Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:10:34 GMT

کردستان رتبه اول اهدای خون در کشور را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۲۱۵۵

کردستان رتبه اول اهدای خون در کشور را کسب کرد

محمد سعید کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: از ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفری که به موفق به اهدای خون شده‌اند، ۱۱ هزار نفر را مردان و یک هزار و ۱۰۰ نفر را بانوان تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون کردستان یادآور شد: حدود پنج هزار و ۶۰۰ نفر از اهداکنندگان سال جاری جزو اهداکنندگان مستمر بودند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از آنان برای اولین بار موفق به اهدای خون شده‌اند.

کریمیان با بیان اینکه حدود سه هزار نفر از اهداکنندگان مجرد و بقیه متاهل بودند، ادامه داد: در کردستان ۲۳  مرکز درمانی مصرف کننده خون وجود دارد که با توجه به اهدای خونی مناسبی که شاهد هستیم نیاز ۱۰۰ درصدی بیماران نیازمند به خون  استان تامین می‌شود.

وی گفت: علاوه بر آن خون‌های مازاد بر نیاز در محموله‌های جداگانه و در زمان‌های مختلف برای دیگر استان‌های کشور که نیاز فوری به خون دارند ارسال می‌شود.

مدیر کل انتقال خون کردستان افزود: در چند روز گذشته تعدادی از استان‌های کشور نیاز فوری به فرآورده‌های خونی داشتند که از استان کردستان نیز چندین محموله فرآوده خونی برای کمک به بیمارن نیازمند ارسال شد، ضمن اینکه کردستان از نظر شاخص سطح سلامت خون جزو سالم‌ترین خون‌های کشور است.

برپایی پایگاه های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورا

کریمیان همچنین از برپایی پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سنندج و سقز خبر داد و گفت: پرسنل این اداره کل در این روزها در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر آماده میزبانی از اهداکنندگان خون هستند و مردم می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به‌منظور اهدا و نذر خون به این مراکز مراجعه کنند اما با توجه به وضعیت کرونا و آغاز پیک هفتم، امکان اعزام و راه اندازی پایگاه‌های سیار در دیگر شهرهای استان وجود ندارد. 

وی با اشاره به اینکه در استان فقط در ۲ شهرستان سنندج و سقز پایگاه ثابت اهدای خون وجود دارد، اضافه کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا تعدادی جایگاه سیار به دیگر شهرستان‌ها اعزام می‌شد اما از زمان شیوع این ویروس به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این امکان وجود نداشت و اهداکنندگان باید برای اهدای خون به ۲ شهری که مراکز ثابت دارند سفر کنند.

مدیرکل انتقال خون کردستان اظهار داشت: با توجه به استقبال زیادی که مردم استان از اهدای خون دارند این سازمان در صدد است که در تمام شهرستان‌ها پایگاه ثابت راه اندازی کند که خوشبختانه با همکاری و مساعدت دیگر مسوولان اقداماتی در خصوص جذب نیرو و تجهیزات برای این پایگاه‌ها انجام شده و در چندین ماه آینده پایگاه اهدای خون شهرستان مریوان راه اندازی خواهد شد.

کریمیان یکی دیگر از دغدغه‌های این سازمان را ترغیب بیشتر بانوان به اهدای خون عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار بیش از ۹۰ درصد اهدای خون توسط مردان صورت گرفته و بانوان نیز به عنوان بخش از جامعه باید حس نوع دوستی خود را ایفا کنند حال آن که طبق تحقیقات علمی مشخص شده که معمولا خون خانم‌ها به دلیل رعایت بسیاری از نکات از جمله عدم حمل وسایل سنگین از خون مردان سالم‌تر است.

۱۹ مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و ۲ مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارایه می دهند.

برچسب‌ها کردستان سنندج سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج سازمان انتقال خون کردستان سنندج سازمان انتقال خون انتقال خون کردستان اهدای خون پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در دوحه پایتخت کشور قطر، تیم المپیک عراق موفق شد با شکست دادن اندونزی و کسب رتبه سوم این تورنمنت، جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس 2024، را کسب کند تا شیرهای جوان بین‌النهرین از حالا خودشان را برای بازی در فرانسه آماده کنند.

به گزارش ورزش سه، رشید شناشیل سرمربی تیم جوانان عراق با داشتن ستارگان اثرگذاری چون منتظر محمد بازیکن عراقی مس رفسنجان و فصل بعد استقلال و همچنین علی جاسم ستاره ملی پوش فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا همراه با بزرگسالان این کشور نیز حضور داشت، مسیر متفاوتی را تجربه کرد و عراقی‌ها حالا برای ششمین‌بار در این تورنمنت حاضر خواهند شد. تیم فوتبال عراق در قرن بیست و یکم تنها دو مرتبه در المپیک 2004 آتن و 2016 ریو حضور داشتند که ماحصلش کسب رتبه چهارمی در یونان و کسب رتبه دوازدهمی در برزیل بود!

لازم به یادآوری است که پیش از این دو سهمیه قاره آسیا به ازبکستان و ژاپن رسیده بود که قرار است امروز دیدار نهایی این تورنمنت را برگزار کنند و قهرمان زیر 23 سال آسیا مشخص شود. تیم زیر 23 سال اندونزی هم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود، اکنون قرار است در دیدار پلی آف با گینه نماینده قاره آفریقا دیدار کند تا در صورت امکان برای نخستین‌بار، آسیا در فوتبال المپیک، بدون احتساب میزبان 4 نماینده داشته باشد.

تیم زیر 23 سال عراق در پاریس با تیم‌های آرژانتین، مراکش و اوکراین هم‌گروه است که این موضوع قطعا چالش مهمی برای جوانان فوتبال این کشور است و آنها از همین امروز با رویای صعود از این گروه و تکرار اتفاق خاص 20 سال پیش، در ذهن خود پرورش خواهند داد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902334

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند