Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای مکالمه تلفنی رئیس جمهوری چین با همتای ایرانی، دو کشور حمایت قاطع خود را درباره مسائلِ مشترک ابراز کردند و خواستار توسعه و تقویت روابط بایکدیگر شدند.

به گزارش ایمنا، شی جین پینگ در گفت و گوی تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی» همتای ایرانی خود درباره تحکیم روابط میان دو کشور و توسعه همکاری راهبردی میان پکن و تهران سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری چین گفت: در رویارویی با شرایط پیچیده بین المللی، ایران و چین همکاری و همبستگی را در راستای منافع مشترک و حقوق مشروع کشورهای درحال توسعه تقویت می‌کنند. وی همچنین افزود نگاه چین به روابطش با ایران از منظری استراتژیک است و پکن تمایل دارد تا برای همکاری جامع و شراکتی استراتژیک میان دو کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

شی جین پینگ خواستار حفظ روابط نزدیک با ایران و هماهنگی و همکاری در زمینه‌های کلیدی به شکلی فغالانه شد.

وی بر ادامه همکاری از مبارزه با همه گیری ویروس کرونا تا همکاری در مسائل منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

رئیس جمهوری چین افزود: کشورش همواره از کشورهای خاورمیانه برای حل و فصل مسائل امنیتی این منطقه پشتیبانی می‌کند تا مردم خاورمیانه به شکل مستقل مسیر پیشرفت خود را پیدا کنند.

وی از ایران برای حمایت فعال از "ابتکار توسعه جهانی" و "ابتکار امنیت جهانی" تقدیر کرد و خواستار انجام طرح‌های مشترک دوجانبه برای نظم جهانی منطقی با ایران شد.

روسای جمهور ایران و چین در گفت گوی تلفنی یک ساعته، تحولات عمده بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده و بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 592103

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چین ایران و چین پكن روابط ایران و چین رئیس جمهور چین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری