Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با این که در سه ماه آخر، سیر آتش‌سوزی‌های وسیع، پرحجم و وحشتناک در مزارع و جنگل‌ها و تلف شدن دام‌ها و ماکیان در اقصی نقاط جهان به طرز معناداری رو به صعود است، «مبارزه با تغییرات اقلیمی» و دعاوی و مدعیات مربوط به «تغییرات اقلیمی» نیز ظاهرا به دستور کار اصلی نظام حاکم بر دنیا تبدیل شده است.

همزمان با از بین رفتن میراث طبیعی بشر در جای جای دنیا، که دیگر به هیچ عنوان نمی‌توان آن را طبیعی و غیرسازمان‌یافته دانست، و انتشار ویدئو‌هایی از بالگرد‌ها و هواگرد‌هایی که عمدا در حال آتش زدن جنگل‌ها هستند، فشار گلوبالیست‌ها برای کاهش شدید زراعت و دامداری توسط بشر اوج گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه پیشتاز و اصطلاحا پایلوت آن، سیاست‌های جدید ابلاغی دولت هلند کشور به کشاورزان این کشور است که به بهانه مبارزه با افزایش دی اکسید کربن، مقررات سفت و سختی را حاکم کرده‌اند که عملا باعث ورشکستگی زراعت و دامداری در این کشور می‌شود.

البته کشاورزان و دامداران هلندی هم بیکار ننشسته‌اند و چند هفته‌ای است که با تراکتور‌های خود، خیابان‌های آمستردام و سایر شهر‌های بزرگ هلند را به صحنه اعتراض تبدیل کرده‌اند. خبر رسیده که دولت جاستین ترودو در کانادا قصد دارد به زودی همان برنامه دولت هلند را پیاده کند و این برنامه به صورت زنجیره‌ای در سایر کشور‌های تحت امر اجرا خواهد شد.

اما آن‌چه که به شدت بر ابعاد مشکوک این ماجرا می‌افزاید، نقشی است که رسانه‌های جریان اصلی و سلبریتی‌های اجیر شده برای تبلیغ و ترویج ذائقه‌های غذایی جدید و عمیقا غیرانسانی بر عهده گرفته‌اند.

حدودا سه هفته قبل، ویدئویی از «نیکول کیدمن»، بازیگر استرالیایی‌تبار هالیوود منتشر شد که برای تبلیغ اقلام غذایی جدید، دو عدد کرم زنده را به دهان می‌گذارد و می‌خورد.

کمی بعدتر، این‌بار کیم کارداشیان، ستاره معروف آمریکایی، در ویدیوی دیگر ظاهر شد که در آن خوردن گوشت مصنوعی (گوشت حاصل از تکثیر سلول در آزمایشگاه) محصول شرکت «بیاند میت» لس انجلس را تبلیغ می‌کند، مساله‌ای که «بیل گیتس»، از مدتی قبل به شدت به دنبال جاانداختن آن در بین مردم است.

البته، نخستین بار در سطح سلبریتی‌های مشهور، این آنجلینا جولی -سفیر تبلیغاتی شبکه زرسالاران جهانی- بود که در سال ۲۰۱۷ در کامبوج به تبلیغ آشپزی با حشرات از قبیل عقرب، عنکبوت، جیرجیرک و ملخ پرداخت.

کمی بعدتر از انتشار این ویدئو، این بار مجمع جهانی اقتصاد (که عناصر بدنامی، چون کلاوس شواب و یووال نوح هراری بر آن سلطه دارند)، رسما و عملا به میدان آمد و در ویدئویی مدعی مزایای مختلف خوردن حشرات برای انسان و زمین شد! در این ویدیو، به اصطلاح «کارشناسان» از مردم، به ویژه در اروپا و آمریکا می‌خواهد به دلیل کمبود مواد غذایی و احتمال قحطی در آینده نزدیک به خوردن غذا‌های غیر معمول از جمله حشرات روی بیاورند!

مقاله منتشر شده در وبسایت رسمی مجمع جهانی اقتصاد: غذا/حشره‌ی خوب: چرا به زودی حشره‌خوار می‌شویم (کلمه grub هم به معنی لارو حشره و هم غذا است)

این در حالی است که حشرات به طور کلی دارای مواد و عناصر خطرناکی از جمله «chitin» هستند که ورود آن‌ها به بدن می‌تواند موجب بروز واکنش‌های شدید آلرژیک با خطر بالای مرگ، تغییر شکل بافت‌های انسانی و کاهش پاسخ‌دهی سیستم ایمنی بدن شود.

اما این تبهکاری وحشتناک و سازمان‌یافته علیه «غذای» مردم جهان، در همین سطح باقی نماند. در روز‌های اخیر، انتشار توئیتی در حساب رسمی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین روزنامه آمریکایی، نیویورک تایمز، به شدت جنجالی شد:

ترجمه این توئیت از این قرار است:

"آدم‌خواری زمان و مکان خود را دارد. برخی شوها، فیلم‌ها و کتاب‌های جدید پیشنهاد می‌کنند که حالا زمان آن رسیده است. آیا شما می‌توانید این را هضم کنید؟ "

جالب این‌جاست که شبکه‌های اجتماعی بزرگ همچون اینستاگرام که کوچک‌ترین انتقاد و حتی صدای کمی متفاوت با برنامه‌ها و اولویت‌های محافل گلوبالیستی را به شدت زیر تیغ سانسور می‌برد، عملا کوچک‌ترین واکنشی به صفحاتی که به طور عیان تبلیغ آدم‌خواری (و از آن بدتر، کودک‌خواری) می‌کنند، نشان نمی‌دهد. از آن جمله، صفحه اینستاگرامی یک مثلا «آرتیست» روان‌پریش اهل سنگاپور به نام شیشوان لیم با نام مستعار «کیمی شیمی» است که چیز‌های بسیار مشمئزکننده و دهشتناکی به عنوان غذا و شیرینی‌جات شبیه جنین و نوزاد انسانی درست میکند. این صفحه در اینستاگرام ۲۱۸ هزار دنبال‌کننده دارد!

 

 

 

همین حالا، یک شرکت آمریکایی به نام «بایت لَبز»، این‌گونه تبلیغ می‌کند که با کشت سلول سلبریتی‌های معروف از گوشت آن‌ها سالامی و برگر و... درست می‌کند و به طرفداران آن‌ها می‌فروشد!

این کمپانی از سال ۲۰۱۴ کار خود را آغاز کرده است و امروز می‌بینیم که کار به جایی رسیده که خوردن گوشت مصنوعی، در حال تبدیل شدن به یکی از سرفصل‌های تبلیغاتی رسانه‌ها و سلبریتی‌های وابسته به این جریان شده است.

امروز امثال بیل گیتس و کارداشیان از لزوم خوردن گوشت مصنوعی می‌گویند و همزمان، نیویورک‌تایمز و امثال آن، گوشت تهیه‌شده از سلول انسان را هم به این «منو» اضافه می‌کنند.

در اسفندماه سال گذشته بود که انتشار تصویری تغییریافته از یک تابلوی نقاشی بسیار مشهور در حساب توئیتری مرغ سرخ‌شده کنتاکی (کی اف سی)، معروف‌ترین برند مرغ سوخاری در دنیا، جنجال‌ساز شد. این تصویر در واقع برگرفته از نقاشی معروفی از فرانسیس گویا، نقاش معروف اسپانیایی قرن هجدهم و نوزدهم بود. در اساطیر رمی، ساتورن، خدای زمان (در یونانی تایتان کرونوس)، مرتبط با سیاره زحل است. نقاشی گویا، ساتورن را در حال خوردن پسر خود نشان می‌دهد و نام تابلو اصولا «ساتورن پسرش را می‌خورد» است.

روشن است که قرائن درباره‌ی یک طراحی شوم برای سفره‌ی بشر، آن هم از سوی کسانی که ژست دلسوزان نوع بشر را به خود گرفته‌اند، بسیار بیش از آن شده که بتوان با برچسب «توهم توطئه» آن را به زیر فرش جارو کرد. این‌جاست که لزوم در پیش گرفتن سیاست‌های فوری، جامع و لازم‌الاجراء در کشورهایی، چون ایران برای استقلال غذایی، دست‌کم در اقلام پرمصرف، بیش از پیش رخ می‌نماید.

منبع: مشرق

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حشره خواری هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است ، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح ، مهمات ، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی ؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • تبلیغ جالب کفش ورزشی آمریکایی‌ (فیلم)
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • (ویدئو) تصاویر هولناک از کفتار‌هایی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند | خوردن گوش یک کفتار توسط دوستش!
  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد