Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای جبار کوچکی‌نژاد گفت: بازار مالی و بورس در سرنوشت مردم و اقتصاد کشور اثرگذار است، در چند سال گذشته که بورس دچار تنش شد، درست است که مردم صبوری کردند، ولی آسیب جدی به مردم و اعتماد آن‌ها به دولت و سیاستگذاران زد.

به گفته عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس، در این بخش هر چقدر بتوانیم قوانین را شفاف‌تر کنیم تا افرادی که تخلف کرده‌اند مجرم شناخته و تنبیه شوند، اعتماد مردم به بورس بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین شکل مردم بیشتر جذب بازار سرمایه شده و در عین حال بازار شفاف‌تر می‌شود.

او می‌گوید: اصلاح قانون بازار سرمایه یک ضرورت است و این اصلاح باید با توجه به تنوع ابزارهای بازار سرمایه و روش ارتباطات انجام شود. چه در قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان بازار سرمایه و چه در دولت، اگر نیاز به اصلاح قانون است باید به مجلس اطلاع بدهند که مجلس در این راستا گام بردارد و قانون را اصلاح کند؛ چرا که ما باید به دنبال جلب اعتماد مردم باشیم.

او گفت: قانون خوب حد و مرز تخلف و غیر تخلف را روشن می‌کند و مسیر تخلف را برای سواستفاده‌گران و متخلفان می‌بندد. قانون اگر این خاصیت را نداشته باشد قانون نیست. قانون بازار سرمایه نیز باید در همین راستا اصلاح شود یعنی در عین حمایت از بازار سرمایه و سهامدارن خرد، مسیر متخلفان و سواستفاده گران را ببندد و چگونگی برخورد با متخلفان را نیز روشن کند.

اولین بار در سال ۱۳۴۵ بود که قانون معاملات سهام توسط مجلس ایران تصویب شد و در سال ۱۳۸۴، قانون جدید بازار سرمایه وضع شد، که تاکنون تغییری نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عبدالرسول پورعباس، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور در گفتگو با ایسنا بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس