Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ناصری روز شنبه در جریان بازدید دادستان ایلام از تصفیه خانه آب شهر ایلام در خصوص چگونگی انتقال آب و مراحل تصفیه آن اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات آبی در استان به خصوص شهر ایلام، اقداماتی از قبیل تعمیر و بازسازی پمپ‌ها، شناورها و ایستگاه‌های پمپاژ آب بعمل آمده است بطوریکه میزان استحصال آب از پایاب سد ایلام به جهت ذخیره سازی مجدد به میزان حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علاوه بر برنامه‌های کوتاه‌ مدت و میان مدت برای تأمین آب شهر و روستاهای شهرستان ایلام، برنامه‌های بلند مدتی نیز تدوین گردیده که احداث مخازن و خطوط انتقال جدید شهرستان ایلام نیز بر همین اساس طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت و لزوم ذخیره‌سازی آب آشامیدنی مردم، عملیات اجرایی ساخت سه مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهرک قائم، مخزن هزار متر مکعبی مهدی آباد و مخزن هزار متر مکعبی بخش سیوان در دست اجرا قرار دارد.

ناصری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آبفای استان جهت تامین آب زوار اربعین حسینی خاطرنشان ساخت: در شهر مهران با انجام پروژه‌های مناسبی از لحاظ کمی و کیفی توانسته‌ایم آب زوار را در حد ۸۵ لیتر در ثانیه برای ۲۷۰ هزار نفر در روز تامین کنیم و پیش‌بینی شده در سال جاری مشکلی در بحث تامین آب زوار نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با عنایت به تلاش‌های شبانه روزی مجموعه همکاران استان، با حمایت‌های مسئولین ذیربط در سطح کشور و با توسل به سیدالشهداء همچون سال‌های گذشته بهترین خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) را شاهد خواهیم بود. 

دادستان ایلام نیز در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب، از مراحل مختلف تصفیه آب بازدید نمود.

عبدالوهاب بخشنده اظهار داشت: مسئله آب از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و شرکت آب و فاضلاب باید اهتمام جدی‌ در خصوص تأمین آب بهداشتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: اربعین امسال، شاهد تردد زوار بیشتری نسبت به سالهای گذشته هستیم که می طلبد مسئولین استان آمادگی لازم را داشته باشند.
 

برچسب‌ها ایلام کم آبی آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام کم آبی آب و فاضلاب ایلام کم آبی آب و فاضلاب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه