Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید سیلاوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: روز گذشته در منطقه بستان شهرستان دشت آزادگان بالغ بر ۸.۵ میلیمتر بارش باران ناشی از این سامانه بارید که باعث آبیاری خوب زمین‌های کشاورزی این منطقه شد.

وی گفت: این بارش ناگهانی، هیچگونه آسیب مالی و یا جانی را در پی نداشته است و با توجه به هشدار مدیریت بحران خوزستان در خصوص تغییر مسیر این سامانه به سمت غرب استان در آماده باش کامل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: به محض مطلع شدن از فعالیت سامانه مونسون در این شهرستان،نشست مدیریت بحران برگزار شد تا در صورت فعالیت مجدد سامانه در این منطقه آمادگی لازم را داشته باشیم. 

طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی مونسون تا روز سه‌شنبه هفته آینده در خوزستان فعال است و تاکنون در ۱۱ شهرستان استان بارش باران داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز اعلام کرد: مسیر فعالیت این سامانه به سمت غرب و مرکز خوزستان تغییر مسیر داده است.

سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال جاری شدن سیل در همه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق استان از جمله رودخانه‌های زرد، اعلاء، مارون، جراحی، زهره، خیرآباد، شور دشت بزرگ، شور لالی، شور اندیکا و رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به آنها هشدار داد و از خوزستانی‌ها درخواست کرد از ساعات اولیه روز جمعه ۶ مرداد تا ۱۱ مرداد، از نزدیک شدن به بستر و حریم این رودخانه‌ها به طور جد خودداری کرده و نسبت به جمع آوری هرگونه تجهیزات، تاسیسات و ... از این مناطق اقدام کنند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

برچسب‌ها دشت آزادگان خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دشت آزادگان خوزستان سیل دشت آزادگان خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان اهواز دشت آزادگان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش رگباری و شدید باران در ۱۴ استان کشور از آماده‎باش امدادگران در این استان‌ها خبرداد.

به گزارش ایسنا، بابک محمودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفر‌های بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

محمودی افزود: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان