Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه دوستی رییس فرهنگ‌سرای امید گفت: مرشدخوانی در مدح شهدای کربلا، اجرای تعزیه در سوگ شهادت امام حسین(ع) و سنج و دمام‌زنی در نمایشگاه «عطر سیب» برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همزمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه «عطر سیب»، برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی نیز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و فرهنگ‌سرای امید برگزارکننده یکی از این ویژه‌برنامه‌هاست که هر شب در میدان آیینی امام حسین اجرا می‌شود. 

پروانه دوستی رییس فرهنگ‌سرای امید درباره این ویژه برنامه گفت: اجرای نمایش و تعزیه و مرشدخوانی یکی از برنامه‌های فرهنگی هنری است که در خلال بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» برگزار می‌شود. این ویژه برنامه تا روز یکشنبه ۹ مردادماه در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به جزئیات این برنامه گفت: یکی از این برنامه‌ها مرشدخوانی در مدح شهدای کربلا به ویژه حضرت اباالفضل العباس و امام حسین(ع) است. برنامه دیگر، سنج و دمام‌زنی است و برنامه سوم، تعزیه‌خوانی در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یارانش است. 

دوستی خاطرنشان کرد: علاوه براین، از آنجا که این روزها مقارن با عملیات‌های مرصاد و والفجر است، برای ادای دین به شهدای این دو عملیات یک نمایش آیینی تلفیقی از شهدای کربلا و شهدای این دو عملیات آماده شده است که روی صحنه می‌رود. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تاکید کرد: گروهی برای اجرای نمایش تعزیه و مرشدخوانی دعوت شده‌اند، همگی از هنرمندان باسابقه و با تجربه در این عرصه‌اند که تاکنون نمایش‌های متعددی را روی صحنه برده‌اند. 

رییس فرهنگ‌سرای امید از حضور «نوگلان حسینی» در میدان امام حسین خبر داد و گفت: روز شنبه ۸ مرداد درخدمت نوگلان حسینی خواهیم بود و مداحان نوجوان برگزیده در این رویداد که به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، به روضه‌خوانی و مداحی می‌پردازند.

دوستی در پایان با اشاره به ساعت برگزاری این برنامه‌ها گفت: براساس برنامه قبلی، قرار بود که اجرای تعزیه، مرشدخوانی و سنج‌ و دمام‌زنی از ساعت ۱۹ آغاز شود اما به دلیل شرایط جوی و احتمال بارندگی، ساعت برنامه‌ها را تغییر داده و از ساعت ۱۷ آغاز می‌کنیم و تا حوالی اذان مغرب ادامه خواهد داشت. 

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگسرای امید نمایشگاه عطر سیب فرهنگ سرای امید برگزار می شود فرهنگی هنری امام حسین ع دمام زنی عطر سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)