارد کند، تصریح کرد: ما نیز باید از فرصت‌هایی مانند دهه کرامت استفاده کنیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه دشمن برای برهم ریختن انسجام جامعه به عرصه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است، گفت: در این جریان مهم باید همه از نیروی انتظامی پشتیبانی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دهه کرامت باید حق حریم‌داری اعتاب مقدسه رعایت شود، بیان کرد: باید مراقب انصاف، ساخت و سازها، عفاف و حجاب و ... در جوار کریمه اهل بیت (ع) باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در دهه کرامت باید معرفت مردم به اهل بیت (ع) افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع رمز زیارت مطلوب و بهای رسیدن به بهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)