Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، تگرگ، صاعقه و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک هشدار داد.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمزرنگ از تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، تگرگ، صاعقه و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک موقت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخاطرات در روز شنبه ( ۸ مردادماه) در نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان، در روز یکشنبه (۹ مردادماه) در نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر و در روز دوشنبه (۱۰ مردادماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطرات وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی  آماده‌باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هموطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبروهای منازل، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها را توصیه می‌کند.

به‌ گزارش ایران اکونومیست هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رگبار و رعد و برق ، سیل تابستانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رگبار و رعد و برق سیل تابستانی سازمان هواشناسی نیمه جنوبی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها

قطره از بارش‌ پراکنده باران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری از عشایر و کوهنوردان خواست: از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور