Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:17:50 GMT

700 خانه فرهنگ کار در کشور راه اندازي شده است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۱۰۱۰

خبرگزاری آریا-معاون فرهنگی وزارت تعاون، گفت: 700 خانه فرهنگ کار در کشور راه اندازی شده است که به غیر از پرداختن به مباحث معرفتی، با برنامه‌های مناسبتی و شعائر دینی بر ارتقای فرهنگ کار تمرکز می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد چکشیان در بازدید از نیروگاه شهید رجایی قزوین، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران در هفته کارگر امسال با اشاره به فرهنگ کار فرمودند کار ارزشمند است و منزلت و جایگاه دارد و باید در جامعه ایران به خودی خود ارزش داشته باشد که به فرموده شهید مطهری نیز کار عامل تربیت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: رهبر انقلاب همچنین در این دیدار بر مولفه‌های ارتقای فرهنگ کار و محکم کاری و اتقان کاری تاکید کردند، چون وقتی کار فرهنگی انجام می‌شود در رشد سرمایه انسانی و ارتقای خروجی و بهره وری کار تاثیر دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه گذاری در فرهنگ هزینه محسوب نمی‌شود، چون مهمترین عنصری که عامل حرکت، بهره وری و پیشرفت نیروی انسانی است فرهنگ می‌باشد.
چکشیان افزود:اگر به موضوعات معیشت، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه کار و تولید توجه شود خود به خود توان و اثر نیرو بیشتر می‌شود و بهره وری آن بالا می‌رود و ماموریت سازمان و شرکت بهتر محقق می‌شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از فرهنگ به هوا و زیربنای جامعه تعبیر کرده اند یعنی فرهنگ، جهت دهنده همه اقدامات است و بدون توجه به آن نمی‌توان در پیشبرد امور و تحقق اهداف ترسیم شده موفق بود.
چکشیان گفت:به فرموده معظم له، مهمترین موانع تولید، موانع فرهنگی است به همین دلیل در بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع مولفه‌های فرهنگی توجه ویژه می‌کنند.
وی اضافه کرد: در همین راستا حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است تا به موازات کار و تولید به حوزه فرهنگی و اجتماعی کارگران نیز پرداخته شود.
چکشیان افزود: در کنار اشتغال و تولید باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی کارگران نیز توجه شود، چون اگر فرهنگ سرمایه انسانی مترقی، متعالی، رشد یافته و با نشاط باشد تحول جدی در خروجی کار و افزایش بهره وری خواهد داشت.
وی گفت: در پرداختن به ورزش کارگری یا ورزش جامعه کار و تولید، نگاه ما ورزش در بعد همگانی است و حتی در مسابقات قهرمانی کارگران نیز این نگاه وجود دارد، چون موجب انگیزه بخشی و جهت دهی به کارگران می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال جاری توسعه ورزش همگانی در جامعه کار و تولید را به عنوان یک مساله و ماموریت خود تعریف کرده ایم و ورزش قهرمانی نیز با این نگاه پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خانه فرهنگ فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و تولید فرهنگ کار بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان