Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:45:35 GMT

پرهیز از خرید ماهی از مراکز بدون مجوز

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۱۱۲۲

پرهیز از خرید ماهی از مراکز بدون مجوز

سید مختار رجایی فر در پی جاری شدن سیلاب در بخش کبگیان و سایر بخش های شهرستان بویراحمد و دنا و متاثر شدن مراکز پرورش ماهیان قزل آلا و شایعه ایجاد شده در فضای مجازی و افکار عمومی مبنی بر مصرف و یا معدوم سازی ماهیان این نوع مراکز که دچار خسارت ناشی از سیل شده اند پاسخ داد.   او می گوید: در خصوص عرضه و یا معدوم سازی ماهیان پرورشی بر اثر گل آلود شدن آب مزارع پرورش ماهی بر اثر وقوع سیل دو قضاوت وجود دارد اول اینکه اگر ماهی به صورت زنده و در حال جان دادن صید و از آب خارج شود هم به لحاظ صید شرعی و هم از لحاظ بهداشتی مورد تایید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رجایی فر گفت: در این صورت پس از صید و شتسشو با آب تمیز، مالکان این مراکز مجاز به عرضه ماهی به بازار مصرف هستند.   به گفته مدیرکل دامپزشکی استان، در غیر این صورت صید ماهیان، هم به لحاظ موازین شرعی صید و هم به لحاظ بهداشتی مورد اشکال بوده و کارشناسان دامپزشکی بر مراحل معدوم سازی و ضدعفونی طرح ها نظارت و از عرضه این نوع ماهیان به بازار مصرف خودداری می کنند.   او از شهروندان خواست ضمن اطمینان از ارایه توصیه های بهداشتی دامپزشکی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع رسانی و از خرید ماهی از خودروهای سیار و مراکز عرضه فاقد مجوز خودداری کنند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد دامپزشکی استان ماهی قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی مهران‌فر صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی مانه و سملقان در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی ایسوزو مشکوک و با هماهنگی لازم آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این کامیونت حامل ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر چسب مایع فاقد مجوز است، افزود: این خودرو برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل و یک نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6094942

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات