Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:49:40 GMT

۴۰ تا ۵۰ درصد رها سازی آب سد کرج بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۵۲۵۵

۴۰ تا ۵۰ درصد رها سازی آب سد کرج بیشتر شد

داود نجفیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : از آنجا که سیلاب مقادیر زیادی رسوب وارد سد کرج کرده است ، برای لایروبی این سد بخشی از آب آن رها سازی شده تا کف سد از گل و لای پاکسازی شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس امروز نیز شاهد گل آلود بودن آب تصفیه خانه شماره یک کرج بودیم که پس از لایروبی سد کرج این مشکل برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : در جریان سیل ۲ روز گذشته ۲ رستوران در حاشیه رودخانه کرج بر اثر شدت سیلاب و سقوط درخت به طور کامل تخریب شدند که خوشبختانه در این مکان ها کسی آسیب ندید.

نجفیان بیان داشت : این ۲ رستوران پیش از این به دلیل استقرار در بستر رودخانه اخطار تخریب دریافت کرده بودند که سیل سبب تخریب کامل آنها شد.

۷۰ دستگاه خودرو در سیل طالقان از بین رفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز به آخرین آمار خودروهای آسیب دیده از سیل شهرستان طالقان اشاره کرد و گفت : طبق آخرین آمار حدود ۷۰ دستگاه خودرو مربوط به گردشگران که در  سرشاخه های رودخانه شاهرود طالقان متوقف شده بودند،  از بین رفتند.

وی بیان داشت : شرکت آب منطقه ای البرز پیش از وقوع سیل اقدامات لازم برای لایروی رودخانه های استان انجام داده بود که با توجه به شدت سیلاب و حجم بالای مخروطه و رسوب شاهد سراریز شدن مقدار زیادی رسوب به رودخانه های استان هستیم .

نجفیان، ضعف پوشش گیاهی در سرشاخه های رودخانه های استان البرز را از عوامل شدت یافتن سیل و جابه جایی گسترده رسوب در استان دانست و گفت: این وضعیت سبب شد تا خانه های تعدادی از روستائیان استان در شهرستان طالقان به ویژه روستای ناریان دچار رسوب گرفتگی شوند.

وی اظهار داشت : اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه ها و سرشاخه ها در استان البرز انجام خواهد  شد، در جریان سیل طالقان ۱۲ سر شاخه رودخانه شاهرود درگیر سیلاب شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : با توجه به هشدار هواشناسی شرکت آب منطقه ای استان البرز قبل از وقوع سیل ۳۰ تیم نظارتی را در حاشیه رودخانه های کرج و طالقان فعال کرد و اکنون این تیم ها در حال گشت زنی در این محدوده ها بوده و گردشگران را به خارج به محدوده روخانه ها هدایت می کنند.

بارش شدید باران که از شامگاه پنجشنبه ششم مردادماه در استان البرز آغاز شد سبب آبگرفتگی خانه های بیش از پنج روستای شهرستان طالقان و خسارت به ابنیه و خانه های روستائیان شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی این بارش ها تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه می یابد.

  

برچسب‌ها گزارش ملی سیلاب ها سد کرج استان البرز پروندهٔ خبری بارش‌های سیل آسای تابستانه در کشور و موج امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گزارش ملی سیلاب ها سد کرج استان البرز گزارش ملی سیلاب ها سد کرج استان البرز شرکت آب منطقه ای استان البرز رودخانه ها سد کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ مسعود محمدی روز شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: تکمیل سه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، میدان جمهوری اسلامی و رجایی شهر کرج از مهمترین برنامه های عمرانی این کلانشهر در سال جاری است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اتوبوس تندرو کرج بین کمالشهر در غرب و شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج ، پروژه دیگر مدیریت شهری کرج برای تسهیل در رفت وآمد مردم است که تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.

محمدی اظهار کرد: به تازگی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین بار در کشور در کرج به کار گرفته شد که نقش موثری در خدمات مناسب به شهروندان و کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : این کلانشهر نیز با اجرای پروژه های ملی مانند ساخت آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری تاکنون در کمک به اقتصاد ملی به خوبی نقش آفرینی کرده و این فعالیت ها ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های شورای شهر کرج و مدیران استان البرز برای تعیین تکلیف املاک قولنامه ای و آرای تخریب املاک اشاره کرد و افزود: طی ماههای اخیر ۲ هزار پرونده ملکی دارای رای تخریب برای افزایش رضایتمندی شهروندان کرجی تعیین تکلیف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : در بخش درآمدها نیز میزان بودجه کرج از ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر تلاش ها برای ارتقای سطح درآمدهای این شهر است.

وی تعیین تکلیف املاک معارض بر سر راه تعدادی از پروژه های عمرانی کرج را از دیگر اقدامات در ۲ سال گذشته برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان البرز در این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی۲ سال ونیم گذشته توسط شورای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت : بهره گیری از ظرفیت نخبگان در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و فرهنگی شهرهای استان از نقاط قوت شوراها در این مدت بوده است.

مجید قره حسنلو افزود: امروز ۸۰۵ نفر در شوراهای اسلامی روستایی و ۹۷ نفر در شوراهای شهر البرز فعالیت می کنند که توجه به مناطق کم برخوردار استان به عنوان مهمترین برنامه برای این شوراها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند ، شورا و شهرداری کرج با اجرای طرح های مختلف اقدامات موثری در این بخش انجام داده است .

قره حسنلو گفت : امسال توجه به مشارکت مردم در طرح های شهری و روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری در شوراهای اسلامی استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900213

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد