Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@22:59:05 GMT

پیشنهاد عمار الحکیم برای حل تنش در عراق

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۸۰۶

پیشنهاد عمار الحکیم برای حل تنش در عراق

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق بعد از ظهر امروز شنبه در واکنش به اعتراضات در بغداد، تأکید کرد که وضعیت عراق مستلزم حاکم کردن زبان عقل و منطق و گفت‌وگو است.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از الحکیم گزارش داد: جریان حکمت ملی صادقانه و با حسن نیت، از جریان صدر و گروه‌های «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) می‌خواهد که مستقیما وارد گفت‌وگو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این گفت‌وگو باید بر اساس منافع ملی و حفظ خون مردم عراق باشد، تصریح کرد، در این گفت‌وگو باید مشکلات، منافع و دغدغه‌های مردم عراق مد نظر قرار گیرد.

الحکیم خاطر نشان کرد: در گفت‌وگوی جریان صدر و چارچوب هماهنگی باید هر کدام از طرفین به طرف مقابل اطمینان دهد که قصد ندارد آن را حذف کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، گفت‌وگو را تنها راه و نزدیکترین و کوتاهترین مسیر برای حل بحران کنونی دانست تا عراق نجات یابد و از لغزش‌هایی که می‌تواند عواقب ناگواری برای این کشور داشته باشد، در امان ماند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سید عمار الحکیم عراق گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

جنبش حماس عصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری «شهاب» فلسطین، هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه + فیلم
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار