Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، جزئیات احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در روستاها و حاشیه شهرهای استان را تشریح کرد.

مهدی لطفی زاده صبح امروز(یکشنبه ۹ مرداد) در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط احداث گلخانه های کوچک مقیاس اظهار کرد: با توجه به شرایط تغییر اقلیمی و محدودیت منابع آبی به منظور امنیت غذایی جامعه و تأمین غذا به شدت نیازمند افزایش تولید در واحد سطح هستیم، از سویی مسئله اشتغال خانگی و اشتغالزایی برای روستائیان دارای اهمیت است که در مجموعه این عوامل طرح توسعه گلخانه ها به ویژه گلخانه های کوچک مقیاس در استان گلستان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح گلخانه های کوچک مقیاس در فضای روستاها و در حیاط روستایی برای روستائیان در نظر گرفته شده تا ضمن تأمین امنیت غذایی به اقتصاد روستائیان کمک کرده و زمینه ساز ایجاد اشتغال شود، افزود: توسعه این طرح از مهاجرت روستائیان به شهرها پیشگیری می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تأکید بر اینکه صدور مجوز برای گلخانه های کوچک مقیاس کاملاً تسهیل شده است، بیان کرد: روستائیان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت شهرستان مجوز ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس را دریافت کنند، به منظور حمایت از روستائیان تسهیلات ارزان قیمت نیز در نظر گرفته شده است.

لطفی زاده با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان برای این موضوع مصوبه داشتیم که منابع آن نیز مشخص شده است، افزود: روستائیان متقاضی ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه ساکنان حاشیه شهرها در صورتی که آب، برق و فضای تغییر کاربری را داشته باشند و نیاز به صدور مجوز جدیدی نباشد برای احداث گلخانه های کوچک مقیاس مشکلی ندارند، خاطرنشان کرد: برخی محصولات گلخانه ای نیاز به نور مستقیم و بعضی دیگر نیاز به نور غیرمستقیم دارند که متقاضیان با توجه به شرایط موجود می توانند تولیدات گلخانه ای موردنظر را انتخاب کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، شرایط استان برای تولید محصولات گلخانه ای را مطلوب خواند و متذکر شد: در مناطق مختلف استان برای تولیدات مختلف گلخانه ای مشکلی وجود ندارد و متقاضیان می توانند برای دریافت عملکرد بهتر در انتخاب نوع محصول با کارشناسان جهادکشاورزی مشورت کنند.

انتخاب روستای «کریم‌آباد گرگان» به عنوان مرکز تولید گل و گیاه گلستان

لطفی زاده با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش و زنجیره تولید در سطح روستاها و شهرهای گلستان پیش بینی شده تا صاحبان گلخانه های کوچک مقیاس برای بازرگانی و فروش مشکل کمتری داشته باشند، یادآور شد: برای گلخانه های کوچک مقیاس طرح توسعه ای ۵۰ هکتاری در سطح استان تدوین شده و در سفر رئیس جمهور به گلستان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روستای کریم آباد گرگان به عنوان مرکز تولید گل و گیاه معرفی شده است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار مجوز برای احداث گلخانه در استان گلستان صادر شده که از این سطح حدود ۶۰ هکتار مربوط به گلخانه های کوچک مقیاس در سطح روستاها است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان به شرایط احداث گلخانه زیر ۳۰۰ متر در داخل بافت روستاها اشاره کرد و گفت: اگر روستائیان در حیاط منزل مسکونی فضای لازم را داشته باشند و منزل از آب، برق و گاز برخوردار باشد پس از فراگیری آموزش ابتدایی، مجوز لازم صادر می شود، همچنین برای خارج از بافت روستا حداقل سه هزار متر فضای گلخانه ای نیاز است تا تغییر کاربری و تأمین آب، برق و گاز برای فرد متقاضی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلستان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گلخانه کشت گلخانه ای مهاجرت روستائیان حاشیه شهر حاشيه نشيني استانی اقتصادی احداث گلخانه های کوچک مقیاس گلخانه های کوچک مقیاس گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین