Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:17:25 GMT

نقش ماندگار میرزای شیرازی در تبیین زیارت عاشورا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۷۰۱

نقش ماندگار میرزای شیرازی در تبیین زیارت عاشورا

ایسنا/قم استاد سطح عالی حوزه از نقش ویژه میرزای شیرازی در توسعه و تبیین فرهنگ استفاده هرچه بیشتر از زیارت عاشورا در جامعه شیعی و جهانی تجلیل کرد.

آیت الله کریمی جهرمی در دیدار با جمعی از اساتید حوزه و مولف کتاب « زیارت عاشورا، از آغاز تا امروز» گفت: کتابی که حجت الاسلام محمودی آن را به نگارش در آورده است کتابی است عمیق و مهم و این کتاب از خدمات مانگدار و ارزنده است که با تحقیق فراگیر و گسترده در احیای اسناد و دفاع از اصالت زیارت عاشورا نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احیای زیارت عاشورا در واقع، احیای امر اهل بیت است و بررسی وسیع این تعداد نسخ خطی و دسته بندی و تدوین و تحلیل آن، همه از اموری است که قطعا با لطف و عنایت حضرت سیدالشهدا انجام پذیرفته است.
این استاد حوزه توجه به احیای زیارت عاشورا را سنتی دانستند که علمای بزرگ شیعه بر آن تاکید داشتند و در ادامه ابراز کرد: بزرگان علمای شیعه از جمله میرزای شیرازی اهتمام خاصی روی این اصل داشتند و  در جهت ترویج فرهنگ عاشورا خدمات ارزنده ای انجام دادند.

وی گفت: مرحوم میرزا از جمله، با نظارت و تقریظ مهمش بر کتاب ارزشمند شفا‍ء الصدور، سهم مهمی در تبیین عالمانه و ترویج عمومی زیارت عاشورا داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم زیارت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند

(تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند

دیگر خبرها

  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است